۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ذات مردمی بودن نیروی انتظامی تحریم‌های امریکا را شکست می‌دهد/ وجود رابطه دو سویه و دوستانه بین پلیس و مردم
کد خبر: ۳۴۲۴۶۵ نویسنده: لطف الله سیاهکلی مرادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۵ ساعت: ۱۴:۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

ذات مردمی بودن نیروی انتظامی تحریم‌های امریکا را شکست می‌دهد/ وجود رابطه دو سویه و دوستانه بین پلیس و مردم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: باتوجه به اینکه ذات نیروی انتظامی، مردمی بوده و ارتباط تنگاتنگ و دوستانه‌ای با مردم دارد امریکا در تحریم پلیس شکست می‌خورد.

ذات مردمی بودن نیروی انتظامی تحریم‌های امریکا را شکست می‌دهد/ وجود رابطه دو سویه و دوستانه بین پلیس و مردم

لطف الله سیاهکلی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به نقش و جایگاه نیروی انتظامی در جامعه اظهار کرد: نیروی انتظامی سال‌هاست که از روحیه خدمت به مردم برخوردار بوده و رابطه نزدیکی با آن‌ها دارند، مردم نیز پلیس را خادم خود می‌دانند.

وی ادامه داد: پلیس با انواع خدمات نظم و امنیت را در جامعه فراهم کرده و از حقوق افرادی که ممکن است از جانب قانون شکنان و سایر موارد، مورد صدمه واقع شوند دفاع می‌کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس تاکید کرد: درواقع امروز رویکرد نیروی انتظامی خدمت محوری و مردمی است و از این رو امریکا و دشمنان ما نمی‌توانند به نیروی انتظامی انگ زده و خوی خشونت را به آن نسبت دهند؛ اگر می‌توانستند تاکنون مواردی مبنی بر خشونت پیدا کنند آن را با بزرگ نمایی به نمایش می‌دادند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی خدمت محوری تمام عیار با منش اسلامی و برادرانه است و این سبک تا رسیدن به شکل تام و تمام آن ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول عنوان کرد: پلیس درون مرز، شهرها و مناطق مختلف حافظ امنیت است، البته سایر نیروهای امنیتی نیز دارای نقش هستند اما نیروی انتظامی در میان میدان بوده و مردم رفتار و کردار آن‌ها که ظاهر و عیان است را می‌بینند، از این رو به طور قطع رفتار پلیس در سبک زندگی مردم و جامعه تاثیرگذار است.

وی افزود: اکنون پلیس با تجربه‌ی چند دهه گذشته، منش اسلامی و خوی برادرانه، یکی از نیروهای انتظامی در سطح دنیا است که در چارچوب مباحث اسلامی و حقوق بشر واقعی قدم برداشته است.

مردم یاور نیروی انتظامی در تامین امنیت هستند
سیاهکلی مرادی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه امریکا در قبال نیروی انتظامی گفت: ما خوی استکباری امریکا و همراهانش را در مقاطع مختلف و همچنین دفاع آن از کشورهایی همچون اسرائیل و سایر مواردی که بویی از حقوق بشر و مسائل مدنی نبرده و حتی کودک‌کش هستند را شاهد بودیم و این تحریم‌ها منحصر به زمان خاصی نیست.

وی ادامه داد: در هر صورت تحریم‌ها بی تاثیر نیست اما نیروی انتظامی به راحتی از آن عبور می‌کند، زیرا امکانات و تجهیزات آن مردمی بوده و وابستگی به غرب ندارد، درواقع هدف از این تحریم‌ها نشان دادن نیروی انتظامی به‌عنوان نهادی خشن بود، اما باتوجه به ذات نیروی انتظامی قطعا در این هدف شکست می‌خورند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس توضیح داد: نیروی انتظامی ارتباط تنگاتنگ و دوستانه‌ای با مردم دارد و می‌توان گفت به نحوی امنیت خود را از مردم می‌گیرد و اگر آن‌ها نباشند نقش امنیتی و حفاظتی به این زیبایی ایفا نمی‌شد، شهروندان ما همواره در صحنه بوده و خود را یاور پلیس می‌دانند و حتی راهکارها و نظراتشان را به آن ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: امریکا در تلاش است تا این رابطه مردم و پلیس را بر هم بزند و نیروی انتظامی را در دید عمومی سرکوب‌گر تعریف کند اما از محقق نشدن این هدف ناراحت است.

این مقام مسئول بیان کرد: درواقع مردم در تامین نظم و انضباط و حل مسائل نقش اصلی را دارا هستند و نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی نقش مکمل را دارند، اگر مردم با نگاه اسلامی و برادرانه به طور داوطلب و با ریش سفیدی مشکلات را برطرف کنند کار به نیروی انتظامی ختم نمی‌شود.

وی افزود: رصد مسائل به طور کامل و جزئی اقدامی پیچیده و سخت است که بدون همکاری نزدیک مردم امکان پذیر نیست، از این رو و باتوجه به توطئه‌های دشمن، مردم باید هوشیاتر و دقیق‌تر از پیش بوده و اعتماد به پلیس را تقویت کنند و بدانند نیروی انتظامی خالصانه و منصفانه امور مختلف را پیگیری می‌کنند.

سیاهکلی مرادی در پایان گفت: از نیروی انتظامی به دلیل اینکه علی رغم مشکلات موجود در تامین امنیت خالصانه فعالیت دارند تشکر می‌کنم؛ زیرا اگر در تمام ساعات شبانه روز امنیت و آرامش داریم نتیجه تلاش این نهاد است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان