۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نهضت امام خمینی(ره) همچنان در جهان تحول‌آفرین است/ نمایندگان مجلس با رفع موانع، قدرت نظام را تقویت کنند
کد خبر: ۳۴۲۶۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۴ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

نهضت امام خمینی(ره) همچنان در جهان تحول‌آفرین است/ نمایندگان مجلس با رفع موانع، قدرت نظام را تقویت کنند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امیدواریم نمایندگان بتوانند در مجلس دوره یازدهم با همت دولت، موفقیت‌های بسیاری کسب کنند؛ چراکه با رفع موانع بر قدرت نظام افزود می‌شود.

نهضت امام خمینی(ره) همچنان در جهان تحول‌آفرین است/ نمایندگان مجلس با رفع موانع، قدرت نظام را تقویت کنند
محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به دستاوردهای نهضت امام خمینی(ره) اظهار کرد: تحولی که با به روی کار آمدن انقلاب اسلامی ایجاد شد را می‌توانیم در دو منظر خارجی و داخلی بررسی و استدلال کنیم.

وی افزود: مسائل داخلی مربوط به ایران اسلامی است که توانستیم نظام اسلامی را با برکناری دشمنان، برپا کنیم و مهمترین دلیل پیروزی حکومت اسلامی، ویژگی بارز همراهی با مردم است که همین ویژگی در نوع خودش می‌تواند یک تحول بزرگی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به تحولی که از منظر خارجی با پیروزی انقلاب ایجاد شد، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، زمانی که می‌خواستند از اتفاقات تاریخ‌ساز یاد کنند، خود غربی‌ها هم از امام راحل به عنوان کسی که تحولی بزرگ در صحنه بین‌المللی ایجاد کرده بود، یاد می‌کردند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: همواره از حضرت امام خمینی(ره) به برخورداری از اخلاصی مانند حضرت علی(ع) یاد می‌شود و همراهی که مردم بصیر و دانای دیروز برای پیروزی انقلاب انجام دادند، بسیار تحول آفرین شد.

وی تاکید کرد: همراهی مردم شریف ایران در درجه اول عشق معنوی را در حد والا در ایران اسلامی ایجاد کرد؛ چراکه اگر به سال‌های اول انقلاب یعنی (۵۸ و ۵۹) برگردیم، می‌بینیم که اساساً کشور اسلامی ما با ثبت رویدادهای تاریخی باعث تشکیل دانشگاه انسان‌سازی شد.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: تمامی این دستاوردها، دستاورد کمی نیست و این رویدادها باعث رشد معنوی انسان‌ها شده و این مسائل به طوری تداوم پیدا کرده که به جرات می‌توان گفت که از نظر رشد معنوی، میانگین رشد مردم ایران از همه جای دنیا بالاتر است.

دولت‌ها در جمهوری اسلامی باید برای مطالبات مردم قدم بردارند 

خانلری ادامه داد: در موضوع پایبندی به دموکراسی که جزو حقوق اولیه بشر است همیشه در اسلام اشاره و تاکید شده است که با توجه به این موضوع هر ساله در جمهوری اسلامی ایران توانسته‌اند مانند امسال یک انتخابات سالم را برگزار کنند و ما بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات را در دنیا داریم و جزو کشورهای برجسته و برتر هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، درباره آینده انقلاب اسلامی گفت: در مورد آینده انقلاب از نظر من کمی باید با تامل بیشتر به این موضوع بپردازیم چراکه در سال های 57 و 58 خود مردم با اکثریت آراء جمهوری اسلامی را به عنوان حکومت برگزیدند.

خانلری با اشاره به اینکه ضامن جمهوریت نظام درواقع اسلامیت نظام است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که چطور شما روئسای جمهور هر کدام بعد از ۸ سال که اختیار کشور در دست شما بوده بعد از اینکه این دوره شما تمام می‌شود در مقابل نظام قرار می‌گیرید؛ این موضوع متاسفانه از نکات منسوج است که باید به آن پرداخت و اصلاح کرد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: زمانی که دولتی با رای مردم بر روی کار می‌آید، فرقی نمی‌کند چه دولت اصولگرا و چه اصلاحات باشد؛ چه بسا که باید همیشه برای مطالبات مردم قدم بردارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در پایان گفت: جمهوریت نظام وابسته به انسانیت است؛ امیدواریم نمایندگان بتوانند در مجلس دوره یازدهم با همت دولت، موفقیت‌های بسیاری کسب کنند چراکه با رفع موانع بر قدرت نظام افزوده می‌شود.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان