۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح طلایه‌داران صلح و سازش در قزوین اجرا می‌شود/ وجود عزم جدی برای حل مشکلات بخش صنعت
کد خبر: ۳۴۲۵۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۱ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان مرکز استان:

طرح طلایه‌داران صلح و سازش در قزوین اجرا می‌شود/ وجود عزم جدی برای حل مشکلات بخش صنعت

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طرح طلایه‌داران صلح و سازش به ابتکار رئیس کل دادگستری استان تدوین شده و با تصویب ریاست قوه قضائیه به صورت پایلوت در استان قزوین اجرایی می‌شود.

طرح طلایه‌داران صلح و سازش در قزوین اجرا می‌شود/ وجود عزم جدی برای حل مشکلات بخش صنعت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمد قاسمی در آیین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان قزوین که امروز(یکشنبه) در خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: دستگاه قضایی نسبت به مسائلی که به عنوان آسیب در سطح جامعه مطرح می‎شود، حساسیت ویژه دارد.

وی افزود: بر این باوریم که اصل پیشگیری باید توسط تمامی دستگاه‌ها و نهادها تحقق یابد و با بررسی پرونده‌های قضایی، مواردی که در نهایت در مراجع قضایی مطرح می‌شود، احصاء و شناسایی و علل آن ریشه‌یابی شود تا با نگاه و اقدامات پیشگیرانه، از طرح آن در مراجع قضایی جلوگیری شود.

دادستان قزوین تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه و مورد تاکید ریاست این قوه است و از آنجایی که پیشگیری همیشه هزینه‌های کمتری را برای فرد، جامعه و حاکمیت به دنبال دارد، باید در اولویت کاری تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

قاسمی در ادامه بیان کرد: طرح طلایه‌داران صلح و سازش به ابتکار رئیس کل دادگستری استان تدوین شده، با تصویب ریاست قوه قضائیه به صورت پایلوت در استان قزوین اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: در واقع این طرح دروازه ورود پرونده به سیستم قضایی است که امیدواریم در کلیه ادارات، دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و از جمله در خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با استفاده از نیرو و امکانات همان ادارات تشکیل و اجرایی شود.

همه دستگاه‌ها موظفند در راستای تحقق شعار سال ایفای نقش کنند

دادستان قزوین بیان کرد: بزودی کلیه پرونده‌های کیفری بخش صنعت به شعبه شورای حل اختلاف خانه صنعت جهت سازش ارجاع خواهد شد و امیدواریم با تلاش‌های اعضاء این شورا که ویژه بخش صنعت و تولید است، این پرونده‌ها منجر به مصالحه شود و مشکلات مربوط به این حوزه به حداقل برسد.

وی ابراز کرد: بسیاری از پرونده‌های بخش صنعت و تولید نیاز به طرح در مراجع قضایی ندارد و می‌بایست به صورت صلح و سازش، میانجی‌گری و داوری حل و فصل شود و هدف از تشکیل این شعبه نیز ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مطروحه است.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: در سال "جهش تولید" که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، همه دستگاه‌ها موظفند در راستای تحقق شعار سال ایفای نقش کنند و از تمامی ظرفیت‌ها جهت تسهیل و رفع موانع پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان استفاده کنند تا فعالان این حوزه که در خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند، بتوانند در آرامش و با اطمینان کامل در راستای گردش چرخ اقتصاد کشور فعالیت کرده و موجب اشتغال زایی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد دادستانی و تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین، یک روز در هفته به بررسی مسائل و مشکلات مدیران بخش صنعت، صنعتگران و تولید کنندگان اختصاص می‌یابد که این نشانگر اهمیت دستگاه قضایی به حل مشکلات حوزه صنعت و تولید دارد و امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی از مشکلات این حوزه کاسته شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: خوشبختانه در استان قزوین عزم جدی برای حل مشکلات بخش صنعت و واحدهای تولیدی وجود دارد که امیدواریم با تلاش‌های مضاعف و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود بتوانیم در راستای تسهیل و رفع موانع، رونق و جهش تولید به خوبی گام برداریم.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی جلوگیری و واحدهای تولیدی که در سال‌های گذشته تعطیل شده‌اند را نیز به چرخه تولید بازگردانیم و قطعا مجلس شورای اسلامی در دوره جدید با حضور نمایندگان انقلابی با اصلاح برخی از قوانین دست‌وپا گیر حوزه صنعت و تولید در این راستای نقش بسیار اساسی برعهده دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان