۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی
کد خبر: ۳۴۲۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۳ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار خبرداد

خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم امسال در دستور کار دستگاه‌های متولی استان باشد و بعد از آن خرید توافقی این محصول آغاز شود.

خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ عیسی قبادی امروز(سه شنبه) در جلسه خرید تضمینی گندم استان در استانداری قزوین اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید سیاست وارد کردن گندم از کشورهای همسایه را در ذهن نداشته باشند؛ چون توجه کشور به گندم تولید داخل است و باید حتما سیاست خرید ۲۵۰ هزار تن گندم در استان اجرایی شود.

وی افزود: وظیفه خرید تضمینی گندم در سال جاری نیز با جهاد کشاورزی است و نمی‌پذیریم که این وظیفه برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد؛ هرچند این دستگاه می‌تواند بر این مسئله از طریق شرکت غله نظارت کند.

قبادی اضافه کرد: دبیرخانه خرید تضمینی گندم در جهاد کشاورزی استان مستقر است و باید این دستگاه در سال جاری با تمام توان برای خرید گندم اقدام کند چون با کشاورز در ارتباط است و با شرایط کار آشنایی دارد.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع پول کشاورزان، گفت: باید دقت کرد محصول گندم یک کالای استراتژیک است و باید دست کشاورز را برای تولید این محصول بوسید و به موقع برای پرداخت پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان اقدام کرد.

معاون استاندار قزوین بیان کرد: بانک کشاورزی استان باید دقت کند به محض واریز پول به حساب بانک برای پرداخت آن به کشاورزان اقدام کند و اگر قصور و تاخیری در این زمینه صورت گیرد حتما برخورد خواهیم کرد.

قبادی عنوان کرد: اگر ما با مشکل خرید گندم و کمبود آرد مواجه شویم از کسی عذری نمی‌پذیریم و حتما برای برخورد با دستگاه‌های مقصر در این زمینه اقدام می‌کنیم.

گفتنی است؛ سال گذشته ۱۷۵ هزار تن گندم به قیمت تضمینی هزار و ۷۰۰ تومان در استان خریداری شد. امسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی، خرید ۲۲۰ هزار تن گندم به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به استان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان