۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین توطئه‌های اخیر تروریست‌ها برای ناامن‌کردن مرزها با شکست مواجه شد/ دشمن از نیروهای استراتژیک سپاه هراس دارد
کد خبر: ۳۴۲۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۳ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه در قزوین:

توطئه‌های اخیر تروریست‌ها برای ناامن‌کردن مرزها با شکست مواجه شد/ دشمن از نیروهای استراتژیک سپاه هراس دارد

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سال گذشته عناصر ضد انقلاب و تروریسم برنامه‌های مختلفی برای ناامن کردن شهرهای ما در شمال غرب و جنوب شرق داشتند، اما تمام اقدامات آن‌ها در بدو ورود و پیش از داشتن حرکت موفق به دلیل آمادگی کامل نیروهای داخلی مورد هدف قرار گرفته و با شکست مواجه ‌شد.

توطئه‌های اخیر تروریست‌ها برای ناامن‌کردن مرزها با شکست مواجه شد/ دشمن از نیروهای استراتژیک سپاه هراس دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ سردار محمد پاکپور در مراسم تودیع و معارفه‌ی فرمانده‌ی تیپ 82 که ظهر امروز(سه شنبه) در سالن اجتماعات تیپ صاحب الأمر(عج) برگزار شد؛ اظهار کرد: در سراسر کشور شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس با نثار خون خود انقلاب را از تمام گزندهایی که توسط استکبار جهانی برنامه ریزی شده محافظت کردند.

وی با اشاره به تیپ 82 صاحب الأمر گفت: این تیپ دارای سابقه‌ی درخشان در نیروی زمینی سپاه است در دفاع از کشور و مرزهای جمهوری اسلامی نقش آفرین بوده و شاهد بودم که رزمندگان و فرماندهان شجاع و کم نظیری در این تیپ حضور داشتند که در عملیات‌ها زبانزد بودند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: فرماندهان و مسئولین تیپ در منطقه سوریه و مناطق ماموریتی در دفاع از حرم و حریم افتخارات بزرگی کسب کردند، از سال 85 و 86 شاهد شرایط سختی در شمال غرب کشور بودیم، پس از آن گروهکی به نام پژاک در منطقه ظهور پیدا کرد و در عرض سه سال تعداد زیادی شهید در این بخش داشتیم و امنیت این بخش زیر سوال رفت.

وی عنوان کرد: در سال 89  این گروهک‌ها در ارتفاعات مشرف به جاده‌های پیراندشت به سردشت نیز استقرار پیدا کردند و اقدام تروریستی انجام می‌دادند، ما برای پیگیری و مقابله با آن‌ها که 30 کیلومتر با ما فاصله داشتند باید با راکت‌های 240 شلیک می‌کردیم، در این مناطق جاده و پاسگاهی نیز نداشتیم.

این مقام مسئول افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید یک وجب از خاک دست ضد انقلاب باشد، از این رو مبارزه با این گروهک‌ها برنامه ریزی شد و از سال 90 آغاز به فعالیت کردیم، نخستین عملیات ما در ارتفاعات رحمت انجام شد و به پیروزی دست یافتیم، در ادامه در گرفتن ارتفاعات هویزه یکی از قزوینی‌ها نقش قابل توجهی داشت.

وی ابراز کرد: گردان تکاور تیپ 82 در مبارزه با این گروهک‌ها و گرفتن ارتفاعات از عناصر ضد انقلاب و پژاک نقش قابل توجهی ایفا کرد.

تمام توطئه‌های دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور منجر به شکست است

پاکپور اظهار کرد: اقدامات ما برای امنیت پایدار در شمال غرب و جنوب شرق همچنان ادامه دارد؛ چرا که دشمنی‌های امریکایی‌ها و برخی از کشورهای منطقه‌ای نسبت به ما نه تنها کاهش نیافته بلکه شاهد افزایش آن‌ها هستیم زیرا منافع آن‌ها مرتب به خطر افتاده است و به همین جهت همواره درحال توطئه هستند.

وی افزود: سال گذشته در منطقه جنوب شرق کشور یکی از اتوبوس‌های یگان توسط خودروی انتحاری مورد هدف قرار گرفته و 27 نفر به شهادت رسیدند و عناصر تروریسم به هر شکلی که در توانشان باشند درحال برنامه ریزی برای ناامن کردن جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور هستند. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: امریکایی‌ها عناصر ضد انقلاب و تروریستی که در پیرامون ما وجود دارد را تهدید می‌کنند که درصورت عدم توسعه اقداماتشان در کشور از آن‌ها حمایت و کمکی نخواهند داشت و این امر به دلیل هدف قرار دادن امنیت در شهرها و مرزها بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته تمام توطئه‌های آنان با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته عناصر ضد انقلاب و تروریسم برنامه‌های مختلفی برای ناامن کردن شهرهای ما در شمال غرب و جنوب شرق داشتند، اما تمام اقدامات آن‌ها در بدو ورود و پیش از داشتن حرکت موفق مورد هدف قرار گرفته و با شکست مواجه می‌شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: از اواخر سال گذشته و اوایل امسال نیز حرکت وسیعی در کشورهای همجوار در جهت تجهیز، آموزش و پشتیبانی تروریست‌ها آغاز کردند تا بتوانند در شرایط خاص امنیت مناطق پیرامونی و مرزهای ما را مورد هدف قرار دهند.

وی با تاکید بر نقش مهم امنیت در کشور گفت: ما در داخل کشور از امنیت بالایی برخوردار هستیم، از نظر اقتصادی و معیشت دارای مشکل هستیم اما با حضور و وجود رزمندگان در مناطق عملیاتی پیرامونی کشور و بواسطه‌ی خون تمام شهدایی که طی سال‌ها در این مناطق ریخته شده دارای وضعیت مناسب و امنیت پایدار هستیم و مناطقی که علی‌رغم پندار دشمنان باید ناامن باشند امن‌تر از سایر شهرها هستند.

آمادگی ما عامل بازدارندگی است

پاکپور ادامه داد: احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است، ولی ما شاهد احساس امنیت در مردم هستیم و این برای ما موفقیت بالایی به شمار می‌آید، باید توجه داشت که آمادگی ما عامل بازدارندگی ما است و همین امر باعث شده در هر سطحی که دشمن به طور مستقیم و یا نیابتی نسبت به کشور تعدی، تعرض و تهدیدی داشته باشد در همان سطح با آن‌ها مقابله کنیم.

وی عنوان کرد: در پی اقدامی که در عین الاسد انجام شد ترامپ پشت تریبون حاضر شده و گفته‌های قابل توجهی را بیان کرد، اگر عناصر تروریستی که توسط امریکا پشتیبانی می‌شوند، احساس کنند در برابر اقدام آن‌ها پاسخی نداریم به طور قطع در کشور آرامش وجود نخواهد نداشت، اما آن‌ها نسبت به پاسخ ما در محل و همچنین در مبدأیی که استقرار عناصر تروریسم است آگاه هستند و از این رو اقدامی انجام نمی‌دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: تیپ 82 باتوجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که داراست همواره ماموریت پذیر، آماده و منشا پیروزی‌ها و اقدامات اساسی بوده و پس از این نیز این راه از نظر کمی و کیفی ادامه خواهد داشت تا جایی که با شنیدن نام این تیپ در دل دشمنان و عناصر ضد انقلاب رعب و وحشت ایجاد شود.

وی تاکید کرد: رسیدن آمادگی‌ها به سطح مطلوب از نظر کمی و کیفی عامل بازدارنده است، دشمنان با آگاه بودن نسبت به آن از نیروی زمینی سپاه که نیرویی استراتژیک و تحت فرماندهی رهبری قرار دارد وحشت دارند، زیرا می‌دانند که درصورت بروز مشکل، این نیرو به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

گفتنی است؛ در این مراسم سردار هاشم آذربایجانی که به مدت هشت سال فرماندهی تیپ 82 را بر عهده داشت تودیع و سرهنگ مهرداد افروزی به‌عنوان فرمانده جدید معرفی شد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان