۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قیمت‌های ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار، لازم الاجرا است/ با گرانفروشان و متخلفان برخورد جدی می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۱۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۸ ساعت: ۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

قیمت‌های ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار، لازم الاجرا است/ با گرانفروشان و متخلفان برخورد جدی می‌شود

استاندار قزوین گفت: قیمت‌های ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار، لازم الاجرا است و باید نهادهای نظارتی با افزایش نظارت‌ها دلالان بازار را شناسایی کرده و آنها را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

قیمت‌های ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار، لازم الاجرا است/ با گرانفروشان و متخلفان برخورد جدی می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در نشست ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: هر نوع مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور باید مورد صیانت قرار گرفته و به درستی در بازار اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها باید در بازار افزایش یابد، افزود: اگر از فردا مغازه داری قیمت مرغ گرم را بالاتر از ۱۵ هزار تومان به فروش برساند، برخورد جدی صورت گیرد چون به هرحال این قیمت مصوب شده و هیچ کس نباید از این نرخ تخطی کند.

جمالی پور تاکید کرد: ۸۰ تن گوشت قرمز و مرغ باید با قیمت مصوب تنظیم بازار در مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخودار استان قزوین توزیع شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی نیز بر روی آن نظارت کند.

وی با بیان اینکه تعزیرات در سطح شهرستان‌ها باید فعال‌تر شود، گفت: مسئول نظارت بر قیمت‌ها تعزیرات است و دیگر دستگاه‌ها باید با این نهاد همکاری کنند تا بازار دچار آشفتگی نشود.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر قیمتی امروز تعیین می‌شود، باید سرلوحه همه دستگاه‌ها قرار گیرد و اگر ایراداتی هم وجود دارد باید مکتوب به مقامات کشوری ارسال کنیم و اینطور نباشد که به خاطر اعتراض یک گروه یا صنف اجرای قانون و قیمت بلاتکلیف بماند.

جمالی پور اضافه کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید هرگونه قاچاق و حمل و نقل غیرمجاز کالاها از استان را شناسایی کرده و با آن مقابله کنند.

وی در مورد تشدید نظارت‌ها توضیح داد: امروز مشکل اساسی در بازار نظارت است، البته منظور ما اقدامات پلیسی و بگیر و ببند نیست، بلکه باید از حقوق عمومی صیانت کرد و اجازه نداد عده‌ای بی‌تقوا و بی وجدان کالاهای اساسی مردم را گران‌تر کنند.

جمالی پور با انتقاد از نبود تولید سویا در استان گفت: باید سازمان جهاد کشاورزی برای تولید سویا در داخل استان قزوین برنامه‌ریزی کند و هزینه‌ای که برای واردات به کشورهای خارجی داده می‌شود در راستای تولید داخل هزینه شود.

استاندار قزوین با تاکید بر مشارکت همه برای مقابله با فقر گفت: امروزه سرمایه داران و افراد مرفه‌ جامعه نیز به خوبی می‌دانند که فقر و آسیب اجتماعی بیشتر در نهایت دامن خود آنها را نیز می‌گیرد و باید همه دست به دست هم بدهند تا جلوی افزایش آسیب‌ها را بگیریم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان