۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فعالیت بیمارستان رحیمیان توسط سپاه تا یک ماه آینده ادامه دارد
کد خبر: ۳۴۲۷۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۸ ساعت: ۱۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین:

فعالیت بیمارستان رحیمیان توسط سپاه تا یک ماه آینده ادامه دارد

معاون اجرایی سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین گفت: بیمارستان رحیمیان در طی سه ماه شبانه‌روزی با ظرفیت ۳۵ نفر از کادر درمان سپاه فعالیت داشته و در ادامه نیز درصورت نیاز تا یک ماه آینده همکاری لازم را خواهیم داشت.

فعالیت بیمارستان رحیمیان توسط سپاه تا یک ماه آینده ادامه دارد

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ سرهنگ حمزه برین در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز(یکشنبه) در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان رحیمیان در طی سه ماه شبانه‌روزی با ظرفیت 35 نفر از کادر درمان سپاه فعالیت داشته و در ادامه نیز درصورت نیاز تا یک ماه آینده که از ما درخواست شده همکاری لازم را خواهیم داشت، همچنین درمانگاه پاکروان و درمانگاه امام سپاه نیز در بخش درمان شبانه روزی فعالیت داشتند.

معاون اجرایی سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین بیان کرد: در بخش بهداشتی نیز درصورت نیاز همچنان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، با توجه به در پیش بودن ماه محرم مدنظر قرار دادن بازگشایی مراکز مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیمی از ظرفیت ضرورت دارد تا مردم با رعایت اصول بهداشتی وارد ماه محرم شوند و در آن ایام با مشکل مواجه نشوند.

در ادامه هدایت الله جمالی پور با اشاره به نقش اطلاع رسانی در مقابله با کرونا اظهار کرد: تلاش و مجاهدت در راستای آگاهی بخشی به مردم و فراهم کردن شرایط برای همکاری با ستاد کرونا قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: درکنار هم بودن و استفاده از ظرفیت‌ها می‌تواند به مردم و کنترل بیماری کمک کند، یکی از دلایل افزایش آمارها بی‌توجهی به امور و عادی جلوه کردن موضوع کرونا است.

رعایت پروتکل‌ها از طرف مسئولین و دستگاه‌ها ضرورت دارد

استاندار قزوین ابراز کرد: زندگی در یک محیط ویروسی احتمال ابتلا را به همراه دارد و کاهش قدرت ویروس، ابتلای به آن را نفی نمی‌کند؛ زیرا ویروس نقش انتقال دهنده دارد و ما برای مقابله با آن باید تدابیری را اتخاذ و مدیریت کنیم.

وی افزود: جامعه پزشکی با فعالیت چند ماهه و استرس و شرایط ایزوله‌ی سخت خسته هستند و اضافه کردن بار برای آن‌ها ما را با بحران مواجه می‌کند، بنابراین بهترین مورد برنامه‌ریزی برای پیشگیری است؛ با اقدامات و تدابیر منطقی و همراه کردن مردم باید این موارد را کاهش دهیم تا با افزایش ابتلا و پیک بالا مواجه نشویم.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما اکنون کمبود ماسک نداریم و استفاده از آن و رعایت پروتکل‌ها از طرف مسئولین و دستگاه‌ها ضرورت دارد، زیرا نمی‌توان کشور و فعالیت‌های اقتصادی را تعطیل کرد، بنابراین باید فعالیت‌ها ضمن رعایت موارد بهداشتی و آموزشی انجام شود.

وی گفت: نشریات، فضای مجازی و سایت‌های خبری نقش شایان توجهی در کنترل بیماری داشتند که این اقدام و افزایش مراقبت‌ها به دنبال آن قابل تقدیر است و این روند و فعالیت فرهنگی باید ادامه داشته باشد تا با ظرفیت پیشگیری با کرونا مقابله کنیم، درواقع آزاد شدن فعالیت‌ها به معنای عدم رعایت پروتکل‌ها نیست و باید مراقبت جدی صورت گیرد.

علیرضا وارثی نیز گفت: افراد پشت نوبت نگهداری، بیماران روانی و سالمندان برای پذیرش به سازمان بهزیستی مراجعه کرده و پذیرش آن‌ها با رعایت قوانین بهداشتی آغاز شده و طی آن برای جلوگیری از بیماری ابتدا افراد در قرنطینه قرار می‌گیرند، جمع آوری معتادان متجاهر نیز از فردا آغاز می‌شود که برای آن‌ها دو کمپ شامل قرنطینه و ماده 16 درنظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: تیم سیار حوزه اجتماعی نیز برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درحال انجام فعالیت هستند و اقدامات لازم در تمام زمینه‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان