۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قدرت تحریم‌ها رو به زوال است/ پرونده مذاکره با امریکا هیچ ارزش بازگشایی ندارد
کد خبر: ۳۴۲۷۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲۰ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

قدرت تحریم‌ها رو به زوال است/ پرونده مذاکره با امریکا هیچ ارزش بازگشایی ندارد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کشور ما هیچ نیازی به مذاکره ندارد، گفت: قدرت تحریم‌های امریکا رو به زوال است؛ چراکه جامعه ما به این شرایط عادت کرده و امریکایی‌ها جز تحریم ابزاری ندارند که با آن به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کنند.

قدرت تحریم‌ها رو به زوال است/ پرونده مذاکره با امریکا هیچ ارزش بازگشایی ندارد
ادریس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به دست‌مایه قراردادن تبادل زندانیان بین ایران و امریکا برای طرح مسئله مذاکره، اظهار کرد: یک گمانه براین مبناست که این تبادلات بهانه‌ای از سوی امریکا برای مذاکره مجدد است، در حالی که این کشور با یک افول قدرتی مواجه شده و درگیر مسائل داخلی خود است.

وی با بیان اینکه هیچ تضمینی نسبت به مذاکره با امریکا نیست، افزود: هر دولتی با یکسری افول، نزول و صعودهایی همراه است؛ ما عملا در موضوع هسته‌ای توانسته‌ایم محدودیت‌های موجود را از بین ببریم اما فضای موجود برای مذاکره با امریکا، برد برد نخواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: موضوع تبادل زندانی یک پروسه دو ساله است که جمهوری اسلامی ایران آن را پیگیری کرده و البته به دلیل اینکه ایران یک جاسوس آمریکایی را دستگیر کرده بود، امریکا هم پاسپورت یکی از دانشمندان ایرانی را غیرقانونی اعلام کرده و او را دستگیر کرد که این موضوع باعث شد تبادل بین زندانیان اتفاق بیفتد.

ایران در مسائل داخلی و بین‌المللی امریکا نقش ویژه‌ای دارد

محمدی ادامه داد: پس از این اتفاق، برخی در درون کشور موجی از مذاکره مجدد را به راه انداختند که هیچ ربطی هم به تبادل زندانیان ندارد؛ چراکه این یک امر طبیعی در هر کشوری است.

وی بیان کرد: در اینکه امریکا نیاز به مذاکره دارد، هیچ شکی نیست چراکه به هر حال انتخابات ریاست جمهوری امریکا در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد؛ جمهوری اسلامی ایران در مسائل داخلی و بین‌المللی امریکا نقش ویژه‌ای دارد و مردم امریکا نگاهشان به ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ترامپ اگر بتواند خودش را به ایران نزدیک کند قطعا اقبال مناسبی در درون کشور خود خواهد داشت و اگر نتواند، قطعا به ضرر او خواهد بود.

محمدی عنوان کرد: اکنون بحث اعتراضات داخلی در امریکا را می‌بینیم که در وضعیت مناسبی نیست و تقریبا می‌توان گفت در 50 ایالت و 584 شهر شاهد تظاهرات مردمی هستیم که بیش از 30 هزار نیروی گارد ملی در 27 ایالت قصد دارند که این اعتراضات را سرکوب کنند، اما نتوانستند کاری را از پیش ببرند و لذا یک نوع تزلزل در ساختار قدرتی امریکا به وجود آورده است.

هزینه‌های مذاکره بیش از مقاومت است

کارشناس مسائل سیاسی افزود: ما باید خود را محاسبه و تحلیل کنیم که آیا در دوره مقاومت سود کردیم یا در دوره مذاکره؟ قطعا در دوره مقاومت بود که سانتریفیوژهای ما از سه عدد به چندین هزار عدد رسید و در دوره مذاکره بود که از چندین سانتریفیوژ به رقم محدود 10 الی 15 هزار صرفا برای پژوهش و نه غنی سازی رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مذاکره بیش از مقاومت است، ابراز کرد: برخی در درون کشور به طبل مذاکره می‌نوازند اما راه به جایی نخواهند برد.

محمدی با بیان اینکه کشور ما هیچ نیازی به مذاکره ندارد، گفت: قدرت تحریم‌های امریکا رو به زوال است؛ چراکه جامعه ما به این شرایط عادت کرده و امریکایی‌ها جز تحریم ابزاری ندارند که با آن به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ممکن است امریکا به بهانه مذاکره بعضی تحریم‌ها را کاهش دهد و برخی موانع اقتصادی را بردارد؛ اما ما حتی با شرایط تحریم اکنون به یکسری دستاوردهای داخلی رسیده‌ایم که قابل مقایسه با گذشته نیست چراکه بسیاری از نیازهای کشور توسط دانشمندان داخلی رفع شده است.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان