۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین خوراکی‌های سنتی مسلمانان کشور‌های مختلف برای عید فطر + تصاویر
کد خبر: ۳۴۲۴۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۴ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

خوراکی‌های سنتی مسلمانان کشور‌های مختلف برای عید فطر + تصاویر

مسلمانان در روز عید فطر پس از برگزاری نماز، براساس آداب و رسوم خود برخی از لذیذترین خوراکی‌ها را مصرف می‌کنند.

خوراکی‌های سنتی مسلمانان کشور‌های مختلف برای عید فطر + تصاویر
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ از جمله مشهورترین خوراکی ها که مسلمانان در روز عید فطر درمهمانی‌ها مصرف می‌کنند و پایان یک ماه روزه داری را به همدیگر تبریک می‌گویند می‌توان خوراک‌های زیر را نام برد:

شیرینی معمول (Maamoul)

این خوراکی در کشور‌های سوریه و لبنان پرطرفدار و حاوی انواع ادویه هاست. در آن از خرما، پسته و گردو استفاده می‌شود و برروی آن لایه‌ای از پودر شکر وجود دارد؛ مشابه این خوراک در کشور‌های عراق، مصر و سودان مصرف می‌شود.


شیرینی کامبابور (Cambaabur)

این خوراک نوعی نان محلی اهالی کشور سومالی است که در آن ادویه‌های مختلفی از جمله شکر وجود دارد و برای تزئین آن از ماست استفاده می‌کنند.


خوراک شرکورما (Sheer khurma)

خوراک محبوب مسلمانان کشور بنگلادش و نوعی سوپ رشته‌ای شیرین است که در کشور‌های پاکستان، هند و افغانستان هم در اعیاد مختلف  سرو می‌شود؛ در این خوراکی همراه با رشته، شیر، شکر، خرما، بادام، پسته  یا کشمش هم وجود دارد.

خوراک تاجین (Tajine)

این خوراک در کشور‌های آفریقای شمالی، چون مراکش و الجزایر تهیه می‌شود؛ نوعی خمیر پخته شده همراه با گوشت گاو یا گوسفند است که همراه با سبزیجات یا میوه هایی چون آلو و زرد آلو مصرف می‌شود.


خوراک دورو وت (Doro wat)

غذایی مخصوص مسلمانان کشور اتیوپی است که در آن ادویه کاری ومرغ وجود دارد و به همراه نان مصرف می‌شود.


شیرینی لوکوم (Lokum)

خوراک محبوب اهالی  ترکیه در اعیاد رسمی محسوب می شود، این دسر با ظاهری  ژله مانند و ترکیبی از نشاسته، قند، خرما، پسته و گردو است.


دسر توفاهیجا (Tufahija)

نوعی دسر است که به وسیله مسلمانان کشور بوسی و هرزگوین مصرف می‌شود؛ این خوراک حاوی سیب خرد شده در شکر و گردو است که در شیشه‌ای بزرگ پر از شربت و تکه‌های کیک مصرف می‌شود و یکی از لذیذ‌ترین خوراکی‌ها برای مسلمانان آن منطقه به شمار می رود.

خوراک مانتی (Manti)

این خوراک در کشور‌های مختلف دنیا از جمله بین مسلمانان کشور‌های روسیه، چین، افغانستان، ترکیه، بوسنی و آسیای مرکزی محبوب است. در این خوراک از گوشت گوسفند یا گاو استفاده می‌شود، اما ظاهر آن درکشور‌های مختلف بنا برفرهنگ آن‌ها متفاوت است.

خوراک بولانی (Bolani)

این خوراک افزون بر عید فطر، در سراسر ماه رمضان هم  بین مسلمانان کشور افغانستان محبوب است. این خوراک از نان نازک که با سیب زمینی، عدس یا کدو پرشده، تشکیل شده است.


شیرینی لپیس (Lapis legit)

خوراک محبوب مسلمانان کشور اندونزیایی است. این خوراک نوعی کیک معمولی با آرد، کره و تخم مرغ و شامل ادویه هایی چون هل و میخک صد پر است.


منبع:thetempest

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان