۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین آغاز دادرسی الکترونیک از طریق ارتباط تصویری با زندان در دادسرای قزوین
کد خبر: ۳۴۳۱۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۵ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه صورت گرفت؛

آغاز دادرسی الکترونیک از طریق ارتباط تصویری با زندان در دادسرای قزوین

در چهارمین روز از هفته گرامیداشت قوه قضاییه، با حضور دادستان قزوین از سامانه ارتباط تصویری شعب تحقیق دادسرای مرکز استان با زندان مرکزی قزوین در راستای تحقق دادرسی الکترونیک رونمایی شد.

آغاز دادرسی الکترونیک از طریق ارتباط تصویری با زندان در دادسرای قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در چهارمین روز از هفته گرامیداشت قوه قضاییه، با حضور دادستان قزوین از سامانه ارتباط تصویری شعب تحقیق دادسرای مرکز استان با زندان مرکزی قزوین در راستای تحقق دادرسی الکترونیک رونمایی شد.
 
محمد قاسمی در حاشیه رونمایی از این سامانه اظهار کرد: امروزه فناوری‌های نوین و الکترونیک گسترش چشمگیری داشته و استفاده صحیح از این فناوری‌ها موجب بهبود و تسریع در ارائه خدمات می‌شود.
 
وی افزود: قوه قضاییه نیز طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی را در راستای دادرسی الکترونیک و ارائه خدمات قضایی غیرحضوری برنامه‌ریزی و اجرایی کرده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با استفاده از فناوری‌های نوین، دادرسی الکترونیک در قوه قضاییه کاملا محقق و شهروندان بدون مراجعه، خدمات قضایی را در سهولت کامل دریافت نمایند.

وی افزود: همزمان با چهارمین روز از هفته بزرگداشت قوه قضاییه و با حضور آیت الله رییسی، سامانه‌های مختلف الکترونیکی رونمایی و راه‌اندازی شد و از این حیث شاهد یک تحول در قوه قضاییه در راستای دادرسی الکترونیک هستیم و بر همین اساس، سامانه ارتباط تصویری شعب تحقیق دادسرای مرکز استان با زندان مرکزی قزوین راه‌اندازی شد.

دادستان مرکز استان قزوین در ادامه بیان کرد: دستگاه قضایی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی را به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضایی راه‌اندازی کرد و از این پس شعب تحقیق دادسرا در مواردی که نیاز به حضور متهم در دادسرا نباشد، از طریق این سامانه با زندان ارتباط تصویری برقرار کرده و دفاعیات متهم را اخذ خواهد کرد.

قاسمی تاکید کرد: بی‌تردید استفاده از سامانه‌های الکترونیک در دستگاه قضایی بخصوص ارتباط تصویری با زندان موجب کاهش حوادث احتمالی اعزام و بدرقه زندانیان، کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش اطاله دادرسی را در پی خواهد داشت و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این ارتباط تصویری در تمامی شعب دادسرا برقرار شود.

گفتنی است؛ در این ارتباط تصویری قاضی احمدی، دادیار دادسرای قزوین با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به اخذ دفاعیات احدی از زندانیان پرداخت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان