۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین برکت انقلاب اسلامی، سالن‌های فساد را تبدیل به حسینیه‌ کرد/ سیستم ولایت‌فقیه استوانه‌ی تشیع در جهان است
کد خبر: ۳۴۲۸۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲۱ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

یکی از شیعیان کشور اندونزی در قزوین:

برکت انقلاب اسلامی، سالن‌های فساد را تبدیل به حسینیه‌ کرد/ سیستم ولایت‌فقیه استوانه‌ی تشیع در جهان است

یکی از شیعیان کشور اندونزی در قزوین گفت: سیستم ولایت‌فقیه امروز به عنوان استوانه‌ی تشیع در جهان مطرح می‌شود و شیعیان باید بدانند اگر این قدرت به هر نحوی به سوی تضعیف شدن پیش برود شیعیان کشورها نیز دچار اضطراب و مشکل می‌شوند.

برکت انقلاب اسلامی، سالن‌های فساد را تبدیل به حسینیه‌ کرد/ سیستم ولایت‌فقیه استوانه‌ی تشیع در جهان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌ و هنر صبح‌ قزوین؛ ابومهدی، یکی از شیعیان اندونزی در اولین نشست از سلسله‌ نشست‌های گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان "امام تحول" که شب گذشته(سه شنبه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قروبن برگزار شد، با اشاره به تاثیرات گفتمان تحول‌ساز امام خمینی(ره) در فضای بین‌المللی اظهار کرد: اندونزی با جمعیت بالغ بر ۲۶۵ میلیون نفر امروز به عنوان بزرگترین کشور مسلمان شناخته می‌شود، چراکه حدود ۲۲۵ میلیون نفر از این افراد یعنی ۸۶ درصد جمعیت مسلمان هستند.
 
وی افزود: بخاطر دارم در زمان انقلاب ما ۹ نفر از اهل تسنن بودیم که به حوزه‌ی علمیه‌ی قم برای تحصیل رفتیم طبق شرایط از ما خواستند تا به کشور خود بازگردیم تا از ایران برای ما دعوت نامه‌ای ارسال شود ما نیز به کشور اندونزی بازگشتیم.
 
این فعال فرهنگی اذعان کرد: بعد از ۹ ماه از سوی ایران برای ما دعوت نامه‌ای ارسال شد و ما در حوزه‌ی قم حاضر شدیم، حضور ما به عنوان سنی و قرار گرفتن در کنار شیعیان برکاتی را برای ما به همراه داشت به طوری که ما پس از بازگشت به اندونزی تلاش کردیم تا کتب شیعه را در کشور خود ترجمه کنیم.
 
وی عنوان کرد: علاوه بر ما دانشجویان بسیاری در ایران حاضر شدند و در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل شدند و زمانی که به کشور ما بازگشتند کتب بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید چمران، علامه طباطبایی و امام (ره) را به زبان خودمان ترجمه کرده و اینگونه نهضت شیعه را در اندونزی رواج دادند.
 
این شیعه‌ی اهل اندونزی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ سال پیش تجار ایرانی که شیعه بودند وارد کشور ما شدند و به دربار راه یافتند و حتی یکی از آنها به عنوان پادشاه کشور انتخاب شد و می‌توان گفت برخی از شیعیان اندونزی از نسل و میراث‌دار آن پادشاه هستند، اما این مسئله درخصوص تمام مسلمان به این شکل نیست.
 
وی ادامه داد: انقلاب امام راحل که ما هم مانند ایشان آنرا انفجار نور می‌خوانیم تحول عظیمی در کشور ما به وجود آورد به گونه‌ای که می‌توانم بگویم تششعات انفجار نور بود که به کشورهای مسلمان رسید.
 
ابومهدی بیان کرد: جمعیت شیعه‌ی کشور اندونزی از ۲ هزار نفر به چهار میلیون نفر افزایش یافت و ما می‌بینیم که حالا شیعیان دوازده امامی در اقصی نقاط کشور اندونزی اعم از شهرها و استان‌های کشور حضور دارند.
 
وی تصریح کرد: اینکه حالا چطور در جای‌جای کشور اندونزی مراسم دعای کمیل، حسینیه، هئیت، حوزه‌ی علمیه، دانشگاه و کانون‌های برپا شده را خود ما هم نمی‌دانیم، اما این مسئله را جزو تششع انفجار نور انقلاب می‌دانیم. حتی من به عینه دیدم که برخی از شیعیان کشور اندونزی با مشاهده‌ی عکس امام خمینی(ره) شیعه شدند و حالا می‌بینیم که عکس امام در بسیاری از منازل مردم اندونزی زینت بخش منازل شده‌است.
 
این طلبه گفت: به لطف انقلاب اسلامی شیعیان اندونزی و سایر کشورها اعم از خانم و آقا در حوزه‌های علمیه‌ی ایران مشغول تحصیل هستند که این مسئله به مراتب سند حقانیت انقلاب اسلامی را در رشد کمی شیعیان می‌رساند، به گونه‌ای که در ایالت متحد کانادا ۱۲۰ نفر مبلغ بومی درحال فعالیت هستند.
 
وی بیان کرد: کشور اندونزی باتوجه به وسعت و جمعیت بالا امروز در دهکده‌های کوچک و شهرهای بزرگ خود مردم مسلمانی را جای داده که خط امام و رهبری را لحظه‌ای از زندگی خود دور نکرده و خود را جزئی از مردم کشور ایران که یک کشور مسلمان است، می‌دانند.
 
ابومهدی ادامه داد: اندونزی کشوری با ۱۷ هزار جزیره از تفکر امام راحل الهام می‌گیرد و این نشان می‌دهد انفجار نور انقلاب و حرکت امام توانسته کشورهای جهان را از تاریکی جدا کرده و وارد عرصه‌ی نورانیت کند.
 
وی ابراز کرد: همه‌ی مردم اندونزی معتقدند که ولی فقیه یک شخصیت کوچک نیست، بلکه یک زندگی است که باید همراه با او به جلو حرکت کرد. دیدگاه مردم اندونزی نسبت به ایران دیدگاهی مشابه با بهشت تفسیر می‌شود.
 
این طلبه اهل اندونزی افزود: وجود هئیات، مسلمانان، مهدکودک‌ها، حسینیه‌ها، حوزه‌ها و دانشگاه‌های اسلامی در اندونزی نشان می‌دهد که انقلاب تنها مختص به کشور ایران نبوده و اسلام امروز در مرزهای جهانی جای گرفته‌است، به طوری که ما در کشور خود شاهد حضور دانشجویان، نمایندگان، اساتید، پزشکان و فیلسوفان شیعه هستیم‌.
 
این شیعه‌ی کشور اندونزی بیان کرد: مهمترین اصول حائز اهمیت در کشور ایران برای مردم اندونزی وجود امام هشتم در این کشور و رهبریت ولی فقیه است که توانسته جمهوری اسلامی را به رهنمودی برای مسلمان جهان تبدیل کند، به طوری که می‌توان گفت سیستم زندگی مردم شیعه‌ی اندونزی بر مدار ولی فقیه شکل گرفته‌است.
 
وی با اشاره به صحبت‌های رهبری در خصوص روز قدس بیان کرد: برای مثال روز قدس برای مردم شیعه‌ی کشور اندونزی یک روز باارزش بوده و شیعیان سراسر این کشور در این روز مراسم راهپیمایی را انجام می‌دهند و نسبت به انجام آن به قدری ملزم هستند که در تمامی نقاط کشور بلااستثنا حتی باوجود جمعیت کم مناطق، مردم مسلمان به خیابان‌ها می‌آیند.
 
این طلبه تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود هفت‌نفر شیعه ساکن یکی از دهکده‌های اندونزی در روز قدس به راهپیمایی پرداخته و اگر با فرمان ولی فقیه درخصوص فتح قدس مواجه شوند، بی‌شک در کنار ایرانیان برای اقتدای نماز در قدس حاضر و آماده هستند.
 
وی گفت: اسلام در کشور ما حتی گاها بیشتر از سایر کشورهای مسلمانی که از ابتدا شیعه بودند احساس می‌شود، چراکه مردم شیعه‌ی اندونزی اسلام را با تمام وجود احساس کردند و با توجه به این که پدران و اجداد آنها سنی یا بی‌دین بوده‌اند به خوبی دین شیعه بودن را بجا می‌آورند.
 
این شیعه اندونزی ابراز کرد: وضعیت شیعه بودن در تایلند و مالزی روند مناسبی را طی نمی‌کند چراکه در برخی مناطق اماکن فساد بیشتر از سایر نقاط قابل رویت است، اما به صراحت می‌توانم بگویم در این فضاها هم مردم با توجه به مجازات تعیین شده برای شیعیان همچنان در مساجد و حسینه‌ها حضور می‌یابند و اعمال دینی خود را بجا می‌آورند.
 
وی در ادامه گفت: در برخی مناطق گرفتن مهر از افراد مجازاتی نظیر یک شب بازداشتگاه و ۲۰۰ دلار جریمه را به همراه دارد، اما باز هم می‌بینیم که در ایام مذهبی مانند روز عاشورا و یا روز قدس فعالیت مردم در بجا آوردن اعمال دینی کوتاه نمی‌شود.
 
ابومهدی تاکید کرد: دشمنان شیعه با توجه به فعالیت شیعیان در راستای توقف حرکت شیعه، تحریم آنان، تجاوز به حریم، تحریم و خریداری افراد عالم، دانشجو و مسجدی می‌کوشند، اما با این حال می‌بینیم که با توجه به این شرایط سخت و محاصره‌‌ی دشمنان در کشور ما در یکی از دهکده‌های دور افتاده مردم شیعه‌ی دوازده امامی معتقد وجود دارند که تحت هر شرایطی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
وی اذعان کرد: بزرگترین گروه شیعه در اندونزی گروه اهل‌بیت(ع) است که طبق فرمان‌رهبری و با تکیه بر سیستم ولایت پذیری زندگی کرده و از هیچ عملی برای تحقق امر ظهور کوتاهی نمی‌کند.
 
این طلبه بیان کرد: مردم در کشور اندونزی بنا به موقعیت اجتماعی و فردی خود در راستای تحقق ظهور تلاش می‌کنند، به طوری که مردم مال و جان خود را در هر زمینه‌ای بنا به اصول رهبری و در مسیر ظهور قرار می‌دهند‌. ما در این کشور پزشکان شیعه‌ی خانمی را می‌بینیم که در روزهای جمعه خدمات رایگان پزشکی را در اختیار مردم کشور قرار می‌دهند تا از شغل و جایگاه خود بتوانند در راستای تحقق ظهور بهره‌ببرند.
 
وی با اشاره به وضعیت بانوان شیعه در اندونزی عنوان کرد: بانوان شیعه در کشور اندونزی با رعایت حجاب کامل اسلامی حتی بدون چادر بسیار مقبولانه در اجتماع حاضر می‌شوند و خوش می‌درخشند، به طوری که می‌توان گفت برخی موسسات قرآنی با آموزش قرآن بانوان شیعه اداره می‌شود که البته بانوان اندونزی معتقدند این فعالیت‌ها را از بانوان ایرانی آموخته‌اند.
 
این شیعه‌ی اهل اندونزی عنوان کرد: به طور کلی در جنوب شرق آسیا سه نیرو در مواجه با شیعیان در حال فعالیت هستند اولین نیرو، نیروهای سیاست و حاکمیت است که در کشورهایی همچون مالزی به انکار شیعیان می‌پردازد و در برخی کشورها مانند کشور اندونزی از ایران و جمهوری اسلامی سیاست همکاری و پذیرش را دارند.
 
وی ادامه داد: دومین نیرو، نیروی مذهبی و دینی است که حتمیانش متولی مذهب و دین بوده و  سومین نیرو، نیروی فرامنطقه‌ای است که تمام فعالیت آنها انکار شیعیان است.
 
ابومهدی با اشاره به وظیفه‌ی شیعیان ایران در قبال پیشرفت فرهنگ شیعه در سایر کشورها بیان کرد: فعالیت ایرانیان در کشور می‌تواند گاهی پیش‌برنده تشیع در کشورهای دیگر و گاها متوقف‌کننده‌ی این کار باشد، کاری که شیعیان ایران می‌توانند در پیرو از شیعیان کشورهای دیگر انجام دهند بسیار ساده‌است. کافی است مردم شیعه مطیع امر رهبر باشند و امور خود را با اتحاد و همبستگی انجام دهند.
 
وی گفت: سیستم ولایت‌پذیری و ولی فقیه امروز به عنوان استوانه‌ی تشیع در جهان مطرح می‌شود و شیعیان باید بدانند اگر این قدرت به هر نحوی به سوی تضعیف شدن پیش برود شیعیان کشورهای نیز دچار اضطراب و مشکل می‌شوند و اگر این سیستم تقویت شده و روزبه روز پیشرفت کند شیعیان سایر نقاط جهان نیز از آرامش بیشتری برخوردار می‌شوند.
 
این شیعه‌‌ی کشور اندونزی در ادامه گفت: حفاظت و حمایت از ولی فقیه به قدری حائز اهمیت است که دشمن متوجه‌ی سیستم ولایت‌پذیری در کشورهای دیگر شده‌و در این راستا از هیچ تلاشی برای جداسازی اهل تشیع از این سیستم کوتاهی نمی‌کند.
 
وی با اشاره به فعالیت شیعیان تصریح کرد: وضعیت کشور اندونزی در حوزه شیعیان بر سه محور ترجمه‌ی کتب شیعه، کادرسازی و نهادسازی انجام شده‌ و مرحله‌ی چهارم آن که مرحله‌ی رشد و ارتقا است که همکاری و فعالیت ایرانیان را می‌طلبد‌.
 
این فعال فرهنگی در پایان با اشاره به فعالیت شیعیان در مقابله با اقدامات دشمن ابراز کرد: شیعیان ما برای حفظ فرهنگ تشییع و مقابله با دشمن تلاش می‌کنند تا هماهنگ‌کردن نهضت علما، احیای امام‌زادگان و برگزاری مراسمات مذهبی اعم از مولودی خوانی و حدیث کسا مانع از نزدیک ‌شدن دشمن شوند.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان