۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای ۵۲ پروژه عمرانی در سه دهستان قزوین
کد خبر: ۳۴۲۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۶ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان خبرداد

اجرای ۵۲ پروژه عمرانی در سه دهستان قزوین

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین گفت: شناسایی دقیق فرصت‌ها و تهدیدها در روستاها از وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی بود، در این راستا سه دهستان با ۷۲ روستا شناسایی و ۵۲ پروژه عمرانی با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان اجرا شد.

اجرای ۵۲ پروژه عمرانی در سه دهستان قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ حمزه برین در مراسم افتتاح نمایندگی مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) در استان قزوین که امروز(سه شنبه) در حسینیه ثارالله سپاه صاحب الامر(عج) قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: سه سال پیش ماموریتی مبنی بر کمک سپاه به پیشرفت و آبادانی و عمران روستا به سپاه پاسداران ابلاغ شد؛ علی‌رغم انجام ماموریت‌های مختلف جهادی در سطح روستاها طی چهل سال اخیر و رشد قابل توجه خدمات در روستا این تکلیف به سپاه واگذار شد.

معاون اجرایی سپاه پاسداران قزوین ابراز کرد: شناسایی دقیق از قوت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در روستاها از وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی بود، در این راستا در استان سه دهستان با 72 روستا شناسایی شد که شامل زوارک در الموت شرقی با 35 روستا، دستجرد در الموت غربی با 18 روستا و چوقور در طارم بود.

وی افزود: اکنون در قالب پنج کارگروه تخصصی مشغول فعالیت هستیم؛ این کارگروه‌ها باید مطالعه دقیق و از نزدیک انجام می‌دادند، زمینه‌های فرهنگ و اجتماعی، بهداشت، تعلیم و تربیت، اشتغال و معیشت مردم که عامل اصلی مهاجرت‌ها به شهر بود مورد توجه قرار گرفته و بسته شغلی قابل تکیه و درآمدزا در روستا شناسایی و اقدامات زیرساختی و عمران و توجه به آب شرب، مساجد، خانه عالم و مدارس انجام شد.

72 روستای مناطق محروم تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی هستند

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین عنوان کرد: کار عمده این فعالیت توسط نیروهای جهادی در روستاها و با نگاه کارشناسانه انجام شده و در نهایت به نقشه و برنامه عملیاتی برای دهستان منجر و در نتیجه‌ی آن طی دو سال گذشته عملیات‌های قابل توجهی اجرا شد.

برین گفت: در طول دو سال گذشته 52 پروژه عمرانی با مشارکت مردم با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان به پایان رسید که یک میلیارد تومان آن مشارکت نقدی خود مردم و یک میلیارد و 200 میلیون اعتبار دولتی و باقی مبلغ نیز از اعتبارات سپاه بود.

وی افزود: یکی از نیازهای جدی کمک به ازدواج و زندگی‌های مشترک نیازمندان بود که اهدای 300 سری جهیزیه به کمک سایر نهادها از جمله اقدامات انجام شده در این راستا بود، همچنین فرصت برپایی نمایشگاه دائمی از این مجموعه در سطح استان فراهم شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین بیان کرد: در گذشته تعداد زیادی روستای فعال داشتیم اما امروز 840 روستا در استان داریم و این به معنای فراهم نبودن زیرساخت‌ها و ضعف در عملکرد برای حفظ جمعیت روستایی است و امیدواریم با حضور در روستاها و توجه ویژه به این حوزه، حضور در روستاها را تسهیل کنیم. 

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان