۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین نوجوان فلسطینی فیسبوک پرز و نتانیاهو را هک کرد
کد خبر: ۳۴۲۷۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نوجوان فلسطینی فیسبوک پرز و نتانیاهو را هک کرد

یک نوجوان ۱۳ ساله فلسطيني ساکن شهرالخليل در کرانه باختري رود اردن توانست صفحات فيسبوک بنيامين نتانياهو نخست وزير و شيمون پرز رئيس سابق اين رژيم را هک کند.

نوجوان فلسطینی فیسبوک پرز و نتانیاهو را هک کرد
به گزارش صبح قزوین، عمار الشريف نوجوان 13 ساله فلسطيني است که علاقه زيادي به علم رايانه و برنامه نويسي دارد و تاکنون دوباره توانسته است دو حفره امنيتي در شبکه اجتماعي فيسبوک در شبکه اينترنت بيابد.
وي در اولين مورد توانست حفره و نقصي امنيتي را در شبکه فيسبوک بيابد و با اين شبکه درباره اين نقص مکاتبه کند.
نوجوان 13 ساله فلسطيني ساکن شهرالخليل در کرانه باختري رود اردن توانست صفحات فيسبوک بنيامين نتانياهو نخست وزير رژیم صهیونیستی و شيمون پرز رئيس سابق اين رژيم را هک کند.

n00053294-b

مديريت شبکه فيسبوک پاداشي به ارزش 20 هزار دلار به وي پيشنهاد داد کرد تا اين حفره و نقص امنيتي را به اطلاع آنها برساند و آنها درصدد ترميم آن برآيند اما الشريف به جواب رد داد و گفت: "افکارم براي فروش نيست و من اين راز را براي کمک به مردم پيش خود نگه خواهم داشت".
مديريت شبکه اجتماعي فيسبوک براي اطمينان از گفته الشريف از وي درخواست ويديوئي براي اثبات وجود نقص امنيتي کرد که الشريف ويديو را فرستاد و سرانجام با پيشنهاد فاش کردن نقص امنيتي مخالفت کرد.
الشريف همچنين توانست وارد صفحه شخصي گيلعاد شاليط نظامي صهيونيست شود که قبلاً اسير مبارزان فلسطيني در باريکه غزه بود.
به نوشته روزنامه القدس العربي، الشريف گفت که مديريت فيسبوک براي يافتن نقص امنيتي تلاش مي کند ولي يافت آن آسان نيست و زمان بَر است.
اين نوجوان فلسطيني اعلام کرد که در چند روز گذشته نيز حفره و نقص امنيتي ديگري را در شبکه فيسبوک يافته است.
هر چند مديريت فيسبوک صفحه شخصي عمار الشريف را بسته است اما عمار اخيرا بار ديگر صفحه خود را در اين شبکه باز کرد و در آن نوشت: " من بازگشتم با همان نام قبلي .
مشتاق ديدار همه شما بودم".
منبع: العالم انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان