۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دامداران تعليف غير مجاز در منطقه باشگل با حکم قضایی جلب می‌شوند
کد خبر: ۳۴۲۵۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۸ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس حفاظت محیط زیست تاکستان:

دامداران تعليف غير مجاز در منطقه باشگل با حکم قضایی جلب می‌شوند

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان گفت: دستور جلب دامداران متخلف و اخراج دام از منطقه حفاظت شده باشگل‌ توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان صادر شد.

دامداران تعليف غير مجاز در منطقه باشگل با حکم قضایی جلب می‌شوند

احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: صاحبان گله به صورت غیرمجاز به چرای دام در این منطقه مشغول بودند که این عمل با توجه به کوهستانی و شیب‌دار بودن منطقه موجبات فرسایش خاک و از بین رفتن تخم و آشیانه پرندگان، تخریب زیستگاه‌ها و خسارت فراوان به محیط زیست شده است.

وی افزود: در پی دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از این به بعد در منطقه حفاظت شده باشگل در صورت وجود دام خارج از فصل و ظرفیت در مراتع و دام اجاره‌ای، دامدار متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی خواهد شد و دام مذکور پس از اخراج از منطقه حفاظت شده به حال خود رها می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان ادامه داد: از این به بعد مامورین این اداره در صورت مشاهده دام غیرمجاز، اجاره‌ای، واگذاری پروانه چرا به غیر و دریافت حق علفچر یا حق عبور نسبت به جلب متهم تعلیف غیرمجاز و خروج دام از منطقه اقدام می‌کنند.

زارعی گفت: مراتب از طریق شوراها و دهیاران روستاهای داخل و حاشیه منطقه اطلاع رسانی شده و مامورین حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین دادگستری با جدیت دستور مقام قضایی را پیگیری خواهند کرد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در پایان عنوان کرد: دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان جهت اطلاع رسانی مراتب به بهره‌برداران مراتع به بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاهای منطقه اعلام شده و بعد از زمان اعلامی مسئولیت عدم اطلاع رسانی به آنان بوده و این اداره بر اساس دستور دادستان مسئولیتی نسبت به تلفات و یا آسیب به گله‌ها در حین اخراج دام‌ها از منطقه و یا بعد از آن نخواهد داشت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان