۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دلیل اختلاف نظر در اعلام رؤیت هلال ماه چیست؟
کد خبر: ۳۴۲۴۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۴ ساعت: ۱۲:۶ ↗ لینک کوتاه

دلیل اختلاف نظر در اعلام رؤیت هلال ماه چیست؟

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره رؤیت هلال ماه شوال و اختلاف‌نظر درباره آن توضیح داد.

دلیل اختلاف نظر در اعلام رؤیت هلال ماه چیست؟

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین؛حجت‌الاسلام موحدنژاد در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره اینکه برای استهلال هلال ماه شوال چند گروه اعزام شدند و به کدام مناطق رفتند؟ اظهار کرد: گروه‌هایی که در استانها اعزام شد، به شکل استانی کار را انجام دادند و از تهران اعزام نشدند بلکه ستادهای استانی برای گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند تا در مکان‌های مناسب مستقر شوند.

وی ادامه داد: در استان‌های مختلف هلال رویت شد، برخی استان‌ها به دلیل غبار و ابر رویت نشد. طبق چیزی که در ذهنم است تقریبا 10 گروه موفق به رویت شدند.

موحدنژاد درباره اینکه چرا در اعلام رویت هلال ماه، شاهد اختلاف نظر هستیم گفت: این موضوع به اختلافات فقهی برمی‌گردد و کاملا فقهی است که مردم ممکن است فکر کنند خدای ناکرده انگیزه های سیاسی باشد.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری افزود: برخی فقها رویت با ابزار را معتبر می دانند و برخی نمی‌دانند. برخی رویت را در همان منطقه‌ای که فرد ساکن و مستقر هست، الزامی می‌دانند و برخی این موضوع را ملاک نمی‌دانند. این اختلاف جدید نیست و از قدیم بوده است و الان به خاطر تجهیزات ارتباطی بیشتر خود را نشان می‌دهد. مردم هم طبق نظر مرجع تقید خود باید عمل کنند. 

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان