۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ابتلای ۱۰۶۹ نفر به کرونا در قزوین/ دوبرابرشدن بیماران بستری زنگ خطری برای استان قزوین است
کد خبر: ۳۴۳۱۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۵ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

ابتلای ۱۰۶۹ نفر به کرونا در قزوین/ دوبرابرشدن بیماران بستری زنگ خطری برای استان قزوین است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ۱۷خرداد پذیرش بیماران جدید روند صعودی داشتیم که روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵ بیمار نیز بوده که از روزانه ۱۱ تا ۲۰ بیمار به این میزان رسیده که رشد دو برابری در پذیرش روزانه بوده و زنگ خطر است.

ابتلای ۱۰۶۹ نفر به کرونا در قزوین/ دوبرابرشدن بیماران بستری زنگ خطری برای استان قزوین است

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ دکتر پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که امروز(پنجشنبه) در سالن جلسات مدیریت بحران برگزار شد، درباره آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: طی روز گذشته حدود ۳۳ مورد بستری داشتیم و مجموع کل افراد بستری مثبت، مشکوک و محتمل از اوایل اسفند تاکنون پنج هزار و ۵۹۱مورد بوده که اکنون تعداد بستری موجود ۲۳۲ مورد و چهار هزار و ۶۰۰ نفر ترخیص و بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: مراجعان سرپایی با علایم حاد تنفسی طی این مدت بالغ بر ۳۰هزار نفر بوده، بستری فعلی محتمل ۱۴۹نفر و بستری‌های مشکوک درحال بررسی ۳۳ نفر هستند و در مجموع سه هزار و ۹۵۵ نفر بوده که هزار و ۶۹ نفر به طور قطع دارای تست مثبت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: اکنون همکاران بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای تحت فشار قرار دارند؛ سه نفر از دانشجویان بهداشت محیط آلوده شده و بهبود یافته‌اند؛ درواقع با عادی سازی اتفاق افتاده در جامعه باعث شده شرایطی که اصناف، صنعت و اماکن در روزهای نخست دارا بود را نداشته باشد.

وی افزود: طی ۲۴ساعت گذشته در حوزه بهداشت محیط ۴۳۰مورد بازدید داشتیم که سه مورد به مراجع قصایی ارجاع و ۱۰ مورد پلمپ شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از ۲۳ فروردین ۱۰۴ مورد ارجاع به مراجع قضایی داشته‌ایم و ۷۰ مورد آن طی دو هفته اخیر بوده؛ همچنین ۵۱۳ مورد پلمب داشتیم که ۷۱ مورد آن طی دو هفته اخیر بوده و این آمارها به معنای این است که میزان رعایت اصناف از ۱۰ درصد نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در بهداشت حرفه‌ای و صنایع چهار مورد ارجاع به مراجع قضایی و چهار پلمب داشتیم و در مجموع از ۲۳ فروردین ۳۹ مورد پلمب و ۳۰مورد ارجاع به مراجع قضایی بوده است.

نامدار گفت: در ۱۴ خرداد حدود ۱۹۷ بیمار بستری داشتیم که پس از آن با رشد صعودی مواجه شدیم که زنگ خطری برای ماست؛ در استان متاسفانه همچون سایر نقاط کشور وارد موج دوم نشده اما موج اول هنوز پایان نیافته است.

وی افزود: از ۱۷خرداد پذیرش بیماران جدید روند صعودی داشتیم که روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵ بیمار نیز بوده که از روزانه ۱۱ تا ۲۰بیمار به این میزان رسیده که رشد دو برابری در پذیرش روزانه است.

وجود ۱۴۵بیمار در بیمارستان بوعلی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: اکنون در بیمارستان بوعلی بالغ بر ۱۴۵ بیمار بستری داریم و هم اکنون این بیمارستان صرفا خدمات مغز و اعصاب، قلب و کرونا را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: رفتار ویروس تغییر یافته و تفکیک آن سخت است؛ افرادی با علایم سکته مغزی مراجعه کرده که طی بررسی تست مثبت کرونای آن مشخص می‌شود، گروهی از بیماران سکته قلبی و مغزی به دلیل انعقاد خون به دنبال کرونا بوده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: اکنون بیمارستان ولایت، تامین اجتماعی رازی و بوئین زهرا پاک است، اما شفای تاکستان مجدد سیر افزایشی داشته و در تامین اجتماعی تاکستان نیز تعدادی بیمار وجود دارد.

وی افزود: بیشترین میزان مثبت طی روز گذشته بوده که به دلیل افزایش تست‌های انجام شده است، البته به دلیل کمبود کیت در کشور به دنبال تحریم ظالمانه کیت‌ها با مشکل مواجه شده است و تا رفع مشکل انجام تست برای صرفا بیماران بستری و سرپایی دارای بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰سال انجام می‌شود و تست گیری در جامعه طی چند روز آینده کاهش می‌یابد.

نامدار بیان کرد: هزینه هر تست ۵۰۰هزار تومان بود که برای افرادی که نیاز سیستم بود کاملا رایگان بود، اخیرا تیم‌های ورزشی و واحدهای صنعتی برای انجام تست درخواست داشتند که باید با سیستم بهداشت هماهنگ باشند و با هزینه شخصی مبلغ را پرداخت کرده و نتیجه را در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: فوت تست مثبت از ۳۱اردیبهشت با حمایت درمانی جدید در سیستم بهداشت و درمان استان در بخش‌های دولتی، تامین اجتماعی، خصوصی، سپاه و ارتش و بیماریابی سریع از اوایل خرداد تا کنون بین صفر تا یک و سه متغیر بوده و کاهش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: در بازگشایی تالارها باید شرایطی که برای نکات بهداشتی درنظر گرفته شده رعایت شود، معیار شهرهای سفید بستری کمتر از یک نفر در هر ۱۰۰هزار نفر است، معیار زرد نیز یک تا سه بستری و معیار قرمز بیش از سه نفر در هر ۱۰۰هزار نفر است که هر دو هفته به روزرسانی می‌شود و فعالیت تالارها باید مطابق با آن باشد.

وی ادامه داد: تعداد بستری طی دوهفته گذشته در شهرستان قزوین ۲۰۳ نفر، در تاکستان ۶۵نفر، در البرز ۳۸نفر، در بوئین زهرا ۳۰ نفر و در آبیک ۱۳نفر بوده است و البته بستری با معیار علایم حاد تنفسی است.

این مقام مسئول اذعان کرد: امروز شهرستان‌های قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، آوج و آبیک در وضعیت زرد قرار دارند و البرز سفید است که البته ممکن است طبق بروزرسانی آمار این شهرستان نیز زرد باشد. 

وی افزود: طی سفرهای چند هفته گذشته به شهرستان‌های استان تسریع در ارسال مصوبات ستاد استانی کرونا از درخواست فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت است که برگزاری جلسات به صورت ویدئوکنفرانس راه حلی مناسب برای آن است.

نامدار اظهار کرد: در مواردی مصوبات ما با اتفاقاتی که در شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد تطابق ندارد و به همین دلیل ویدئوکنفرانس راه حلی مناسب برای حل این مشکل و حضور فرمانداران و رئیس شبکه‌های بهداشت و درمان در آن شهرستان‌ها است.

وی ادامه داد: درباره تعیین تکلیف برقراری مراسمات باتوجه به مصوبه کشوری بازگشایی تالارها با رعایت پروتکل بهداشتی و ۵۰درصد ظرفیت مجاز است و درصورت عدم رعایت باید قاطعانه برخورد شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان ابراز کرد: لازم است بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه مراسم منازل اقدام کرده و اماکن در برگزاری مراسم‌ها در باغ‌ها و تالارهای غیرمجاز ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان