۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افول آمریکا ترند توییتر شد +تصاویر
کد خبر: ۳۴۲۷۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲۰ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

افول آمریکا ترند توییتر شد +تصاویر

کاربران ایرانی توییتر در واکنش به اعتراضات مردم آمریکا هشتگ #افول_آمریکا را ترند کردند.

افول آمریکا ترند توییتر شد +تصاویر
 
 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛"آمریکا رو به افول است. این وضعیّتی که آمریکایی‌ها دچارش شدند، عامل بلندمدّت دارد؛ اینها در طول تاریخ وضعیّتی را به وجود آوردند که نتیجه‌اش همین است و به این آسانی‌ها علاج‌شدنی نیست. این سنّت الهی است، اینها محکومند به اینکه ساقط بشوند، محکومند به اینکه افول کنند، زایل بشوند از صحنه‌ی قدرت جهانی." این بیانات رهبر انقلاب بود درباره روند رو به افول قدرت نرم و سخت آمریکا در دیدار به‌مناسبت روز دانش‌آموز که با توجه به اتفاقات امروز آمریکا در فضای مجازی دست به دست می شود.

جورج فلوید یک سیاه‌پوست آمریکایی بود که هفته گذشته دریک شاوین، یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس در ایالات متحده آمریکا، زانوی خود را برای حدود ۹ دقیقه بر روی گردن وی گذاشت، درگذشت.

از زمان مرگ فلوید بی سابقه ترین اعتراضات در سراسر ایالات متحده آمریکا در نیم قرن گذشته به وقوع پیوسته است. معترضان به برخورد نژادپرستانه پلیس با رنگین پوستان و سیاه پوست ها اعتراض دارند. طی روزهای گذشته در 40 شهر بزرگ و کوچک آمریکا برای کنترل ناآرامی ها مقررات منع رفت و آمد شبانه وضع شده است.



در شهرهای نیویورک و واشنگتن دی سی (پایتخت) با وجود وضع مقرارت منع رفت و آمد شبانه اعتراضات همچنان ادامه دارد.

 

در فضای مجازی هم فیلم ها و عکس های اعتراضات مردم آمریکا دست به دست می شود و کاربران با انتشار پست های مختلف نفرت خود از رژیم آمریکا را نشان می‌دهند.

امروز کاربران توییتر با انتشار سخنان مقام معظم رهبری درباره آمریکا و با انتشار هشتگ #افول_آمریکا به اعتراضات گسترده مردم واکنش نشان دادند که در ادامه برخی از آن ها را مشاهده می‌کنید.

 

 

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان