۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رفع مشکلات جاده‌های قزوین نیازمند ۸۰۰ میلیارد اعتبار است/ قابلیت تبدیل الموت به شهر شکلات با بِرند جهانی
کد خبر: ۳۴۳۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

رفع مشکلات جاده‌های قزوین نیازمند ۸۰۰ میلیارد اعتبار است/ قابلیت تبدیل الموت به شهر شکلات با بِرند جهانی

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است تا جاده‌های استان به وضعیت مطلوب برسند، این میزان برای رسیدن به جاده قابل قبول ۱۰۰ میلیارد تومان است که دستور آن از آقای نوبخت گرفته شده و با تامین این هزینه‌ها وضعیت بهبود پیدا می‌کند.

رفع مشکلات جاده‌های قزوین نیازمند ۸۰۰ میلیارد اعتبار است/ قابلیت تبدیل الموت به شهر شکلات با بِرند جهانی

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ لطف اله سیاهکلی در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه که شب گذشته(شنبه) در دفتر وی برگزار شد؛ درباره اهداف برگزاری مجموعه نشست‌ها با اصحاب رسانه اظهار کرد: ارتقای خدمات استان و مطالبات مردم از اهداف برگزاری نشست‌های خبری در استان است و امیدواریم مطالبه گری را در استان قزوین کلید بزنیم.

وی ادامه داد: خدمت برای تمام آحاد جامعه است و هر فردی که به ما مراجعه کند موظف به پاسخ به مطالباتش هستم که این پاسخ می‌تواند مثبت یا منفی باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این راستا نیز به تمام اقشار پاسخگویی می‌شود و هیچ گونه ممیزی وجود نخواهد داشت؛ درواقع خدمت به مردم فارغ از گرایش سیاسی از وظایف ما نمایندگان است و ضمن اینکه نقد باید محور کار قرار گیرد، بداخلاقی و پرخاشگری پسندیده نیست.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: آسیب‌ها و مسائل استان در دیدارهایی که با افراد موثر خواهم داشت بررسی می‌شود و می‌توان از این موقعیت برای هویت دهی و واگذاری مسئولیت بهره برد.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه سرمایه گذاری، افرادی وجود دارند که از استان خارج شده‌اند و بازگرداندن آن‌ها به استان می‌تواند در حل مسائل راه گشا باشد.

سیاهکلی بیان کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی و بررسی مسائل مجلس در این کمیته‌ها و ارائه متقابل مسائل استان به مجلس درحال انجام است، همچنین درحوزه جوانان و بانوان نیز باید اقداماتی انجام شود؛ زیرا در این دو زمینه مشلات جدی وجود دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: آب شرب استان بیش از هزار و 500 میلیارد تومان هزینه دارد، اما دولت نیز سالانه 20 تا 30 میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص می‌دهد و با این شرایط تا زمان طولانی این مشکل حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکل آب با چند سرمایه گذار داخلی و خارجی رایزنی و آن‌ها به استانداری معرفی شده‌اند تا در قبال مشتقات نفتی و نفت اقدامات لازم را برای استان انجام دهند که درصورت پذیرش وزیر نفت برای مبادله نفت با این سرمایه گذاران دو اقدام بزرگ مترو و آب استان قابل انجام است.

بودجه هزار میلیاردی پاسخگوی نیازهای استان نیست

سیاهکلی تصریح کرد: مجموع بودجه استان اعم از هزینه‌ای تا عمرانی 600 میلیارد تومان است که با درنظر گرفتن بودجه ملی به هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی اضافه کرد: حدود 370 میلیارد آن در بخش عمرانی بوده که معمولا 30 تا 60 درصد آن تخصیص داده می‌شود که تقریبا 200 میلیارد تومان است و درآمد مالیاتی استان دو هزار و 600 میلیارد تومان است، بنابراین برای حل مشکلات عمرانی و جاده‌ای باید تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: بازدید همراه با مدیران از مناطق محروم الموت، طارم و برخی مناطق اطراف قزوین به نحوی که به حل مشکلات و تصویب برنامه‌ها منجر شود در برنامه قرار دارد، به عنوان نمونه اتصال طارم سفلی به علیا و برداشت آب از شاهرود الموت به میزان 25 میلیون متر مکعب که تاکنون نیمی از آن از دست رفته در بازدید از طارم به تصویب رسید.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان کرد: تا زمانی که بانک محور سرمایه گذراری است به جایی نمی‌رسیم و باید به بازار سرمایه محوری برسیم و بورس را واقعی کنیم که این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد، در بخش استانی نیز نباید سرمایه گذاران برای کسب مجوز با روند طولانی مواجه شوند.
وی ادامه داد: دولت باید با مالیات اداره شود، با این روش و قرار گرفتن دولت پس از محصول حمایت‌های بیشتری از تولید صورت می‌گیرد، درواقع جایگاهی که امروز دولت در آن قرار دارد و پیش از تولید هزینه‌ها را از تولید کننده دریافت می‌کند اشتباه بوده و نیاز به اصلاح دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: نظارت بر کار مدیران جزء وظایف ما است که برخی از آن‌ها دارای ضعف هستند و جابه جایی برخی از آن‌ها را در دستور کار داریم؛ امروز سایه سیاست بر ادارات ما حاکم است که آموزش و پرورش یکی از مواردی است که نگاه به آن سیاسی است، همچنین باید انتخاب افراد در سمت‌ها و جایگاه‌های مختلف با رویکرد بومی باشد.

وی بیان کرد: ما نسبت به قدرت استفاده از معادن در اقتصاد پویا و تولید کشور غافل هستیم و صرفا به 2/8 درصد از گزارشاتی که درباره معادن است پاسخگویی می‌شود، این درحالی است که امروز باید معدن ضمن رعایت اصول محیط زیست و حقوق افراد در اوج بوده و به طور منطقی و تخصصی مورد بهره برداری قرار گیرد.

برای تبدیل شدن جاده‌های استان به سطح مطلوب 800 میلیارد نیاز است

سیاهکلی درباره برداشت آب از شاهرود برای کشاورزی گفت: بخشی از آب شاهرود برای الموت و بخشی به طارم اختصاص دارد و برداشت از آن برای این مناطق در دستور کار قرار دارد، همچنین لازم است آب بندها و سیل بندها در سرمنشا رودهای الموت قرار گیرد تا هنگام بارندگی منجر به خسارت نشود.

وی ادامه داد: باید صنایع پاک در الموت راه‌اندازی شود تا بکر بودن آن حفظ شود، تولید شکلات ارگانیک الموت یکی از مواردی است که می‌تواند برندی جهانی شود؛ زیرا فندق، گردو، ذغال اخته، گیلاس و مواد اولیه شکلات در آنجا موجود است؛ ما در کشور در حوزه شکلات ضعیف هستیم و تبدیل الموت به شهر شکلات می‌تواند بسیار مفید باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری باید مورد توجه قرار گیرد و در مناطق الموت و طارم پتانسیل وجود صنایع پاک وجود دارد.

سیاهکلی اظهار کرد: ما در زمینه جاده‌ها در وضعیت نامطلوبی قرار داریم که حتی یک بار عبور از آن‌ها نیز خسارت بالایی به اتومبیل‌ها وارد می‌کند، این موضوعات درحال پیگیری است.

وی افزود: حدود 800 میلیارد تومان هزینه لازم است تا جاده‌ها به وضعیت مطلوب برسند، این میزان برای رسیدن به جاده قابل قبول 100 میلیارد تومان است که دستور آن از آقای نوبخت گرفته شده و با تامین این هزینه‌ها وضعیت بهبود پیدا می‌کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: مجلس بنا دارد موضوع شفافیت را مورد توجه قرار دهد که البته دارای چند مقوله است و در آن باید آنچه نفع و ضرر مردم را به همراه دارد و حق آن‌ها است گفته شود و شفافیت به معنای بیان تمام موارد نیست؛ درواقع هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد تمام موارد گفته شود.

معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین به رونق تولید کمک می‌کند

سیاهکلی بیان کرد: دو شهرک صنعتی کاسپین از مالیات معاف شدند و این امر موجب رونق بیشتر این منطقه شده و جذب سرمایه گذاران را به همراه خواهد داشت.

وی درباره پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و وضعیت ورزش استان گفت: در اماکن ورزشی عقب هستیم و در این زمینه نیازهای بیشتری وجود دارد، برخی پیشکسوتان از دخل و تصرف در انتخابات هیئت‌های ورزشی استان ناراضی هستند که این موضوع درحال بررسی است و برگزاری جلسه با هیئت‌های ورزشی و مخالفان این روش مدیریتی در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در زمان گشایش مجلس جدید دو موضوع اقتصاد و معیشت و فرهنگ را مطرح کردند، به دلیل گرفتاری‌ها و نیاز استان در حوزه صنعت و اقتصاد در کمیسیون صنایع و معادن مجلس عضو شدم و امیدواریم در این زمینه موفق به انجام اقدامات خوبی شویم.

وی در پایان درباره جلب سرمایه گذاران به استان بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری بازه زمانی بروکراسی ادارات به حداکثر دو هفته تا 20 روز کاهش یافته، لازم است استان در زمینه سرمایه گذاری برند شود و اگر در سراسر کشور فردی قصد سرمایه گذاری داشت قزوین به عنوان نخستین استان مد نظر او قرار گیرد.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان