۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اختصاص حجم بالایی از ترافیک داده‌ها به اینستاگرام قانونی نیست/ برای دسترسی هم‌وطنانم به اینترنت در مناطق محروم چه کرده‌اید؟
کد خبر: ۳۴۳۰۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

انتقاد نماینده قزوین به وزیر ارتباطات:

اختصاص حجم بالایی از ترافیک داده‌ها به اینستاگرام قانونی نیست/ برای دسترسی هم‌وطنانم به اینترنت در مناطق محروم چه کرده‌اید؟

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: شواهد حاکی از آن است که هم اکنون بیش از ۵۰ درصد ترافیک داده‌های کشور به شبکه اجتماعی اینستاگرام اختصاص دارد. این در حالی است که طبق مصوبه‌های موجود در کشور نباید بیش از یک سوم کل ترافیک داده‌ها به مجموع پیام‌رسان‌های خارجی اختصاص یابد.

اختصاص حجم بالایی از ترافیک داده‌ها به اینستاگرام قانونی نیست/ برای دسترسی هم‌وطنانم به اینترنت در مناطق محروم چه کرده‌اید؟

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ دکتر فاطمه محمدبیگی امروز (یکشنبه) در نشست علنی مجلس پس از اتمام گزارش آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از فعالیت‌های این وزارتخانه در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور اظهار کرد: به عنوان یک شهروند مسلمان ایرانی و مادر نگران وضعیت فرهنگی و فضای موجود مجازی در کشور هستم.

وی افزود: چندی پیش اینستاگرام انتشار تصاویر هرزه‌نگاری را در بستر خود آزاد کرد در صورتی که همین شبکه اجتماعی در ایام شهادت سردار سلیمانی به طور مکرر اقدام به حذف پست‌های تسلیت کاربران ایرانی می‌کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اضافه کرد: شما چه اقدامی در مقابله با این موضوع انجام داده‌اید؟ نه تنها چاره‌جویی نشده بلکه شواهد حاکی از آن است که هم اکنون بیش از ۵۰ درصد ترافیک داده‌های کشور به این شبکه اجتماعی اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: این در حالی است که طبق مصوبه‌های موجود در کشور نباید بیش از یک سوم کل ترافیک داده‌ها به مجموع پیام‌رسان‌های خارجی اختصاص یابد، اصرار شما برای زیرپا گذاشتن مقررات جاری کشور در این زمینه چیست؟ آنچه که برای ما اهمیت دارد، اختصاص نیمی از ترافیک داده‌های کشور به این پیام‌رسان خارجی است که شما می‌توانید آن را مدیریت کنید.

محمدبیگی بیان کرد: نگرانی دیگر افزایش میزان جرائم رایانه‌ای است که براساس اعلام پلیس فتا افزایش میزان درصد کاربران در فضای مجازی و عدم فرهنگ‌سازی در این حوزه باعث افزایش جرائم اینترنتی شده است.

وی ادامه داد: فروش اسلحه، مهمات، سلاح‌های سرد و گرم و پیوستن به سایت‌های پورن در بستر فضای مجازی انجام می‌شود که این مسائل نشان می‌دهد خلاء‌های ساختاری برای حل این مشکل و ممانعت از پیشگیری وجود دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: آیا در این حوزه اقدامی کرده‌اید؟ دسترسی به پهنای باند اینترنت وسیع برای همه افراد است، آیا مطابق کشورهای پیشرفته مخاطبان را دسته‌بندی کرده‌اید؟ آیا اینترنت دانش‌آموزی و دانشجویی با اینترنت یک خانم خانه‌دار نباید متفاوت باشد.

وی تصریح کرد: تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی یک ضرورت است، وجود شبکه ملی ارتباطات و اینترنت ملی به طور واضح مشهود است و همین‌طور دسترسی در مناطق محروم به اینترنت برای شرکت در امتحانات دانش‌آموزی و عدالت آموزشی بسیار اهمیت دارد، امیدوارم توضیحات خود را در این مورد ارائه کنید.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان