۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تنفس دادن به غربی‌ها با مذاکره قابل قبول نیست/ باید به آینده‌ای بیندیشیم که در آن، امریکا ابرقدرت نباشد
کد خبر: ۳۴۲۷۷۹ نویسنده: جواد جوادی شریف تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲۰ ساعت: ۸:۱۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

تنفس دادن به غربی‌ها با مذاکره قابل قبول نیست/ باید به آینده‌ای بیندیشیم که در آن، امریکا ابرقدرت نباشد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اکنون مدل غرب درحال از بین رفتن است و در این شرایط تنفس دادن به آن‌ها با مذاکره قابل قبول نیست و باید طبق فرمایشات رهبری با نرمش قهرمانانه این پیچ تاریخی مهم را مدیریت کنیم.

تنفس دادن به غربی‌ها با مذاکره قابل قبول نیست/ باید به آینده‌ای بیندیشیم که در آن، امریکا ابرقدرت نباشد

جواد جوادی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره مذاکره ایران با امریکا در پی تبادل زندانیان بین دو کشور اظهار کرد: مسلما امریکا در شرایط کنونی درپی مذاکره با ایران است و از آن در راستای جلب افکار عمومی در داخل و بهبود وضعیتش در عرصه بین المللی بهره می‌برد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ترامپ در عرصه بین المللی استفاده از نظریه هرج و مرج سازنده و خارج شدن از برخی معاهدات بود، در این راستا به دنبال اثبات توانایی خود در سازماندهی هرج و مرج‌ها و تعریف نظم جدید است، به همین دلیل مذاکره با او نفی می‌شود.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: به طور قطع در این شرایط مذاکره به نفع ما نیست؛ زیرا ترامپ درحال شکست بوده و نفس‌های آخر را می‌کشد، در مقابل جریان مقاومت در جهان درحال موفقیت است به طوری که شاهد ورود نفت کش‌های ایرانی به ونزوئلا و اقتدار کشور بودیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه روابط بین الملل واردبرهه‌ای شده‌ایم که در آن باید کشورهای جریان مقاومت با یکدیگر متحد شده و به جریانی تبدیل شوند که مقابل جریان استکبار جهانی ایستادگی کنند، درواقع ما باید به آینده‌ای بیندیشیم که در آن نظام، امریکا ابرقدرت نباشد.

این تحلیلگر سیاسی با نفی وجود ابرقدرت‌های غربی و امریکا در نظام جهانی‌ای که کشورهای جریان مقاومت با یکدیگر متحد شده‌اند، اذعان کرد: پس از اتحاد کشورهای محور مقاومت در عرصه مقاومت نه تنها امریکا نباید ابرقدرت باشد، بلکه باید از تز و آنتی تزی که بلوک غرب برای شرق ارائه می‌دهد نیز دوری کرده و نگذاریم به جای امریکا کشورهای غربی که مطرح هستند خود را سردمدار اعلام کنند.

نباید به امریکا و کشورهای غربی اجازه سردمداری داده شود

وی ادامه داد: امروز باید جریان مقاومت و کشورهای شرق به این نکته برسند که لازم است در جهان اثرگذار باشند و بتوانیم اسلام بر مبنای مهدویت را به جهان معرفی کنیم.

جوادی شریف عنوان کرد: با شرایط موجود مذاکره با امریکا عقب نشینی از اهدافمان است، زیرا در پی اتفاقات اخیر و البته موضوعاتی که ریشه در گذشته امریکا دارد این نظام در مرحله افول خود قرار دارد و نظریه پردازانی که پیش از این پایان تاریخ را بر مبنای نظام سیاسی غرب و امریکا مطرح می‌کردند با چالش مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: در جریان کرونا شاهد این بودیم که در غرب و امریکا مردم برای تهیه مایحتاج خود با مشکل مواجه شده و در امریکا 41 میلیون گرسنه وجود دارد که 12 میلیون آن کودکان هستند، در مقابل کشور ما با فرهنگ اسلامی خود در مبارزه با کرونا و با کمک مومنانه و همراهی مردمی موفق عمل کرد.

این تحلیلگر سیاسی در پایان گفت: اکنون مدل غرب درحال از بین رفتن است و در این شرایط تنفس دادن به آن‌ها با مذاکره قابل قبول نیست و باید طبق فرمایشات رهبری با نرمش قهرمانانه این پیچ تاریخی مهم را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان