۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین یادش بخیر زمان شاه که گرانی نبود!
کد خبر: ۳۴۲۹۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲۵ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

یادش بخیر زمان شاه که گرانی نبود!

براساس آمار بانک مرکزی، در سال ۵۳ اجاره‌بهای مسکن در تهران ۲۰۰ درصد افزایش یافت و مواد غذایی با گرانی ۳۰ درصدی همراه شدند.

یادش بخیر زمان شاه که گرانی نبود!
 

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین؛کانال تلگرامی آموزش سواد سایبری بخشی از صفحات روزنامه‌های دوران پهلوی را منتشر کرد که حاکی از افزایش قیمت در آن دوره است این کانال در ادامه نوشت:

«من در 13 سال گذشته قیمت خودکار بیک را ثابت نگه داشته‌ام.» این جمله را هویدا در دادگاه انقلاب گفت تا ثابت کند در طول 13 سال نخست وزیری، بهترین عملکرد را داشته است. این جمله، آنقدر تکرار و داستان‌های عجیب بر آن افزوده شد که تبدیل به ماجرایی متفاوت از حقیقت و متضاد با واقعیت شده است. .
براساس آمار بانک مرکزی، در سال 53 اجاره‌بهای مسکن در تهران 200 درصد افزایش یافت و مواد غذایی با گرانی 30 درصدی همراه شدند.
امیر عباس هویدا در بهمن 1343 نخست وزیر ایران شد و 13 سال در این منصب فعالیت داشت. او کشور را با نرخ تورم 4/5 درصدی تحویل گرفت در سال 1356 با تورم 25/1 درصدی تحویل داد!
اسدالله علم در این باره می‌گوید: «در تابستان 1352، بسیاری از انواع مواد غذایی کم‌یاب شده و اگر هم یافت می‌شد با قیمتی چند ده برابری به فروش می‌رسید. در ماه‌های نخست سال 53 نان هم پیدا نمی‌شد و هویدا همواره اعلام می‌کرد که ما در «عصر طلایی» به‌سر می‌بریم!»


 انتهای پیام/1404

منبع:مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان