۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین مردم قزوین با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند از مساجد استفاده کنند/ هیچ محدودیتی در بازگشایی وجود ندارد
کد خبر: ۳۴۳۰۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان:

مردم قزوین با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند از مساجد استفاده کنند/ هیچ محدودیتی در بازگشایی وجود ندارد

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان گفت: مردم توجه داشته باشند که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دیگر منعی برای حضور در مساجد وجود ندارد و می‌توانند برای اقامه نماز جماعت از فضای مساجد استفاده کنند.

مردم قزوین با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند از مساجد استفاده کنند/ هیچ محدودیتی در بازگشایی وجود ندارد

حجت الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ درباره وضعیت بازگشایی مساجد اظهار کرد: مساجد بر حسب دستور ستاد مقابله با کرونا تعطیل بود تا اینکه مقام معظم رهبری در ایام شب قدر فرمودند که مومنین با رعایت قوانین بهداشتی در مساجد حضور می‌یابند، لذا پیگیری کردیم که مساجد برای شب‌های قدر بازگشایی شود و این اتفاق افتاد.

وی افزود: در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در استانداری برگزار شد، دستورالعمل‌ها را از مسئولین بهداشت استان دریافت کردیم و در دفتر امور مساجد مورد بحث و بررسی قرار دادیم که نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی و سایر ارگان‌هایی که به نوعی با امور مساجد مرتبط هستند نیز حضور یافتند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان در ادامه گفت: حاصل جلسه یک دستورالعمل 12 ماده‌ای بود که حسب توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا تنظیم کردیم و به مساجد ابلاغ شد که از آن زمان مساجد بازگشایی شد و برنامه‌های شب قدر را دنبال کردند.

قابل با بیان اینکه نمایندگان بهداشت و درمان هم بازدیدی از مساجد داشتند، ادامه داد: پس از ماه مبارک رمضان، دولت اعلام کرد که مساجد می‌تواند بازگشایی شود که ما هم به هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات ابلاغ کردیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند مساجد را بازگشایی کنند.

طبق قانون مساجد اجازه بازگشایی دارند

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در تعدادی از مساجد حضور پیدا کردیم و مورد بازبینی قرار دادیم که خوشبختانه اصول بهداشتی رعایت می‌شد و تاکنون هم هیچ شکایتی در این زمینه دریافت نکردیم که اصول بهداشتی در مساجد رعایت نشده باشد.

وی بیان کرد: به ائمه جماعات هم ابلاغ کردیم که این مسائل را در مساجد مطرح کنند که رعایت اصول بهداشتی هم شرعی، هم قانونی و هم عقلی است که تاکنون هم رعایت شده است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی مربوط به مساجد در رادیو و تلویزیون هم تشریح شد، تصریح کرد: از نظر ما و طبق قانون مساجد اجازه بازگشایی دارند، مگر اینکه برخی از مناطق به خاطر حساسیت بیش از حد نسبت به بازگشایی مساجد اقدام نکرده باشند.

قابل یادآور شد: مردم توجه داشته باشند که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دیگر منعی برای حضور در مساجد وجود ندارد و می‌توانند برای اقامه نماز جماعت از فضای مساجد استفاده کنند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه محدودیت‌ها صرفا مربوط به رعایت اصول بهداشتی است، گفت: اکنون هیچ مانعی در بازگشایی مساجد وجود ندارد و اگر در منطقه‌ای این گونه باشد، مردم با ارائه گزارش می‌توانند ما را مطلع کنند تا برای بازگشایی اقدام کنیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان