۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۴ ویژگی قرآنی امام خمینی(ره)
کد خبر: ۳۴۲۶۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۶ ساعت: ۱۷:۸ ↗ لینک کوتاه

۴ ویژگی قرآنی امام خمینی(ره)

شهدای راه امام هم روحیه جهادی داشتند و هم اهل صبر و مقاومت بودند، گرسنگی، تشنگی، تهدید و تحریم و حتی جنگ چیزی نیست که بخواهد ما را از پای در بیاورد، هیچ یک از اینها امام خمینی را از پای در نیاورد.

۴ ویژگی قرآنی امام خمینی(ره)
 
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین؛حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به 4 ویژگی قرآنی امام خمینی رحمةالله‌علیه گفت: امام خمینی الگوی یک انسان قرآنی بود؛ انسان قرآنی، انسان به کمال رسیدۀ قرآنی، چند ویژگی دارد؛ اول روحیۀ جهادی دارد. در قرآن کریم بارها گفته شده «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ» «جَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ». این روحیه یعنی تلاش حداکثری، یعنی هرچه در توان داری برای دفاع از دین خدا و رفع موانع حاکمیت الله و برای تحقق ارزش‌ها به کار بگیر، فقط خودت ارزش‌مدار نباش، بلکه کاری کن تا مردم جامعه‌ات و همینطور مردم دنیا ارزش‌مدار شوند.

وی امام خمینی را الگوی یک انسان جهادی دانست و گفت: انسان جهادی برای اینکه تمام وجودش را هزینه کند، باید امید به یک وعدۀ زیبا داشته باشد، هیچ وعده‌ای در قبال جان من و شما ارزش ندارد جز وعده‌های الهی. خدای متعال وعده داده که اگر جان موقت خود در دنیا را به من بدهید، من حیات جاودان به شما خواهم داد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امام خمینی(ره) الگوی یک انسان مقاوم بود، گفت: مقاوم یعنی هرچه دشمن و هرچه شیاطیان جن و انس برای انسان مجاهد مانع‌تراشی کنند، این انسان تمام این موارد را کنار می‌زند و صبوری می‌کند «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ» چنین انسانی اهل صبر است.

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: شهدای راه امام نیز هم روحیه جهادی داشتند و هم اهل صبر و مقاومت بودند، گرسنگی، تشنگی، تهدید و تحریم و حتی جنگ چیزی نیست که بخواهد ما را از پای در بیاورد، هیچ یک از اینها امام خمینی را از پای در نیاورد.

وی افزود: امام خمینی اهل استقامت بود؛ استقامت یعنی پایداری تا آخر راه، پایداری از معیّت ولایت «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ». امام خمینی مرد مراقبت بود، کسی که تلاش زیاد می‌کند، کسی که می‌خواهد موانع را کنار بزند، کسی که می‌خواهد تا آخر بایستد، افکاری به ذهنش می‌آید که فریب هم بدهد، حدود را هم زیر پا بگذارد، اما امام اینطور نبود، امام خمینی اهل مراقبه و تقوا بود.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان