۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین رونمایی از الواح هخامنشی در موزه شهر قزوین
کد خبر: ۳۴۳۰۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد

رونمایی از الواح هخامنشی در موزه شهر قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بخشی از الواح هخامنشی که توسط شیکاگو ضبط شده بود پس از استرداد با موافقت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نمایش به‌صورت امانی به موزه شهر استان منتقل شده است.

رونمایی از الواح هخامنشی در موزه شهر قزوین

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره الواح هخامنشی منتقل شده به استان قزوین اظهار کرد: بخشی از الواح هخامنشی که توسط شیکاگو ضبط شده بود، پس از استرداد با موافقت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نمایش به‌صورت امانی به موزه شهر استان قزوین منتقل شده است.

وی ادامه داد: طی هفته جاری یا اوایل هفته آینده از این الواح که حدود 40 قطعه هستند در موزه شهر استان قزوین رونمایی شده و در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ابراز کرد: این الواح بیش از ۸۰ سال در کشور نبودند و از این منظر از داستان جالبی برخوردار است که می‌تواند برای بازدیدکنندگان جالب باشد.

وی ادامه داد: قزوین نخستین استانی است که به طور امانی میزبان این الواح است و خوشحالیم که طی تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران پیشین در سال‌های گذشته این شرایط و اطمینان برای استان قزوین فراهم شده است، با این عمل مردم استان سریع‌تر و بدون طی مسافت تا تهران به لوح‌های تاریخی دسترسی خواهند داشت.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط بازدید از این الواح عنوان کرد: با توجه به قرار داشتن در وضعیت شیوع کرونا بازدید از این آثار تاریخی با شرایط خاص، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی با بیان مزایای در اختیار بودن آثار باستانی گفت: در بخش پژوهشی پژوهشگران با دراختیار داشتن آثار به جا مانده از گذشته می‌توانند تاریخ کشور را مطالعه و شناسایی کنند.

خزائلی در پایان گفت: در استان قزوین، مرکز اسناد از امکان تحقیق و قرائت خانه برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان