۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اقدام عجیب رحمانی فضلی در اوج اعتراضات در آمریکا/ پشت پرده سخنان وزیر کشور چیست؟ +تصاویر
کد خبر: ۳۴۲۶۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۳ ساعت: ۸:۷ ↗ لینک کوتاه

گل به خودی جدید بعد از شاهکار دولت در گرانی شوک آور بنزین؛

اقدام عجیب رحمانی فضلی در اوج اعتراضات در آمریکا/ پشت پرده سخنان وزیر کشور چیست؟ +تصاویر

اصلاح طلبان با توجه به سخنان اخیر رحمانی فضلی درباره کشته‌شدگان اعتراضات آبانماه سال ۹۸ سعی کردند بدون اعتنا به وقایعی که در آمریکا در جریان است و با کشته شدن یک سیاه پوست آمریکایی آغاز شده است، سعی دارند اعتراضات را دوباره زنده کرده و فضای سیاسی کشور را رادیکال کنند.

اقدام عجیب رحمانی فضلی در اوج اعتراضات در آمریکا/ پشت پرده سخنان وزیر کشور چیست؟ +تصاویر
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛فضای سیاسی اجتماعی آمریکا این روزها به شدت بهم ریخته است. بعد از قتل فجیع یک سیاه پوست آمریکایی که درجلو دوربین و در دیدگان جهانیان با خونسردی قابل تامل پلیس آمریکا انجام شد شهرهای مختلف این کشور با خروش مردمی روبرو شد. درواقع آمریکایی ها از اینکه پای حکومت این کشور روی خرخره و گلوی مردم مستضعف و ضعیف جامعه است و با شدت هر روز فشارها بر این قشر با موضوعاتی چون نژادپرستی و سرمایه سالاری بیشتر می شود. در این باب آنچه امروز در کشورمان بایستی اتفاق بیفتد واکنش مسئولان دولتی نسبت به این موضوع است.

آمریکایی ها همواره در دخالت های آشکار و پنهان سعی در آسیب رساندن به کشورمان دارند اما حالا که موضوع حقوق بشر بوجود آمده است و پای آمریکایی ها به میان است، مسئولان دولتی به جای اعتراض اقدام به خودزنی می کنند.

جالب است که دنیا معطوف به جنایات ضدحقوق بشری است که در آمریکا اتفاق می افتد و دایره آن هر روز با برخوردهای بد پلیس این کشور با معترضان بیشتر می شود اما برخی در داخل سعی دارند که به هر نحوی با پاک کردن این موضوع از ذهن افکارعمومی مردم را به سمت حوادث آبان ماه سال 98 معطوف کنند.

در همین رابطه، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در این بحبوحه اقدام به صحبت درباره تعداد کشته‌گان اعتراضات سال 98 کرده است.

عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور، شنبه شب در برنامه «نگاه يك» صداوسيما حاضر شد و درمورد حوادث آبان توضيح داد.

او به درصدي از كشته‌شدگان اشاره كرد كه نشان مي‌دهد اگر قرار بر اعلام رسمي اعداد و ارقام باشد احتمالا حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر در جريان اعتراضات آبان‌ماه 98 كشته شده‌اند. او در حين اين توضيحات گفت حدود ۴۰ يا ۴۵ نفر يعني حدود ۲۰ درصد كشته‌شدگان، افرادي بودند كه با سلاح‌هايي كشته شدند كه سلاح سازماني نبوده و بنابراين آنها شهيد اعلام شده و كاملا بي‌گناه بوده‌اند. 

روزنامه های اصلاح طلب هم که چندی است در برابر حوادثی که در داخل آمریکا می افتد سکوت اختیار کرده اند، در همین راستا به طور همه جانبه ظاهر شده و سعی می کنند این موضوع کهنه را دوباره داغ کنند.

برای همین منظور، روزنامه اصلاح طلب اعتماد عکس و تیتر یک خود را به حرف های رحمانی فضی اختصاص داد و موضوع کشته‌گان حوادث آبانماه سال 98 را پررنگ کرد. 

روزنامه اعتماد به همین وقفه اشاره می کند و می نویسد: «حالا پس از ۶ ماه كه از حادثه آبان‌ماه 98 مي‌گذرد، وزيركشور در برنامه‌اي تلويزيوني مدام بخشي از آمار را ارايه كرده است؛ هرچند همچنان چيزي از جزييات نگفته است.»

روزنامه اصلاح طلب آرمان هم در همین زمینه وارد شده و با تیتر یک «پایان ابهام های حوادث آبانماه» و وزیر کشور قول اعلام آمار دقیق کشته شدگان را داد، روی پیشخوان روزنامه فروشی ها رفت.
 

روزنامه ابتکار دیگر جریده اصلاح طلب نیز در این باره با تیتر « تخمین 200 نفری کشته‌گان آبان 98 بر اساس سخنان رحمانی فضلی» روی دکه روزنامه فروشی ها ظاهر شد تا نشان دهد اصلاح طلبان برای این موضوع برنامه خاصی دارند و به داغ کردن این خبر علاقه مند هستند.
 

اما جالب است که در این حیطه پایگاه اطلاع رسانی آفتاب نزدیک به اصلاح طلبان به صورت مطالبه گونه ای بر اساس سخنان وزیر کشور بیان می کند که « چرا به صورت شفاف آمار کشته‌گان آبان 98 اعلام نمی شود؟»
 
اینکه شفاف سازی در این زمینه صورت بگیرد مسئله ای است که همگان به آن اعتقاد دارند اما اینکه در برهه زمانی که آمریکایی ها در حال دست و پنجه نرم کردن با آشوب های خیابانی هستند، برخی از گروه های سیاسی و مسئولان دولتی سعی در وارد کردن این مسئله در داخل کشور دارند بسیار جالب توجه است. 

جالبتر اینکه رسانه های ضدانقلاب حامی آمریکا نیز که در مورد حوادث این کشور سکوت کرده اند سعی دارند همین تاکتیک رسانه ای را انجام داده و ذهن افکارعمومی ایران را از حوادث آمریکا دور سازند و موضوعات مربوط به آبانماه 98 را زنده کنند.

البته که شاهکار دولت مدعی تدبیر و امید با مسئولیت وزارت کشور در اجرای شوک آور اعمال سهمیه بندی و گرانی سه برابر بنزین برای ابد در حافظه ملت ایران ثبت شده است. اقدامی که رئیس جمهور بعد از حدود سه روز از زمان اجرای آن اعلام  بی خبری کرد و  گفت: «من هم همزمان با مردم متوجه اجرای این طرح شدم»!

مشخص نیست که هدف وزیر کشور از مطرح کردن چنین سخنانی در این برهه زمانی چیست. هر چند که اخباری از جریان اصلاحات برای تحت فشار قرار دادن دوباره وی وجود دارد. شاید وزیر کشور برای تخلیه این بار انتقادی چنین سخنانی را به زبان آورده است اما به هر جهت به نظر می رسد اصلاح طلبان در این حوزه که نیازمند عبور از وقایع آمریکا هستند و سعی دارند خود را در فضای سیاسی احیا کنند، موضوع خاص خود را یافته اند.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان