۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) به قلب اروپا و امریکا راه یافته است/ حرکت در مسیر آرمان‌های امام(ره) عامل اقتدار ایران شد
کد خبر: ۳۴۲۶۴۱ نویسنده: علی هوشیار تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۴ ساعت: ۷:۵۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی درمصاحبه با صبح قزوین:

اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) به قلب اروپا و امریکا راه یافته است/ حرکت در مسیر آرمان‌های امام(ره) عامل اقتدار ایران شد

کارشناس سیاسی گفت: در نتیجه‌ی تحولاتی که اندیشه‌ی امام خمینی(ره) در سطح جهان ایجاد کرد امروز شاهد قدرتمندی و عزت ایران و همچنین بیداری اسلامی و حرکت‌های آزادیخواهی در مقابل ظلم و ستم در قلب اروپا و امریکا هستیم.

اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) به قلب اروپا و امریکا راه یافته است/ حرکت در مسیر آرمان‌های امام(ره) عامل اقتدار ایران شد

علی هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره‌ی تحولاتی که امام خمینی(ره) در جامعه جهانی به‌وجود آورد، اظهار کرد: در طول تاریخ و چند قرن گذشته دکترین و نظریه‌ی قالب این بود که باید با سران کشورها و رهبران دولت‌ها گفت‌وگو داشت تا از دست استعمار و استکبار در امان بود.

وی ادامه داد: درواقع باتوجه به این رویکرد که تا مدت‌ها توسط استعمارگرانی همچون انگلیس القا می‌شد، مردم یک کشور هیچ نقشی در سرنوشت خود نداشته و برای هر تصمیمی به قیم و پادشاه نیاز داشتند تا آن‌ها را سرپرستی کند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اما امام خمینی(ره) برخلاف این جریان باور داشت که باید مستقل بود و مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کرد.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) ایستادگی مقابل قدرت‌های جهانی را در عمل و بیان تفهیم کرد و با تاکیدی که بر نقش روشنگری و توجیه عموم جامعه داشت مردم را به صحنه وارد کرده و بر این باور بود که باید آن‌ها در سیاست و حکومت دخالت کنند و کشور به دست خودشان اداره شود.

هوشیار افزود: این رویکرد و اندیشه‌ی استثنایی امام علاوه بر اینکه در ایران تحول ایجاد کرد در کمال شگفتی و معجزه آسا در تمام جهان نیز منتشر شد.

امام خمینی(ره) بر مبنای فرهنگ عاشورایی انقلاب کرد

وی بیان کرد: تلاش‌های دشمن پس از انقلاب برای مقابله با ما و خاموش کردن بیداری ایجاد شده نه تنها به پیروزی نرسید، بلکه روز به روز فراگیرتر شده و می‌توان گفت بیداری‌های اسلامی که امروز در جهان شاهد آن هستیم در نتیجه‌ی این تحول است.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: اکنون تحولی که در نتیجه‌ی اندیشه‌ی امام ایجاد شده است، مرز کشورهای اسلامی را درنوردیده و حتی غیرمسلمانان نیز برای مقابله با ظلم و ستم راه مشابهی را در پیش گرفته‌اند، به‌گونه‌ای که حتی در امریکا نیز خود امریکایی‌ها به تبعیت از ایران و انقلاب اسلامی پرچم کشورشان را به آتش می‌کشند.

وی تاکید کرد: درواقع امام خمینی(ره) معتقد بود باید بین ملت‌ها فرهنگ سازی کرده و آنان را بیدار کرد تا به آزادی، استقلال و عزت برسند.

هوشیار ابراز کرد: تلاش‌های دشمن نیز برای ساقط کردن این اندیشه نتیجه‌ی عکس داد و تفکر ایران به تمام جهان صادر شده و گسترش یافت.

این کارشناس سیاسی با بیان نقش شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" در ایجاد تحول در سطح جهانی گفت: این شعار همان تیشه‌ای بود که ابراهیم(ع) بر بت‌ها زد و با تکیه بر استقلال و آزادی از بند استکبار و استعمار، ملت‌ها را به حرکت درآورد و این رویکرد در طول زمان پیش رفت تا اینکه امروز حتی کاخ سفید نیز به خاکریز ما تبدیل شده است.

امروز ایران برای جهان آموزگاری سیاسی است

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر مبنای فرهنگ عاشورایی انقلاب کرد و مردم نیز به دلیل دلبستگی به این فرهنگ به میدان آمده و ایجاد تغییرات و رسیدن به استقلال را رقم زدند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب در همین خط فکری حرکت می‌کنند، از این رو مردم کشور در هر شرایطی و علی‌رغم سختی‌ها در عرصه‌های مختلف از ایشان حمایت کرده و این تحولات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز به دنبال تحول ایجاد شده در سطح کشور و بین الملل، ورق برگشته و همه شرایط به نفع اسلام و ایران است و حتی خود امریکا و دنیای غرب نیز به این امر باور دارند و افرادی که از کشور فرار کرده و به آنجا پناه می‌برند را ضدانقلاب می‌دانند.

هوشیار ادامه داد: خط فکری امام خمینی(ره) باعث قدرتمند شدن، استقامت و پایداری ایران در سطح جهانی شد تا جایی که امروز بدون دغدغه در آب‌های جهانی رفت و آمد می‌کنیم، کشتی‌های نفت کش فعالیت دارند و بدون هیچ ترسی در برابر حرکات دشمن مقابله به مثل می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اکنون از نظر حقوقی، سیاسی، نظامی و افکار عمومی در سطح جهانی همه چیز به نفع جمهوری اسلامی است و در عمل ایران آموزگاری سیاسی است که به تمام ملت‌های جهان اعلام کرد با صبر و مقاومت 40 ساله بسیاری از اهداف تحقق پیدا کرده و اندیشه‌ی انقلابی ایران گسترش یافت.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان