۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تکلیف اراضی مشکل‌دار آبیک پس از چندین سال بلاتکلیفی مشخص شد
کد خبر: ۳۴۲۵۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۰ ساعت: ۱۶:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

تکلیف اراضی مشکل‌دار آبیک پس از چندین سال بلاتکلیفی مشخص شد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در راستای رفع مشکلات سه محور از اراضی شهر آبیک با همراهی مسئولین استان و شهرستان، موانع قانونی مرتفع و تصمیمات مقبولی اتخاذ شد.

تکلیف اراضی مشکل‌دار آبیک پس از چندین سال بلاتکلیفی مشخص شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه بررسی مشکلات اراضی شهر آبیک امروز(شنبه) با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار، معاون فرماندار، مسئولین قضائی و امنیتی شهرستان، مدیران‌کل ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی، شهردار و شورای اسلامی شهر آبیک و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط شهرستانی در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

علی فرخزاد در این جلسه اظهار کرد: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان آبیک درخصوص مشکلات اراضی شهری شهر آبیک و در راستای پیگیری خواسته‌های شهروندان درخصوص مشکلاتی که سالیان زیادی به طول انجامیده، جلسه ای امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

وی افزود: تصمیمات خوبی در سه محور اتخاذ شده از جمله اراضی قطعه  6 که حدود 2500 نفر از مالکین درگیر این موضوع بودند، قطعات تعاونی مخابرات و برق که برای  400 نفر از شهروندان مشکلاتی را به وجود آورده بود و همچنین اراضی ناحیه 6 که تعدادی دیگر زمان طولانی دچار مشکل شده بودند.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: جلسات متعددی در راستای رفع این مشکلات برگزار شده بود از جمله جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و تصمیماتی اتخاذ شده بود که بعضاً اجرایی نشده بود.

وی عنوان کرد: امروز تصمیمات خوبی در سه محور اتخاذ و مدت زمان تعیین شد و با عنایت به وجود برخی موانع قانونی، با وجود همدلی و همراهی مسئولین استانی و شهرستانی موانع مرتفع و تصمیمات مقبولی اتخاذ شد.

رفع مشکلات اراضی، مراجعات مکرر به دستگاه‌ قضایی را کاهش خواهد داد

در ادامه شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک اظهار کرد: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی و همراهی همیشگی شهروندان ولایتمدار این شهر، متاسفانه شاهدیم به علت کوتاهی صورت گرفته در گذشته شهروندان که بعضا از خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز هستند در تعیین تکلیف ملک خود دچار مشکل بوده و هستند.

وی افزود: در اراضی تعاونی مخابرات و برق شهروندانی اقدام به عضویت کرده‌اند که از قشر ضعیف جامعه بوده و نیازمند مساعدت در رفع مشکلات اراضی خود هستند.                             

فرماندار آبیک بیان کرد: رفع مشکلات اراضی مذکور نیازمند همراهی، اهتمام و اتخاذ تدابیر مسئولان، ارجاع این موضوعات به کمیسیون‌های ذیربط و یا ابلاغ دستورالعمل‌ها و مصوبات به جهت اجراست.

وی تصریح کرد: رفع مشکلات این اراضی حجم عظیم مراجعات مکرر به دستگاه‌های قضایی شهرستان را کاهش خواهد داد.

احمدپور بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر از نگاه بسته به موضوعات عبور کنند و در راستای رفع مشکلات شهروندان اهتمام ویژه داشته باشند؛ چراکه خواستار رفع مشکل این اراضی در راستای رفع مشکلات و تسهیل امور شهروندان در کوتاهترین زمان هستیم.                                                    

گفتنی است؛ در این جلسه زمین‌های قطعه ۶ با تصمیمات اتخاذ شده تعیین تکلیف شد، درخصوص زمین‌های تعاونی برق و مخابرات مقرر شد تا جلسه‌ای دیگر در استان و با حضور دستگاه‌های ذیربط در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شود و درخصوص زمین‌های ناحیه ۶ مقرر شد توسط شهرداری مشاور تعیین و موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح و پیگیری شود.   

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان