۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استان قزوین هنوز به نقطه سفید بیماری نرسیده است/ احتمال طغیان کرونا به‌علت رعایت نشدن مسائل بهداشتی
کد خبر: ۳۴۲۷۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۸ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول کارگروه بازرسی مقابله با کرونا:

استان قزوین هنوز به نقطه سفید بیماری نرسیده است/ احتمال طغیان کرونا به‌علت رعایت نشدن مسائل بهداشتی

مسئول کارگروه بازرسی مقابله با کرونا گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از مسائل مهم در این روزها است که اگر رعایت نشود، بیم طغیان مجدد بیماری وجود دارد.

استان قزوین هنوز به نقطه سفید بیماری نرسیده است/ احتمال طغیان کرونا به‌علت رعایت نشدن مسائل بهداشتی
محمد افشار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به شرایط استان در خصوص وضعیت بیماری کرونا اظهار کرد: شیوع ویروس کووید19 منجر به این شد که برای پیشگیری و مقابله با این بیماری در استان، ستاد استانی مبارزه با کرونا و هشت کارگروه تشکیل شود که یکی از این کارگروه‌های تخصصی مربوط به کارگروه بازرسی و ارزیابی عملکرد است.

وی افزود: بحث ارزیابی عملکرد و اثرگذاری مصوبات، هماهنگی و پیگیری دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و بررسی نقاط قوت و ضعف، از جمله وظایفی است که این کارگروه بر عهده دارد.

مسئول کارگروه بازرسی و ارزیابی عملکرد ستاد مبارزه با کرونای استان گفت: خوشبختانه تا چند روز گذشته موضوع کرونا در استان تثبیت شده بود، اما دغدغه و نگرانی‌های بسیار شدیدی هم وجود دارد چراکه به نظر می‌رسد، بحث کرونا در بین مردم عادی می‌شود و پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت نمی‌شود.

برخی اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

افشار ادامه داد: بحث کرونا تمام نشده و به نقطه سفید نرسیده است و ما باید با این موضوع زندگی کنیم اما نیازمند تغییر سبک زندگی مردم است؛ این روزها شاهد تجمعات و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یادآور شد: در روزهای اخیر بازدیدهایی از برخی روستاهای استان داشتیم که متاسفانه به شدت دارای ترافیک و شلوغ است که دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که نیازمند توجه بیشتر و فرهنگ سازی است تا مردم آگاه شوند که کرونا نه تنها تمام نشده بلکه در سایه عدم رعایت پروتکل‌ها، احتمال طغیان مجدد وجود دارد.

وی تصریح کرد: بازگشایی مشاغل پرخطر منوط به اجرای پروتکل‌های بهداشتی بود اما گاهی شاهد هستیم که برخی از این اصناف، پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند. استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از 50 درصد از مکان نیز مواردی است که  متاسفانه اجرا نمی‌شود.

وضعیت روستاها نگران‌کننده است

مسئول کارگروه بازرسی و ارزیابی عملکرد ستاد مبارزه با کرونای استان تاکید کرد: دغدغه و نگرانی ما این است که شرایط ابتلا به بیماری گسترش پیدا کند و سرعت آن بالا برود؛ هر مجموعه و دستگاهی که اجتماعات در آن زیاد باشد بیشتر در معرض خطر خواهد بود، بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی یکی از مسائل مهم در این روزها است که اگر رعایت نشود، بیم طغیان مجدد بیماری وجود دارد.

افشار اذعان کرد: ما باید این مسئله را جدی بگیریم که بلاخره پاییز و زمستان را در پیش داریم و طبق شواهد نیز کرونا ارتباطی با گرما یا سرمای هوا ندارد چراکه اکنون استان‌های گرمسیر را داریم که به شدت درگیر این موضوع هستند.

وی در پایان گفت: خواهش ما از مردم این است که همانند روزهای ابتدای شیوع ویروس که تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و همچنین حماسه‌ای که در بحث کمک‌های مومنانه داشتند، اکنون هم این مسئله را جدی بگیرند؛ چراکه کرونا با فاصله‌گذاری اجتماعی و پیشگیری قابل کنترل است و اگر این اتفاق رخ دهد، مجدد شاهد اوج‌گیری بیماری خواهیم بود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان