۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین خوی درندگی امریکا برای ‌جهانیان کاملا ملموس است/ غربی‌ها در منجلاب جنایت‌های خود غرق می‌شوند
کد خبر: ۳۴۳۱۶۶ نویسنده: جواد جوادی شریف تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۸ ساعت: ۸:۳۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

خوی درندگی امریکا برای ‌جهانیان کاملا ملموس است/ غربی‌ها در منجلاب جنایت‌های خود غرق می‌شوند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکا علی‌رغم ادعایی که در حقوق بشر دارد از سال‌های گذشته نه تنها در ایران حتی در کشورهای منطقه و جهان نیز حملاتی داشته که در نتیجه آن خوی درندگی آن به طور کامل ملموس می‌شود.

خوی درندگی امریکا برای ‌جهانیان کاملا ملموس است/ غربی‌ها در منجلاب جنایت‌های خود غرق می‌شوند
جواد جوادی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به جنایات امریکا در ایران اظهار کرد: امریکایی‌ها در دوران فعلی و هفتاد سال گذشته اقدامات بسیاری علیه ایران انجام دادند که از کودتای ۲۸مرداد سال ۱۳۳۲ به بعد قابل تقسیم بندی است و از همان زمان این جنایات مشخص و مبرهن بود.
 
وی ادامه داد: اقدامات امریکا علیه ایران در شرایط فعلی خلاصه نمی‌شود، حمایت از شاه در به شهادت رساندن دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، تبدیل سفارت‌خانه به لانه جاسوسی، تحریم‌ها، تامین سلاح‌های شیمیایی علیه کشور، حمله به سکوهای نفتی در دوران جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان هسته‌ای، حمایت از فتنه‌ها و اغتشاشات سال ۷۸ و ۸۸ ازجمله جنایات امریکا در دوره‌های مختلف به شمار می‌آید.
 
این کارشناس سیاسی ابراز کرد: راهبرد امریکا علیه ایران به سه دوره ریاست جمهوری قابل تقسیم است؛ در دوره جورج بوش سیاست موازنه منطقه‌ای به عنوان تاکتیک و راهبرد اتخاذ شد.
 
وی ادامه داد: براساس همین موضوع پس از ۱۱ سپتامبر به عراق و افغانستان حمله کردند که در نتیجه آن به تله بزرگی گرفتار شدند، به گونه‌ای که طبق اعلام منابع خودشان، باتوجه به هزینه‌ای که در منطقه داشتند نتوانستند به اهدافشان دست یابند.
 
جوادی شریف عنوان کرد: در دوره اوباما سیاست تمام گزینه‌های روی میز مطرح شد و راهبردشان متقاعدسازی و محدودکردن ایران با قدرت هوشمند بود که برجام خروجی آن بود، به طوری که بسیاری از افراد به این موضوع دل بسته و امضای آن را امضای طلایی می‌دانستند که حتی در دوره‌های بعدی ریاست جمهوری نیز قابل تغییر نیست.
 
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز به صراحت مشخص است که حتی اروپایی‌هایی که پس از خروج امریکا، در برجام باقی مانده بودند علیه ایران قطعنامه صادر می‌کنند و به نوعی پازل متقاعدسازی موجود در دوره اوباما در دوره ترامپ با مدل جدیدی بروز پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: سیاست امریکایی‌ها در دوره ترامپ رویارویی و مواجهه با ایران بود که تحریم‌ها و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در همین راستا بود.
 
جوادی شریف بیان کرد: درواقع آن‌ها با شهادت سردار سلیمانی به دنبال این هدف بودند که بار دیگر ایران را با دیپلماسی اجبار پای میز مذاکره بازگردانند.
 
حملات امریکا خوی استکباری آن را برای جهانیان نمایان کرد
 
جوادی شریف عنوان کرد: پس از حمله ایران به پایگاه عین الاسد و اتفاقات پس از آن باطل السحر بودن سیاست‌های امریکا در منطقه کاملا نمایان شد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: درمجموع امریکایی‌ها در ۱۷سال اخیر در منطقه و علیه ایران اقداماتی را انجام دادند اما در پی آن ایران با فعال کردن محور مقارمت از ۲۰۰۳ به بعد باعث شکست امریکا در منطقه شد.
 
وی ادامه داد: سردار سلیمانی یکی از فرماندهان محور مقاومت و جنگ‌های نامتقارن در منطقه بود که منجر به شکست امریکا در منطقه و کشورهایی از جمله عراق، افغانستان، سوریه و همچنین داعش شد.
 
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: سردار سلیمانی حتی در دور زدن تحریم‌ها نیز توانست فشارهای امریکا برای به صفر رساندن فروش نفت را خنثی کند.
 
جوادی شریف تصریح کرد: پس از شهادت سردار نیز ترامپ مدل تحریم‌ها را مدنظر قرار داشت، اما با اعزام پنج کشتی نفتی و مواد غذایی به ونزوئلا شکست استراتژیک امریکا کاملا مشاهده شد.
 
وی ابراز کرد: امریکا علی‌رغم ادعایی که در حقوق بشر دارد از سال‌های گذشته نه تنها در ایران حتی در کشورهای منطقه و جهان نیز حملاتی داشته که در نتیجه آن خوی درندگی آن به طور کامل ملموس می‌شود.
 
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: حمله به طبس ایران، اکوادور، فیلیپین، جنگ خلیج فارس و سایر موارد، نشان از خوی درندگی امریکاست که به دنبال حفظ هژمونی خود در منطقه بود، البته این هژمونی روز به روز بیشتر با افول خود روبرو می‌شود. 
 
این تحلیل‌گر سیاسی سپس با اشاره به عبارتی از مقام معظم رهبری عنوان کرد: ادعای حقوق بشر توسط کسی که خود بیشترین کودتا‌ها و مهلک‌ترین سلاح‌ها را ایجاد کرده شوخی‌ترین ژست دوران کنونی است.
 
وی در ادامه گفت: امروز علاوه بر اینکه امریکایی‌ها علیه منافع ایران و سایر کشورها اقداماتی انجام داده‌اند، علیه منافع کشور خود نیز فعالیت می‌کنند که نژادپرستی، مقابله سیاه پوستان و درگیر بودن با یک ماه بحران داخلی از جمله آن‌هاست.
 
 جوادی شریف در پایان بیان کرد: درواقع امریکایی که زمانی دنبال سردمداری و رهبری بین المللی بود، امروز علاوه بر کرونا درگیر اغتشاشات داخلی بوده و به نوعی خواستار نجات خود است، اما نمی‌تواند از این منجلاب خارج شود و شکست خواهد خورد.
 
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان