۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نمازهای جمعه در قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۲۷۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۸ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی امنیتی استانداری:

نمازهای جمعه در قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در ستاد ملی کرونا چند مصوبه مطرح شد که علاوه بر مناطق سفید، از ابتدای تیر ماه در تمام مناطق زرد نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

نمازهای جمعه در قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز(یکشنبه) در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد؛ اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا چند مصوبه مطرح شد که علاوه بر مناطق سفید، از ابتدای تیر ماه در تمام مناطق زرد نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

وی ادامه داد: مهدهای کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها از 24 خرداد ماه مجاز به فعالیت هستند، تورهای مسافرتی داخلی نیز از تیرماه می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند، البته هنوز نسبت به تورهای خارجی حساسیت وجود دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: سینماها و کنسرت‌ها به شرط حضور حداکثر 50 درصد سالن‌ها از ابتدای تیر ماه مجاز به فعالیت هستند، همچنین مراسم‌های آرامستان‌ها در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر است، تمدید مرخصی زندانیان و همچنین برگزاری اردوهای راهیان نور در جلسه آینده بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت بیمارستان رحیمیان تا پایان خرداد ماه توسط سپاه مصوب شد، دستگاه‌های اطلاع رسانی و فرهنگی باتوجه به شرایط اخیر و تغییر وضعیت کرونا باید هشدارهای لازم را مورد تاکید قرار دهند تا مردم شرایط را عادی نپندارند و همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: انجام تست از کارمندان اتباع خارجی و استفاده از ماسک در تجمعات چند نفره تا اطلاع ثانوی الزامی است و رعایت آن در ادارات و دستگاه‌ها می‌تواند مفید بوده و همراهی مردم را افزایش دهد، تعویق مراسمات، همایش‌ها و مجمع‌های غیر ضروری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی گفت: مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی رازمیان و رجایی دشت نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و اقدام فنی لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی تمام دستگاه‌ها برای مقابله با موج جدید کرونا همراه با آنفولانزا در پاییز و زمستان اظهار کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه تولید و نظارت باید اقدامات لازم را انجام داده و آمادگی لازم را داشته باشند؛ زیرا فراگیری بیماری در پاییز و زمستان از طرف سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت کشور هشدار داده شده از این رو نداشتن آمادگی و کمبود به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

این مقام مسئول در پایان گفت: دستگاه‌های متولی تولید باید نسبت به تهیه اقلام بهداشتی آمادگی لازم را داشته و برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان