۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین برجام تجربه عینی اعتماد به امریکا است/ مذاکره با قاتل شهید سردار سلیمانی هیچ توجیهی ندارد
کد خبر: ۳۴۲۷۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۹ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

برجام تجربه عینی اعتماد به امریکا است/ مذاکره با قاتل شهید سردار سلیمانی هیچ توجیهی ندارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تجربه‌ای که ایران در برجام به دست آورد و امتیازاتی که به امریکا داد و آن‌ها در مقابل، امتیازی به ما ندادند؛ عدم اعتماد و دست ندادن با امریکا را بر همه ثابت کرد.

برجام تجربه عینی اعتماد به امریکا است/ مذاکره با قاتل شهید سردار سلیمانی هیچ توجیهی ندارد

محمد امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به موج جدیدی از زمزمه‌های مذاکره امریکا و ایران اظهار کرد: تبادل زندانی یک امر طبیعی در فضای دیپلماتیک است و در بین همه کشورهای دنیا مرسوم است و دلیلی بر مطرح کردن مسئله مذاکره نیست.

وی افزود: ترامپ به دنبال یک برگ برنده‌ای است چراکه طبق نظرسنجی‌ها، محبوبیت او برای انتخابات رو به افول است؛ بحث عملکرد ضعیف در ماجرای کرونا و مسائل تبعیض نژادی و خروج مردم امریکا نیز پرونده سنگینی را برای ترامپ ایجاد کرده که رای او را کاهش می‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه احتمال باخت ترامپ در انتخابات وجود دارد، گفت: رئیس جمهور امریکا به دنبال روزنه‌ای است تا تبلیغات کند و برای همین یک دوره مسائل کره شمالی را پیش گرفته بود، اما اکنون کره شمالی هم به امریکایی‌ها باج نمی‌دهد چراکه امریکا بر هیچکدام از تعهداتش پایبند نمی‌ماند.

امیدی ادامه داد: اکنون هم تبلیغاتی را در مورد مذاکره با ایران به راه‌ انداخته و اذعان می‌کنند که ایران را بدون جنگ به تسلیم وادار کردیم، درحالی که اینگونه نیست و شاهد هستیم که ایران به راحتی از حیاط خلوت امریکا عبور می‌کند و پنج کشتی حامل فرآورده‌های نفتی را به ونزوئلا تحویل می‌دهد که این اقتدار به برکت جبهه مقاومت است.

تحریم‌ها با مقاومت و جهش تولید لغو خواهد شد

وی تصریح کرد: متاسفانه در داخل هم جریانی داریم که نه تنها غرب‌گرا بلکه غرب‌پرست است و این مسئله از نهضت مشروطه با ظهور تقی‌زاده‌ها تاکنون وجود داشته و این جریان نه به صراحت اما تلویحا در رسانه‌های خود، بحث مذاکره و اعتماد به امریکا را مطرح می‌کند، اما چنین چیزی وجود ندارد و راه به جایی نخواهند برد.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: تجربه‌ای که ایران در برجام به دست آورد و امتیازاتی به امریکا داد و آن‌ها در مقابل، امتیازی به ما ندادند؛ عدم اعتماد و دست ندادن با امریکا را بر همه ثابت کرد.

امیدی بیان کرد: امریکای رو به افول مانند اسب باخته‌ای است که روی آن شرط‌‌بندی نمی‌کنند و هرگز مذاکره نخواهد شد؛ البته همیشه تعدادی نفوذی در دولت وجود دارد که رهبر انقلاب فرمودند باید برای مبارزه با نفوذ، جهاد کبیر را در پیش گرفت.

وی تاکید کرد: ما هیچگاه با قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مذاکره نمی‌کنیم و دولتمردان بدانند که تحریم‌ها با مقاومت و جهش تولید لغو خواهد شد؛ هرچه مذاکره و عقب نشینی کنیم دشمن جلوتر می‌آید و ماهیت و فلسفه امریکا هم اینگونه است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان