۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین تشکیل ستاد ویژه مقابله با آسیب‌های اجتماعی/ براساس زیست بوم فرهنگی قزوین برنامه‌ریزی می‌کنیم
کد خبر: ۳۴۲۹۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۳۱ ساعت: ۱۱:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خبرداد

تشکیل ستاد ویژه مقابله با آسیب‌های اجتماعی/ براساس زیست بوم فرهنگی قزوین برنامه‌ریزی می‌کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: همه برنامه‌های ما در استان قزوین بر اساس زیست بوم فرهنگی خواهد بود و درصدد هستیم که مجموع فعالیت‌های ما نتیجه بخش باشد؛ نگاه ما در بحث تبلیغ جذب حداکثری است.

تشکیل ستاد ویژه مقابله با آسیب‌های اجتماعی/ براساس زیست بوم فرهنگی قزوین برنامه‌ریزی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت‌ الاسلام جواد زهرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(شنبه) در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط خوب با رسانه‌ها هم بازتاب‌دهنده فرهنگی است که در سازمان ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: پرسشگری و مطالبه‌ گری رسانه‌ها به صورت منصفانه و هدفمند باعث ایجاد تحرک در دستگاه‌ها می‌شود.

این کارشناس فرهنگی ابراز کرد: امروز شاهد جبهه منسجم و قدرتمند دشمن علیه ارزش‌های جامعه هستیم تا بتوانند به اهدافشان برسند، لذا برای اینکه توانمند باشیم با پیچیدگی‌های فرهنگی مواجه هستیم که رسانه‌ها هم جزو این پیچیدگی‌ها هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: باید یک صف آرایی متحد و منسجم برای مقابله با دشمن داشته باشیم که همه جوانان جبهه انقلاب باید پای کار بیایند و تعامل خوبی با نیروهای مومن و انقلابی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همچنین باید ارتباط سازنده و تعامل خوبی با دستگاه‌‌های حاکمیتی داشته باشیم که این برنامه‌ها را در استان خواهیم داشت‌.

زهرایی با اشاره به تکالیف سازمان ادامه داد: باید در چهار حوزه تبلیغ، تبیین، دفاع همه جانبه و تهاجم و نفوذ در عمق استراتژیک دشمن به طور جدی ورود کنیم، در حالی که اکنون بیشتر به صورت دفاعی کار می‌کنیم و ما معتقدیم دفاع تنها یکی از راهبردهاست و تهاجم به استراتژیک دشمن هم از وظایف اصلی ما است که باید عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: همه فعالیت‌های ما مبنی بر اسلام ناب خواهد بود و همه برنامه‌های ما تمدنی و تحولی خواهد بود و تمدن سازی اسلامی را در نظر خواهیم داشت؛ نگاه تحولی داریم تا از کلیشه‌ها خارج شویم و کارهای جدید صورت گیرد.

طرح رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی با جدیت اجرا می‌شود

این مقام مسئول ادامه داد: همه برنامه‌های ما در استان قزوین بر اساس زیست بوم فرهنگی خواهد بود و درصدد هستیم که مجموع فعالیت‌های ما نتیجه بخش باشد؛ نگاه ما در بحث تبلیغ جذب حداکثری است و افراد زیادی در اسلام و انقلاب تعریف می‌شود و به هیچ جریان و جناحی وابسته نیستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه برای تبلیغ مبلغین به هیچ عنوان نگاه سیاسی نداریم، ابراز کرد: ستاد مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تشکیل اتاق تعیین وضعیت را در دستور کار داریم و در حوزه مسجد نیز برنامه تحولی خواهیم داشت و در موضوع شعار سال هم برنامه‌های جدی را در نظر داریم‌.

این مقام مسئول بیان کرد: ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی در جاهایی موظف هستیم تا از طرف مردم مطالبه‌گری کنیم و همچنین دستگاه‌های دیگر هم باید از ما مطالبه‌گری کنند.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ مسئله سکونتگاه‌های غیررسمی به سازمان تبلیغات محول شد و فرصت مناسبی است تا مشکلات آن‌ها را از مسئولین مطالبه کنیم و رسانه‌ها هم می‌توانند اثرگذار باشند.

زهرایی با بیان اینکه نیازمند یک نقشه تبلیغی هستیم، تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی یکی از برنامه‌های ما احیای جلسات سنتی قرآن است تا جدی‌تر از قبل در استان اجرا شود و همچنین رصدی از خانه‌های قرآنی و دارالقرآن‌ها در استان خواهیم داشت و نگاه ما این است که روش‌های مهم و نوین را در آموزش قرآن تبیین کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: طرح رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی با جدیت و گسترده‌تر از گذشته اجرا می‌شود که جزو اولویت‌های ما است و اکنون در ۱۰ منطقه در حال اجراست که در کل ۱۶ منطقه شناسایی شده است.

وی گفت: همچنین در سایر مناطق استان هم برنامه‌هایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت و منحصر به مناطق خاص نیست.

زهرایی بیان کرد: موضوع کرونا همه دنیا را درگیر کرده و تدابیر جدی برای مقابله با آن اتخاذ شده و کشور ما اولین اقدامی که انجام داد محدود کردن مراکز دینی و اسلامی بود و این برگ برنده برای مسئولین بود برای اینکه به دنیا بگوییم سلامت مردم در اولویت است حتی اگر مبنی بر تعطیلی مراکز دینی باشد.

وی اذعان کرد: با اینکه بسیاری از مراکز عادی سازی و بازگشایی شده اما مساجد ما هنوز هم مظلوم واقع شده و از طرفی رسانه‌های دشمن خیلی تلاش کردند و برخی هم در داخل بر آن دامن زدند که هنوز مردم از حضور در مساجد ترس دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در پایان تاکید کرد: رسانه‌ها در آگاه‌سازی در این حوزه نقش آفرین هستند؛ به طوری که ما با تجمعات موافق نیستیم اما این شرایط مهیا شده تا مردم با رعایت اصول بهداشتی نیز برای نماز جماعت در مساجد حضور یابند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان