۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود/ توزیع ۸ هزار اطعام رضوی در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۰۴۳ نویسنده: ساسان کرمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول شبکه جوانان رضوی استان:

۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود/ توزیع ۸ هزار اطعام رضوی در قزوین

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین از برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در سراسر استان خبر داد.

۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود/ توزیع ۸ هزار اطعام رضوی در قزوین

ساسان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌‌های ایام دهه کرامت در قزوین اظهار کرد: بزرگ‌ترین عملیات مردمی با نام امام رضا(ع) تحت عنوان «زیر سایه خورشید» هم‌زمان با دهه کرامت آغاز شد.

وی افزود: «زیر سایه خورشید» امسال وارد سیزدهمین سال از فعالیت‌های خود در کشور و هفتمین سال متوالی در استان قزوین شده است.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین تصریح کرد: دهه کرامت سرآغاز جشن‌های 11 ‌روزه شیعیان و محبان اهل‌بیت (علیه‌السلام) شد، دهه‌ای که ابتدایش با ولادت کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و پایانش ختم به ولادت امام رئوف، علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌شود.

وی عنوان کرد: به سنت دوازده سال گذشته امسال نیز در سیزدهمین سال متوالی، کاروان‌های معنوی «زیر سایه خورشید» تحت عنوان جشن‌های مردمی و بین‌المللی عازم استان‌ها، شهرها و روستاهای سراسر کشور می‌شوند تا عطر و بوی حریم رضوی را برای آنان به یادگار ببرند.

افزایش ۱۰۰ درصدی مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردمی در اجرای برنامه‌ها

کرمی با اشاره به اهداف برگزاری این جشن‌ها گفت: ترویج سنت و سیره امام رضا(ع)، ترویج و تقویت ارتباط با امام از طریق زیارت راه دور، هدفمندسازی جشن‌های مردمی ایام دهه کرامت و تقویت نشاط دینی در جشن‌ها و مراسمات دینی از جمله اهداف این کاروان‌ها است.

کرمی افزود: تمام افراد کاروان زیر سایه خورشید که تعدادی از خدام، مداح، قاری و مبلغ هستند دوره‌های آموزشی جهت تبلیغ این حرکت فرهنگی را پیش از شروع دهه کرامت و حضور در کاروان‌ها طی می‌کنند و هرسال افراد جدیدی در کاروان حضور می‌یابند.

مسئول شبکه جوانان رضوی قزوین از برگزاری 120 عنوان برنامه فرهنگی اعم از دیدار با مسئولین و بزرگان، زندانیان، بیمارستان‌ها، شرکت‌های صنعتی، مناطق محروم، خانواده جهادگران سلامت و شهدا در سراسر استان خبر داد و گفت: عمده هزینه جشن‌ها به‌صورت مردمی تأمین می‌شود و امسال تقریبا 50 درصد برنامه‌ها با توجه شرایط بیماری منحوس کرونا عملیاتی می‌شود و اکنون حداقل در 25 نقطه شهرستان، شهر و روستا برنامه داریم.

وی عنوان کرد: امسال افزایش ۱۰۰ درصدی همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردمی استان در برنامه‌ها را شاهد هستیم.

پرداخت 88 فقره وام قرض‌الحسنه کمک هزینه خرید جهیزیه 

این مقام مسئول تصریح کرد: شبکه جوانان رضوی از جنس تشکل‌های مردمی همکار با موسسه جوانان آستان قدس رضوی است که در طی هفته‌های گذشته جشنواره خانوادگی عکس با حرم، پویش اجرای عقد در مراسمات و طرح پیوند فیروزه‌ای در سطح استان صورت گرفته است.

کرمی در ادامه گفت: امسال با توجه شرایط بیماری منحوس کرونا برنامه‌های محوری شامل فصل مهربانی، جاری زندگی، حبیبان الهی، کاروان عشق، انیس مهربان، به‌رسم ادب و آرام جان، محوری‌ترین برنامه دهه کرامت است که توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: طبخ و توزیع هشت هزار اطعام رضوی در ایام دهه کرامت و توزیع هشت هزار بسته ارزاق و 88 فقره وام قرض‌الحسنه کمک هزینه خرید جهیزیه 5 میلیون تومانی به نوعروسان مناطق محروم استان با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی در سطح استان صورت خواهد گرفت.

مسئول شبکه جوانان رضوی قزوین در پایان گفت: پویش نوای رضوی با عنوان سلام بر امام در ایام دهه کرامت بصورت سراسری راس ساعت 8 صبح در کل ادارات و دستگاه دولتی برگزار و صلوات خاصه پخش خواهد شد و راس ساعت 8 شب قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه در خیابان‌ها و صداسیما اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان