۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاخ نشینی مسئولان از مصادیق تحریف خط امام است/ نباید اجازه داد برخی لغزش‌ها مانع حفظ آرمان‌های انقلاب شود
کد خبر: ۳۴۲۶۶۹ نویسنده: حجت الاسلام سید مرتضی حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۵ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

کاخ نشینی مسئولان از مصادیق تحریف خط امام است/ نباید اجازه داد برخی لغزش‌ها مانع حفظ آرمان‌های انقلاب شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام خمینی(ره) به مستضعفین و فقرا در جامعه تا حد زیادی اهمیت می‌داد و همیشه از کوخ نشینان در برابر کاخ نشینان حمایت می‌کرد، اما متاسفانه امروز این اندیشه چرخش پیدا کرده است.

کاخ نشینی مسئولان از مصادیق تحریف خط امام است/ نباید اجازه داد برخی لغزش‌ها مانع حفظ آرمان‌های انقلاب شود

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: در شرایط کنونی که به دلیل ویروس کرونا مراسم ارتحال امام راحل مانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود لازم است بخشی از مطالب از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده و پیام این ایام به مردم منتقل شود.

وی سپس با اشاره به ویژگی‌های خط امام خمینی(ره) ابراز کرد: امام از سال 41 و خرداد 42 چند موضوع و محور اساسی را مطرح کردند که داشتن استقلال از جمله آن‌ها بود، بر این اساس نباید کسی برای ما تصمیم گیری کرده و به عنوان نمونه وزیر و نماینده مجلس ما را انگلیس و امریکا تعیین کنند.

نماینده اسبق قزوین در مجلس ادامه داد: در این مورد علی‌رغم وجود برخی نوسانات موفقیت داشتیم؛ ما در زمینه نظامی و حتی سیاسی به استقلال کامل رسیده‌ایم اما سعی شده به بهانه‌های مختلف در بخش‌هایی مانند اقتصاد به خارج وابسته باشیم.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: وقتی فرزندان مسئولان در خارج زندگی می‌کنند آنان به نوعی در مقابل آن کشورها ضعیف می‌شوند؛ زیرا همواره بیم این را دارند که درصورت عکس‌العمل منافع و موقعیت فرزندانشان در آنجا به خطر بیفتد، قانون ممنوعیت اقامت فرزندان مسئولین در خارج می‌تواند در این راستا کمک کند.

وی با اشاره به تاکید امام(ره) به مقابله با اسرائیل عنوان کرد: امام خمینی(ره) اسرائیل را غده‌ی سرطانی می‌دانستند که در منطقه گسترش یافته اما نباید اجازه داد مسلمین زیر چکمه‌های آنان از بین بروند.

حسینی تصریح کرد: درواقع امام از ابتدا به طور جدی با اسرائیل مخالف بود و حتی در مقابل حرف شاه که این رژیم را خط قرمز خود می‌دانست و گفته بود "به من دشنام بدهید اما درباره اسرائیل حرفی نزنید" محکم ایستاده و بر نابودی آن تاکید داشتند.

تجمل گرایی مسئولان امروز با سیره امام همخوانی ندارد

حسینی درباره یکی دیگر از مصادیق تحریف خط امام گفت: امام خمینی(ره) به مستضعفین و فقرا در جامعه تا حد زیادی اهمیت می‌داد و همیشه از کوخ نشینان در برابر کاخ نشینان حمایت می‌کرد، اما متاسفانه امروز این اندیشه چرخش پیدا کرده و محرومین آنگونه که باید و شاید از طرف برخی مسئولین در نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: طبق اندیشه و خط امام باید مسئولین مانند مردم زندگی کنند اما از دوران برخی رئیس جمهوران از جمله هاشمی، خاتمی و روحانی شاهد این بودیم که تعدادی مسئولین و یا فرزندانشان در ویلاهای میلیاردی زندگی می‌کنند.

نماینده اسبق مردم قزوین در مجلس بیان کرد: امام خمینی(ره) بسیار ساده زیست بود و در خانه کوچکی زندگی می‌کرد، امروز جوانان با مشاهده‌ی حسینیه و حرم ایشان با تناقضاتی روبه‌رو می‌شوند و اگر ایشان زنده بود با آن تجملات مخالفت می‌کرد؛ چرا که روش ایشان ساده زیستی بود.

وی ابراز کرد: در این راستا مردم می‌توانند با انتخاب نمایندگان و رئیس جمهوری که ساده زیست بوده و مستضعفان را درک می‌کند نقش ایفا کرده و به رهبری کمک کنند.

حسینی گفت: به دلیل اینکه بیشتر مسئولین مرفه و سرمایه دار هستند به طور واقعی تمام اقشار مردم را در مواجهه با شرایط نامطلوب اقتصادی درک نمی‌کنند.

این کارشناس سیاسی افزود: البته تاکید ما بر ساده زیستی به این معنا نیست که همه در حد رهبری و یا امیرالمؤمنین(ع) ساده زندگی کنند، اما لازم است حداقل یک زندگی معمولی داشته باشند.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) همواره بر استقامت مقابل استکبار تاکید می‌کرد، در مراحل متعدد، در این راستا بسیاری از افراد حتی آن‌هایی که کنار امام بودند لغزش‌هایی داشتند و براین باورند که استقامت ما را با چالش اقتصادی مواجه می‌کند؛ اما باید استقامت داشت و اجازه نداد خط امام از بین برود.

حسینی در پایان گفت: البته در نهایت شاهد این بودیم که امروز نفت‌کش ایرانی وارد آب‌های جهانی شده و با استقامتی که داشتیم امریکا جرات نزدیک شدن به کشتی‌ها را نداشت؛ چون از عکس‌العمل متقابل ما آگاهی داشت.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان