۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۴ مدیر تالار در قزوین بازداشت شدند/ دوبرابر شدن آمار بیماران بستری و تست مثبت کرونا
کد خبر: ۳۴۳۱۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۵ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار:

۴ مدیر تالار در قزوین بازداشت شدند/ دوبرابر شدن آمار بیماران بستری و تست مثبت کرونا

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: فعالیت تالارهای پذیرایی از روز شنبه در مناطق سفید و زرد با ۵۰ درصد ظرفیت بلامانع است که البته این تصمیم به اجبار بوده و انتخاب بین بد و بدتر است؛ همچنین چهار مدیر تالار به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی دستگیر شدند.

۴ مدیر تالار در قزوین بازداشت شدند/ دوبرابر شدن آمار بیماران بستری و تست مثبت کرونا

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که امروز(پنجشنبه) در سالن جلسات مدیریت بحران برگزار شد، درباره وضعیت کرونای استان اظهار کرد: نیازمند کنترل و نظارت و آمادگی بیشتر دستگاه‌های متولی هستیم.

وی ادامه داد: باوجود اینکه افزایش کیت و انجام آزمایشات تشخیصی یکی از عوامل روند افزایشی بیمارانِ نیازمند بستری و تست مثبت است، اما این دلیلی برای توجیه روند افزایشی نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: اکنون در استان تعداد بیماران بستری و تست مثبت دوبرابر شده که به معنای زنگ هشدار است و در نتیجه باید تجدید نظر در تصمیمات یا کنترل بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: علت اصلی افزایش تعداد بستری‌ها و موارد مثبت را باید در رفت و آمد بازار جست‌وجو کرد؛ اکنون به نظر می‌رسد شرایط کاملا عادی شده و صاحب اصناف و مشتریان موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در مراسم جشن‌ها و عزاداری‌ها نیز فاصله گذاری رعایت نمی‌شود و کانون اصلی شیوع در تجمعات است، بنابراین نیازمند مراقبت بیشتر و تصمیمات جدیدی هستیم.

وی ادامه داد: فعالیت تالارهای پذیرایی از روز شنبه در مناطق سفید و زرد با 50 درصد ظرفیت بلامانع است که البته این تصمیم به اجبار بوده و انتخاب بین بد و بدتر است؛ زیرا فعالیت غیررسمی و بدون رعایت اصول و فاصله گذاری در مراسمات وجود دارد که باعث افزایش بیماری می‌شود.

دستگیری چهار مدیر تالار طی دو روز گذشته

حبیبی گفت: اما مدیران و مالکان تالارها باید اصول را رعایت کنند و این بازگشایی منوط به برگزاری جلسه با مسئولین تالارها و اتمام حجت با آن‌ها است تا مسائل بهداشتی کامل رعایت شود و درغیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود که طی دو روز گذشته چهار نفر از مدیران تالارها بازداشت شده‌اند.

وی افزود: لازم است تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه همایش و مراسمی که منجر به تجمع می‌شود، جلوگیری شود و باید دستگاه‌های اداری بویژه شهرداران و دستگاه‌های فرهنگی این نکته را مورد توجه قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: ادارات و شرکت‌ها آزمون‌ها و مجامع را درصورت امکان به زمان دیگری موکول کنند تا شرایط بهبود یابد.

وی ادامه داد: لازم است تالارها و صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند پلمپ شده و اطلاع رسانی شود تا همه صنوف و مردم جدی بودن موضوع و برخچرد قاطع دستگاه قضایی را بدانند.

این مقام مسئول اذعان کرد: لازم است تیم نظارتی بر بازار افزایش یابد؛ زیرا بازار و مراسمات عروسی و تحریم‌ها از عوامل مهم تاثیرگذار در روند صعودی بیماری است؛ اکنون بازار رها شده و تعزیرات، اصناف، سازمان صمت و فرمانداری‌ها به آن توجه لازم را ندارند.

وی افزود: در ابتدا از 39 هزار صنف 35 هزار صنف تعطیل شده و روند کاهشی داشتیم، اما با نگاه خوشبینانه به موضوع، روند به طور مجدد افزایش یافت.

حبیبی بیان کرد: درباره آغاز به فعالیت استخرها مصوبه‌ای از ستاد ملی کرونا نداریم و باید منتظر جلسه بعدی ستاد باشیم

وی افزود: باید سازمان صمت پیش بینی لازم را درباره تولید و تامین اقلام بهداشتی برای ماه‌های پیش رو به‌ویژه پاییز و زمستان داشته باشند و واحدهای فعال ساماندهی شده تا کمبود و افزایش ناگهانی قیمت نداشته باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: در استان با هماهنگی صندوق کارآفرینی امید مبلغی یک و نیم میلیارد تخصیص یافت تا تسهیلات چهار درصد بلای مشاغل آسیب دیده از کرونا ارائه شود، البته باید این موارد را دستگاه و ادارات متولی تایید کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان