۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فقط امام زمان اعمال ما را می‌بیند یا همه معصومین؟
کد خبر: ۳۴۲۷۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۸ ساعت: ۷:۵۳ ↗ لینک کوتاه

فقط امام زمان اعمال ما را می‌بیند یا همه معصومین؟

هر صبح، هر شب هر دوشنبه و پنجشنبه، شب‌های جمعه، ابتدای هر ماه و نیمه شعبان بر اساس این روایات، اعمال همه انسان‌ها در این زمان‌ها بر اهل بیت(ع) عرضه می‌گردد و اعمال شیعیان به طور ویژه در جمعه‌ها نیز بر ایشان عرضه میگردد.

فقط امام زمان اعمال ما را می‌بیند یا همه معصومین؟
 
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین؛دراحادیث زمان‌های متفاوتی برای عرضه اعمال یامشاهده نامه عمل ذکر شده است: هر صبح، هر شب هر دوشنبه و پنجشنبه، شب‌های جمعه، ابتدای هر ماه و نیمه شعبان بر اساس این روایات، اعمال همه انسان‌ها در این زمان‌ها بر اهل بیت(ع) عرضه می‌گردد و اعمال شیعیان به طور ویژه در جمعه‌ها نیز بر ایشان عرضه.

کیفیت عرضه در زمان‌های مختلف متفاوت است، در برخی زمان‌ها به صورت اجمالی عرضه می‌گردد و امامان دارای درجات وجودی متفاوتی بوده و در هر زمان، عرضه بر یکی از این رتبه‌ها صورت می‌گیرد.

 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :إنَّ أعمالَكُم تُعرَضُ عَلَيَّ كُلَّ يَومٍ ، فَما كانَ مِن حَسَنٍ استَزَدتُ اللّه َ لَكُم ، و ما كانَ مِن قَبيح استَغفَرتُ اللّه َ لَكُم .كارهاى شما هر روز به من نشان داده مى شود. اگر خوب باشد، از خدا مى خواهم بر كارهاى شما بيفزايد و اگر زشت باشد، برايتان از خدا آمرزش مى طلبم.

امام صادق عليه السلام : هر بامداد كارهاى بندگان، از نيك و بد، به رؤيت پيامبر خدا صلى الله عليه و آله مى رسد. بنا بر اين، به هوش باشيد و هر يك از شما بايد شرم كند از اين كه كار زشت بر پيامبرش عرضه كند. و همين است معناى سخن خداوند متعال : «عمل كنيد؛ زيرا بزودى خدا و رسول او عمل شما را مى بينند».

 داوود بن كثير گفت : نزد امام صادق عليه السلام نشسته بودم كه حضرت بى مقدمه فرمود : اى داوود! روز پنجشنبه اعمال شما به من عرضه شد. در ميان كارهايى كه از تو به رؤيت من رسيد، كمكى بود كه به پسر عمويت، فلانى، كردى و من از اين كار خوشحال شدم. اين صله و كمك تو نابودى عمر او و كوتاه شدن اجلش را سرعت بخشيد. داوود مى گويد : پسر عمويى داشتم كه فردى معاند و دشمن اهل بيت و پليد بود. خبردار شدم كه او و خانواده اش در وضع مالى بدى به سر مى برند. لذا پيش از آن كه راهى مكّه شوم، مبلغى خرجى برايش حواله كردم. چون به مدينه رفتم، [حضرت ]ابو عبد اللّه (امام صادق عليه السلام ) مرا از اين كار خبر داد. امام رضا عليه السلام ـ وقتى عبد اللّه بن ابان عرض كرد :گروهى از دوستان شما از من خواسته اند كه از شما تقاضا كنم برايشان دعا كنيد ـ فرمود : به خدا قسم هر روز اعمال آنها را بر خدا عرضه مى كنم.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان