۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ابتلای چهارنفر از اتباع خارجی به کرونا/ موزه‌ها و آب انبارهای قزوین همچنان بسته هستند
کد خبر: ۳۴۲۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۸ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مطرح شد

ابتلای چهارنفر از اتباع خارجی به کرونا/ موزه‌ها و آب انبارهای قزوین همچنان بسته هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام تاسیسات ضرورت دارد و موزه‌های بدون ویترین و محوطه‌ها و مکان‌های سرپوشیده از جمله آب انبارها نیز بازگشایی نمی‌شوند.

ابتلای چهارنفر از اتباع خارجی به کرونا/ موزه‌ها و آب انبارهای قزوین همچنان بسته هستند

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ بهمن عشایری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که امروز(یکشنبه) در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: چهار نفر از اتباع خارجی در استان دارای تست مثبت کووید 19 بودند و متاسفانه یک نفر به دلیل بیماری زمینه‌ای فوت کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که اتباع افغانستان به دلیل شرایط خاص اقدام به خوددرمانی می‌کنند که ناشی از عدم اعتماد به سیستم دولتی و برخی اتفاقات بود.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری نشست‌هایی با ریش سفیدان و بزرگان اتباع، راه‌اندازی کانال تلگرامی و اطلاع رسانی، تهیه تب سنج و استفاده از آن و توزیع 200 بسته اقلام بهداشتی از اقدامات صورت گرفته در استان است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین عنوان کرد: درمان اتباع افغانستان مبتلا به کرونا رایگان است، دفاتر خدمات ما نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و نظارت نیز صورت گیرد، اخذ برگه تردد برای خروج از استان برای اتباع ضرورت دارد که این برگه‌ها در شیوع کرونا برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

قزوین در فهرست گردشگران چینی قرار گرفت

وی گفت: معمولا اتباع افغانستانی از نظر توانایی جسمی بالا هستند، از این رو این امکان وجود دارد که علی‌رغم دارا بودن بیماری هیچ علامتی نداشته و صرفا ناقل باشند.

علیرضا خزائلی در ادامه این جلسه بیان کرد: با اعلام شرایط مجاز، هشت هزار نفر در استان اقامت داشتند که در شرایط عادی این میزان ۱۰ برابر بود، باید توجه داشت که کشورهای همسایه و اروپایی بزودی مرزها را به روی گردشگران خارجی باز می‌کنند.

وی افزود: در صورت مجاز بودن این امر در کشور نیز بین گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند قزوین در فهرست گردشگران چینی قرار گرفته‌، همچنین به دلیل وجود قلعه الموت گردشگران اروپایی نیز به این منطقه علاقمند هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره وضعیت موزه‌ها عنوان کرد: رعایت پروتکل‌ها در تمام تاسیسات ضرورت دارد و موزه‌های بدون ویترین و محوطه‌ها و مکان‌های سرپوشیده از جمله آب انبارها نیز بازگشایی نمی‌شوند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان