۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین روند بستری بیماران کرونایی رو به افزایش است/ مناطق روستایی قزوین در معرض خطر جدی قرار دارند
کد خبر: ۳۴۳۰۵۵ نویسنده: دکتر پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

روند بستری بیماران کرونایی رو به افزایش است/ مناطق روستایی قزوین در معرض خطر جدی قرار دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کنونی روند بستری بیماران رو به افزایش بوده و تعداد بیماران و شرایط ویروس کرونا با اردیبهشت ماه متفاوت است.

روند بستری بیماران کرونایی رو به افزایش است/ مناطق روستایی قزوین در معرض خطر جدی قرار دارند

دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره وضعیت بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: حدود ۱۲۴ روز است که کشور درگیر بیماری کرونا شده‌ و بزرگترین‌ معضل ما اکنون مسئله‌ی خستگی و فرسودگی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: اما آنچه که در این میان باعث شد تا استان قزوین در این حوزه فعالیت خوبی را ارائه دهد بحث همکاری همه‌ی دستگاه‌های اداری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: رزمایش جهادی بیولوژیک به ما نشان داد که اگر تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار آیند؛ می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی اذعان کرد: خستگی تیم‌های اجرایی باعث شده تا ما فعالیت اولیه را نداشته باشیم؛ از سوی دیگر خود مردم هم در مسئله‌ی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسائل اقتصادی خسته شدند.

نامدار گفت: عبور از یک پیک بیماری در هیچ استانی به معنای اتمام ماجرا نیست؛ به طوری که برخی از استان‌ها از جمله قزوین که پیک اول بیماری را سپری کردند همچنان در معرض خطر قرار دارند.

این مقام مسئول ابراز کرد: هم‌اکنون مناطق روستایی استان در معرض خطر ویروس قراردارند و به جز قم و گیلان می‌توان گفت ۵۰ درصد سایر استان‌های کشور در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند.

از برگزاری هرگونه تجمع خودداری شود

وی عنوان کرد: برای اطلاع از وضعیت مناطق استان نرم افزار ماسک در دسترس همه افراد قرار گرفته که می‌تواند وضعیت مناطق را از جمله وضعیت سفید، زرد و قرمز را نشان دهد.

نامدار تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی روند بستری بیماران رو به افزایش است و تعداد بیماران و شرایط ویروس کرونا با اردیبهشت ماه متفاوت است؛ از سوی دیگر آنچه که در گذشته بیشتر مطرح می‌شد بحث آسیب‌های کم این ویروس بود درصورتی که انتقال این ویروس در تماس با اجسام و سطوح به گونه‌ای پیشرفته است که شهرهای گرم جنوبی نیز درگیر این بیماری شده‌اند همچنین احتمال بروز این ویروس در فصل پاییز نیز وجود دارد.

وی گفت: عبور از یک پیک به معنی عدم ورود به پیک جدید نیست و مناطق روستایی ما که قبلا در معرض خطر کمتر بود، امروز در معرض خطر جدی قرار دارد چنانچه در کشورهایی که روند پیک اول را پشت سر گذاشتند با شناسایی افراد مبتلای جدید در راستای ورود به موج دوم بیماری هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود ۵۰ درصد از افراد دارای بیماری دیابت و فشار خون در معرض خطر این بیماری قرار دارند اما درصد افراد مبتلا که هیچ پیش زمینه‌ی بیماری نداشتند حدود ۱۲ درصد است پس می‌توان گفت افراد عادی نیز در معرض خطر قرار دارند از سوی دیگر افراد چاق نیز در خصوص ابتلا به بیماری مستثنا نیستند.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون وضعیت ما درخصوص ورود به موج دوم بیماری مشخص نیست اما برای پیشگیری از این بیماری انتظار می‌رود جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده و به جزو فعالیت‌های مرتبط با مسائل اقتصادی از برگزاری هرگونه تجمعی خودداری شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان