۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نخستین رویداد تخصصی توانمندسازی بانوان برگزار شد/ بررسی تهدیدات حوزه زنان در قزوین
کد خبر: ۳۴۲۶۱۱ نویسنده: لیلا رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۲ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الامر(عج):

نخستین رویداد تخصصی توانمندسازی بانوان برگزار شد/ بررسی تهدیدات حوزه زنان در قزوین

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین گفت: نخستین رویداد تخصصی توانمندسازی بانوان استان با هدف تببین نقش و تاثیرگذاری زنان در جامعه و خانواده و آشنایی با راهی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در این رابطه ترسیم کرده‌اند، برگزار شد.

نخستین رویداد تخصصی توانمندسازی بانوان برگزار شد/ بررسی تهدیدات حوزه زنان در قزوین

لیلا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توانمندسازی بانوان در سطح استان اظهار کرد: به مناسبت حادثه‌ی تاریخی قیام خونین 15 خرداد ماه، نخستین رویداد تخصصی توانمندسازی بانوان استان در سال 99 با حضور 80 نفر از حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، بسیج فرهنگیان، دانشجویان، کارمندان و طلاب در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره‌ی یک روزه مستند ایکسونامی اکران و توسط آقای یوسفی از قرارگاه فضای مجازی تحلیل شد، نشست بارش فکری با حضور دکتر خادمی و با محوریت نقش زنان در مسائل اجتماعی انقلاب برگزار شد و برپایی نمایشگاه "زن، ستم تاریخی، ستم برابری" از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین ابراز کرد: آشنایی با فمینیسم و فعالان این حوزه که با نگاه غیر اسلامی به موضوع زن می‌پردازند و همچنین مسئله‌یابی و آشنایی با مسائل زن و خانواده از دیگر مواردی بود که در این دوره به آن پرداخته شد.

وی افزود: موضوع زن، خانواده و الگوی سوم با رویکرد نقش زن در خانواده و اجتماع نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین آسیب‌های فضای مجازی و آموزش و آشنایی با فتوشاپ نیز از جمله محوریت‌هایی بودند که مدنظر ما بود.

مسائل و آسیب‌های حوزه زنان در مناسبت‌های مختلف بررسی می‌شود

این مقام مسئول با بیان هدف برگزاری این دوره گفت: این دوره با هدف تببین نقش زنان در جامعه و خانواده و آشنایی با راهی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در این رابطه ترسیم کرده‌اند؛ برگزار و همچنین باتوجه به مناسبت 15 خرداد حضور بانوان در مسائل اجتماعی انقلاب نیز مطرح شد.

وی افزود: افرادی که در این دوره حضور دارند سفیران فرهنگی در جامعه، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت و اقشار بسیج هستند و مطالب را به زیرمجموعه‌های خود منتقل کرده و برنامه‌ها و اهداف را برای آن‌ها تبیین می‌کنند.

رضایی عنوان کرد: پیش از این نیز دوره‌هایی در بسیج جامعه زنان برگزار می‌شد؛ اما از امسال قصد داریم به‌صورت سلسله وار و با کیفیت‌های متنوع مطالب را به مخاطب منتقل کنیم.

وی ادامه داد: پس از این در مناسبت‌های مختلف از جمله هفته ملی عفاف و حجاب‌ و هفته بسیج نیز برنامه‌هایی درنظر گرفته شده که در آن‌ها نیز به شکل تخصصی مسائل حوزه زن، خانواده، تهدیدها و آسیب‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در هفته حجاب آسیب‌های بدحجابی در جامعه و خانواده مطرح می‌شود تا بتوانیم ضمن آشنایی و توانمندی در این حوزه با بدحجابی مقابله کرده و فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه توسعه دهیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین در پایان گفت: از تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی حوزه زن و خانواده و افرادی که در این راستا دغدغه‌مند هستند خواستاریم فعالیت داشته تا به آن اهداف عالی که امام راحل برای نقش زنان در خانواده و جامعه ترسیم کرده‌اند نزدیک شویم.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان