۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تدبیر و مدیریت رهبری در موضوع کرونا قابل تحسین است/ با بصریت‌افزایی تمام نقشه‌های دشمن خنثی می‌شود
کد خبر: ۳۴۲۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۶ ساعت: ۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رزمنده‌ی دفاع مقدس در مصاحبه با صبح قزوین:

تدبیر و مدیریت رهبری در موضوع کرونا قابل تحسین است/ با بصریت‌افزایی تمام نقشه‌های دشمن خنثی می‌شود

رزمنده‌ی دفاع مقدس گفت: تدبیر و مدیریت دقیق مقام معظم رهبری در مسئله ویروس کرونا قابل تحسین است؛ چرا که چند میلیون مردم مستضعف، در چند مرحله اقلام اساسی را دربِ منازل خود تحویل گرفتند.

تدبیر و مدیریت رهبری در موضوع کرونا قابل تحسین است/ با بصریت‌افزایی تمام نقشه‌های دشمن خنثی می‌شود

رضا دولت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح ‌قزوین؛ با مقایسه شرایط کشور در دوران دفاع مقدس با ایام شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های دوران دفاع مقدس با شرایط کنونی این است که جنگ تحمیلی هشت ساله بیشتر از بیماری کرونا برای مردم ملموس بود؛ چرا که بیشتر وقایع جنگ پیش چشم مردم رخ می‌داد اما هم‌اکنون بیشتر موضوعات و مباحث از طریق فضای مجازی بازتاب پیدا می‌کند که البته درک و مقابله با بحث رسانه نسبتا دشوارتر است.

وی افزود: البته وجه‌اشتراک‌ بسیاری بین ایام شیوع ویروس کرونا و دوران دفاع مقدس وجود دارد. زمانی که مردم متوجه جنگ شدند همه‌ی اقشار از پیر و جوان پای کار آمدند و مساجد به مکانی برای پشتیبانی جنگ و تولید وسایل و موادغذایی لازم برای رزمندگان تبدیل شدند.

رزمنده‌ی دفاع مقدس اذعان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا نیز آحاد جامعه برای کمک به همدیگر و دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا پای کار آمدند و مساجد به مکانی برای تهیه و تولید وسایل مورد نیاز مانند ماسک، گان و بسته‌بندی مواد ضدعفونی کننده تبدیل شد و تلاش در این زمینه به قدری کامل و مناسب بود که حتی شرایط صادرات لوازم بهداشتی برای ایران فراهم شد.

وی گفت: اتحادی که بین مردم زمان حال وجود دارد خیلی بیشتر از زمان گذشته است؛ چراکه رسانه خیلی خوب وارد کار شده و مردم از طریق رسانه‌ها از موضوعات مختلف مطلع می‌شوند، مردم هوشیارتر شده‌ و دشمن را خیلی بهتر می‌بینند البته در این میان از هجمه‌ی فعالیت دشمن در فضای مجازی نباید غافل شد.

این رزمنده‌ی دفاع مقدس ابراز کرد: در زمان حال به علت مقابله‌ی مجازی دشمن شاید رنگ و لعاب اتحاد کمتر مشاهده شود؛ اما در هر صورت این اتحاد قابل انکار نیست. زمانی که می‌بینیم در کشورهای توسعه یافته مردم بعد از شیوع ویروس کرونا در صف‌های طولانی غذا حاضر می‌شوند اما در ایران این مسئله کاملا دور از تصور است یعنی مسئله‌ی اتحاد بین مردم وجود دارد.

تنها راه مقابله با رسانه‌های غربی، بصیرت افزایی است

وی با اشاره به مدیریت و تدبیر مقام معظم رهبری عنوان کرد: تدبیر و مدیریت دقیق مقام معظم رهبری در خصوص ویروس کرونا در مقایسه با سایر کشورها قابل تحسین است؛ چرا که با وجود ویروس کرونا مردم نه تنها در صف‌های طولانی غذا همانند کشورهایی نظیر امریکا حاضر نشدند بلکه چند میلیون مردم مستضعف در چند مرحله اقلام اساسی را دربِ منزل خود تحویل گرفتند.

این رزمنده تصریح کرد: اینکه می‌گویم اتحاد شاید کمرنگ‌تر مشاهده شود منظور این است که شاید همه‌ی مردم شاهد اقدامات انجام شده برای تهیه‌ی اقلام نباشند؛ اما زمانی که عملیاتی همچون کمک مومنانه اجرا می‌شود؛ متوجه می‌شویم که یک اتحاد قوی و منسجم پشت این اقدام وجود داشته‌است.

وی افزود: زمانی که صحنه‌ی همکاری و همدلی مردم در مساجد را می‌دیدم خاطرات دوران دفاع مقدس پیش چشمانم نقش می‌بست و آن روزهای که در مساجد برای رزمندان لباس، اجیل و کمپوت تهیه و بسته‌بندی می‌شد. این نشان می‌دهد که این مردم نسلی از همان افرادِ پای‌کار با روحیه‌ی جهادی هستند و فقط شکل موضوع تغییر کرده‌است.

رزمنده‌ی دفاع مقدس بیان کرد: در زمان جنگ می‌دیدیم که افراد برای کمک‌رسانی و تهیه‌ی تجهیزات گاهی مجبور به طی کردن مسافت زیاد بودند و با اسلحه در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند اما حالا دست مردم لانس سم‌پاشی است و مشغول ضدعفونی کردن سطح شهر هستند و یا عده‌ای در مساجد محله‌ی خود حاضر شده و اقلام اساسی مردم را تهیه و بسته بندی می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه گفت: مردم ایران در همه شرایط حساس کشور، همدلی و اتحاد خود را به خوبی به نمایش گذاشتند و یاری‌گر همنوعان خود بودند و بر اساس سفارشات و آموزه‌های دینی و همچنین در راستای پیروی از فرمایشات رهبری پا به میدان گذاشتند.

این رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: بزرگترین خط مقدم در شرایط کنونی، بحث فضای مجازی است زیرا سال‌هاست کشوری مانند امریکا هزینه زیادی را صرف مقابله با تفکر اسلام، نظام جمهوری اسلامی و تفکر انقلاب کرده‌ و چنانچه می‌بینیم از سال ۸۸ به بعد تعداد شبکه‌های فارسی زبان غربی‌ها چندین برابر شده‌است.

ولایت‌پذیری کلید حل بسیاری از مشکلات است

این رزمنده‌ی قزوینی تاکید کرد: کشورهای غربی و در راس آنها امریکا تمام رفتارهای جامعه‌ی اسلامی را رصد می‌کنند تا نقطه ضعف‌های مردم را شناسایی کرده و از طریق رسانه‌ها این نقاط ضعف را بزرگ‌نمایی کنند و تنها راه مقابله با رسانه‌های غربی، بصیرت افزایی است و اگر بصیرت وجود داشته باشد تمام نقشه‌های دشمن خنثی می‌شود.

رزمنده‌ی دفاع مقدس با اشاره به یکی بودن اهداف بنیان‌گذار انقلاب و رهبری عنوان کرد: اشتراکات زیادی بین مقام رهبری و امام خمینی(ره) وجود دارد که این مسئله نشان دهنده‌ی یکی بودن مسیر و اهداف انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بارزترین شباهت بین رهبری و امام راحل در بحث کرونا قابل مشاهده است؛ به طوری که ما دیدیم طبق فرمایش رهبری درخصوص کمک مومنانه همه پای کار آمدند مساجد، محله‌ها و مردم در حد توان تلاش کردند تا چندین بار دست مردم مستضعف را بگیرند و در راستای تهیه‌ی اقلام مورد نیاز افراد نیازمندِ محل خود و سایر محله‌ها تلاش کنند که البته این تلاش همچنان هم ادامه دارد.

این رزمنده‌ی قزوینی بیان کرد: در زمان جنگ هم زمانی که امام فرمان دادند که جبهه‌ها را پر کنید؛ می‌دیدیم که نیروها چندین برابر قبل در جبهه‌ها حاضر شدند که این مسائل علاوه بر یکی بودن اهداف نظام بیانگر بحث ولایت‌پذیری مردم از گذشته تا به حال است.

وی گفت: از دیدگاه من جامعه‌ی کنونی تنها نیازمند بصیرت افزایی است؛ بصیرت به آن معناست که انسان از دل مسائل آگاه باشد و این آگاهی دین شناسی را به همراه دارد و انسان متوجه آن می‌شود که بحث ولایت‌پذیری به قدری حائز اهمیت است که حتی نماز ما در گرو ولایت‌پذیری ما است.

رزمنده‌ی دفاع مقدس در پایان بیان کرد: ولایت همچون نوری عظیم در شب بسیار تاریک، روشن کننده مسیر و هدایتگر است و مردم ما به ویژه جوانان اگر بصیرت داشته باشند به ولایت پذیری که یک اصل راه‌گشا است؛ می‌رسند و متوجه می‌شوند که کلید حل بسیاری از مشکلات، ولایت پذیری است.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان