۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ساماندهی فاضلاب‌ شهرک صنعتی لیا/ به وضعیت اشتغال نابسامان کارکنان عوارضی قزوین رسیدگی شود
کد خبر: ۳۴۲۵۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۸ ساعت: ۱۱:۲ ↗ لینک کوتاه

در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد

ساماندهی فاضلاب‌ شهرک صنعتی لیا/ به وضعیت اشتغال نابسامان کارکنان عوارضی قزوین رسیدگی شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در شهرک صنعتی لیا یک تصفیه‌خانه ۱۸۰۰ متر معکبی وجود دارد و در پی الحاق پارک لیا به شهرک نیز برای ساماندهی پساب‌ها، تصفیه‌خانه‌ ۱۸۰۰ مکعبی دیگری با هزینه هشت میلیارد تومان در نظر گرفته شده که دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است.

ساماندهی فاضلاب‌ شهرک صنعتی لیا/ به وضعیت اشتغال نابسامان کارکنان عوارضی قزوین رسیدگی شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری قزوین امروز(پنجشنبه) با حضور مسئولان استانی و فرا استانی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار و موضوعاتی از جمله وضعیت اشتغال کارکنان آزادراه‌های استان و دوربین‌های اخد عوارض الکترونیکی شهر محمدیه و مهرگان و وضعیت تصفیه‌خانه و مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی لیا بررسی شد.

یدالله ملکی در این جلسه اظهار کرد: پارک لیا دارای تصفیه خانه نیست و در نتیجه آن در سنوات گذشته مشکلاتی ایجاد شده و این مسائل با بارندگی‌ها تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات طی سنوات گذشته حل شد که کافی نیست، طبق آخرین تصمیم فاز دوم تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی لیا درحال بررسی است تا فاضلاب‌های پارک لیا نیز به آنجا منتقل شود، تصفیه‌خانه البرز نیز دارای مشکل بوده و استاندارد نیست اما در بخش کشاورزی از آن استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ابراز کرد: بنا است طی یک پروژه این پساب‌ها جمع‌آوری شده و به الله آباد منتقل شود، در این راستا پساب‌های لیا نیز به پساب‌های البرز ملحق می‌شود، البته اجرای این طرح به بخش خصوصی واگذار می‌شود و مطالعات آن در سال جاری به پایان می‌رسد.

برخی تصفیه‌خانه‌ها، استانداردها را رعایت نمی‌کنند

در ادامه حسن عباس‌نژاد عنوان کرد: در تصفیه‌خانه شهرک صنعتی لیا گاهی استانداردها رعایت نمی‌شود که طی جلسات متعدد موضوع بررسی شده؛ اما مشکل حل نشده باقی مانده و به همین جهت به دادسرا شکایت کرده‌ایم، در مواردی نیز چند واحد صنعتی به تصفیه‌خانه وصل نیستند و در صورت عدم رعایت مقررات جزء واحدهای آلاینده محسوب شده و اگر اقدامات لازم را انجام ندهند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: جاری شدن پساب‌ها نیز مشکلات زیست محیطی به همراه دارد که بناست به آب‌های تصفیه‌خانه اتصال پیدا کرده و از پخش شدن آن در محیط جلوگیری شود.

مدیرکل محیط زیست استان عنوان کرد: دشت الله‌آباد یکی از 29 کانون گرد و غبار است و 2500 هکتار از آن در تالاب یعقوب آباد قرار دارد که خشک شده بود، اما از سال گذشته با تلاش‌های انجام شده، احیای این تالاب به‌عنوان پروژه پایلوت در استان مطرح شده است.

حمیدرضا خانپور در ادامه این جلسه گفت: در شهرک صنعتی لیا یک تصفیه‌خانه 1800 متر معکبی وجود دارد، در پی الحاق پارک لیا به شهرک نیز برای ساماندهی پساب‌ها، تصفیه‌خانه‌ 1800 مکعبی دیگری با هزینه هشت میلیارد تومان در نظر گرفته شده که دارای پیشرفت 70 درصدی است، همچنین مرکز پمپاژ و ایستگاه جمع‌آوری تصفیه‎خانه نیز با هزینه چهار میلیاردی دارای پیشرفت 80 درصدی است.

وی ادامه داد: بنا بود 50 درصد این هزینه‌ها توسط استانداری و نیم دیگر آن توسط صنایع کوچک پرداخت شود که سهم استانداری هنوز پرداخت نشده؛ اما این امر فعالیت را متوقف نکرده است و این تصفیه‌خانه تا دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ابراز کرد: لازم است موضوع خروجی پساب‌های این تصفیه‌خانه از طرف آب منطقه‌ای بررسی شود، البته تمام پساب‌ها متعلق به شهرک صنعتی نیست و واحدهایی وجود دارند فاضلاب‌های خود را رها کرده و این موارد با شهرک اشتباه گرفته می‌شود.

برای صرفه جویی 500 میلیون لیتری سوخت تمام آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شوند
ابراهیم مبارک قدم در ادامه این جلسه درباره اخذ عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها گفت: با اجرای این طرح در محل گیت عوارضی‌ها کاهش مصرف سوخت، تجمع، ترافیک و تصادفات را داشتیم.

وی بیان کرد: شهرکهای اقماری پیرامون قزوین در حوزه محمدیه و مهرگان علی رغم مسیر کوتاه تا شهر باید کل عوارض را پرداخت می‌کردند؛ از این رو تغییر محل دوربین‌ و یا حذف عوارض برای این افراد مطرح و پرداخت عوارض پیمایشی بررسی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: هماهنگی با مسئولین استان البرز و قزوین برای قطعه‎‌بندی مسیرها و نصب دوربین‌های جدید ضرورت داشت که طی جلسات مختلف به انعقاد تفاهم نامه‌ای مشترک بین دستگاه‌های مربوط منجر شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: با اجرای اخذ عوارضی الکترونیکی 134 نفر بیکار شدند و طی تفاهم‌نامه 86 نفر از آن‌ها به‌عنوان نیروی راهدار به کارگیری و 48 نفر از پرسنل زیر مجموعه شرکت سپندار به شمار آمدند، حقوق معوقه این کارکنان طی صورتجلسه سال گذشته تا اسفند ماه 98 پرداخت شد.

وی افزود: در ابتدای سال باتوجه به وضعیت رخ داده پیامکی از طرف شرکت سپندار ارسال شد که این پرسنل این پیامک را به منزله اخراج درنظر گرفتند، درصورتی که برای این افراد کار تعریف شده است.

در ادامه نماینده پرسنل عوارضی گفت: 48 نفر درگیر موضوع بوده و تعیین تکلیف نشده‌اند؛ از این رو انتظار داریم وضعیت اشتغال این افراد بررسی شود، همچنین برخی از این افراد سه تا شش ماه بدون بیمه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اکنون مشخص شده که سپندار از ابتدا نیازی به نیروهای جدید نداشته اما این موضوع در آن زمان مطرح نشد.

در ادامه جلال بهرامی عنوان کرد: امسال برای صرفه‌جویی 500 میلیون لیتر سوخت در آزادراه‌ها، تمام آزاد راه‌ها را الکترونیکی و به سیستم ای تی سی متصل می‌کنیم.

وی اذعان کرد: بخشی از سیستم عوارضی مربوط به بانک ملی بود که هنوز هم مشکل این بانک با وزارت راه حل نشده، هیچ یک از این افراد مشغول به کار در آزاد‌راه‌ها کارمند سازمان راهداری نبودند، بنابراین نمی‌توان گفت تعهدات آن‌ها انجام نشده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افزود: سپندار این کارکنان را استخدام کرده و حقوق آن‌ها پرداخت شد، درحالی که تعدادی حتی قراردادنامه را امضا نکردند و در محل کار حاضر نشدند، در ادامه نیز برای بررسی مشکل آمادگی برگزاری جلسات را با حضور نماینده پرسنل داریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای پرداخت عوارض اتوبوس و مینی‌بوس 30 درصد تخفیف درنظر گرفته شده و ساکنین شهرک‌های اقماری نیز پس از این 400 تومان عوارضی پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سپندار درباره مشکل کارکنان عوارضی گفت: سپندار شرکتی سرمایه‌گذار در حوزه آی تی است و در این شرکت صرفا 16 نفر هستیم، در راستای کاهش تنش در استان به مدت نه ماه حقوق افراد را پرداخت کردیم.

وی در پایان گفت: با این حال علی‌رغم اینکه از شهریور به بعد این کارکنان هیچ قراردادی امضا نکرده‌اند حقوق‌شان پرداخت شد، از آذر ماه نیز تعدادی در محل کار حاضر نشده که حقوقشان پرداخت نشد که حقوق همین افراد نیز درصورت عقد قرارداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان