۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اقتدار جبهه مقاومت، نفس‌های اسرائیل را به شماره انداخته است/ پیروزی همچون «آزادسازی خرمشهر» در یک‌قدمی قدس
کد خبر: ۳۴۲۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده دوران دفاع مقدس:

اقتدار جبهه مقاومت، نفس‌های اسرائیل را به شماره انداخته است/ پیروزی همچون «آزادسازی خرمشهر» در یک‌قدمی قدس

فرمانده دفاع مقدس گفت: مردم و ملت فلسطین باید اطمینان داشته باشند که پیروزی نزدیک است و اسرائیل سقوط خواهد کرد. لازمه و شرط پیروزی، ایستادگی و مقاومت مردم منطقه، به ویژه مردم فلسطین در مقابل استکبار است.

اقتدار جبهه مقاومت، نفس‌های اسرائیل را به شماره انداخته است/ پیروزی همچون «آزادسازی خرمشهر» در یک‌قدمی قدس

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هر گلبرگ این دفتر، یادمان حماسه‌ای ماندگار، فریادی بی‌کرانه و مظلومیتی بی‌مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان و جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش‌های خونین است.

همه ساله مردم ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین می‌پردازند. همچنین در شماری از کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان، پاکستان و حتی کشورهای غربی همچون ایالات متحده آمریکا و انگلستان، تظاهراتی با حضور مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار می‌شود.

درواقع روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی است. فرصت را غنیمت شمردیم تا به مناسبت روز قدس و قرارگیری در آستانه سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر به گفت‌وگو با یکی از فرماندهان قزوین در دوران دفاع مقدس بپردازیم که در عملیات‌های متعددی از جمله بیت المقدس حضور داشته است.

سرهنگ مهدی طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: در سال 1360 با 13 الی 14 سال سن برای اولین بار به جبهه اعزام شدم، دلیل همه نوجوانان آن زمان برای رفتن به جبهه دفاع از ارزش‌های انقلاب و حضور در صحنه بود.

وی افزود: در آن زمان فرهنگ ایستادگی با جوانان و نوجوانان عجین شده بود؛ ما هم با تعدادی از دوستانمان که مشغول به تحصیل بودیم، درس را کنار گذاشتیم و برای حضور در جبهه، در بسیج ثبت‌نام کردیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: آموزش‌های دوره مقدماتی جبهه را ظرف مدت 15 روز و به صورت فشرده در یکی از پادگان‌های ارتش آموزش دیدیم و برای اعزام به جبهه آماده شدیم. عمده فعالیت ما در بسیج با عملیات‌های فتح المبین و بیت‌المقدس مصادف شد که ما به عنوان نیروی گردان از طرف سپاه قزوین به جبهه اعزام شدیم.

طاهرخانی ادامه داد: ما در گردان امام محمد باقر، تیپ المهدی و تیپ 22 بدر خرمشهر در جبهه حاضر و بعد از این مرحله وارد سپاه شدیم؛ عمده فعالیت ما در جبهه بعد از گردان‌های رزمی نیز در گردان‌های تخریب، واحد تحلیل، خنثی سازی مواد منفجره و مین‌گذاری در جبهه‌های نبرد بود.

وی عنوان کرد: فعالیتم ابتدا در گردان تخریب و اواخر حضورم در جبهه، در گردان غواص لشگر 8 نجف اشرف در کنار شهدایی همچون شهید کاظمی سپری شد. تقریبا حضورم در جبهه 30 ماه طول کشید و بخش عمده فعالیت‌ها در گردان‌های رزمی، تخریب، جنوب، عملیات‌های والفجر 4 در پنج‌بین عراق، نصر5 و در غرب بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در عملیات‌های فتح المبین، بیت المقدس، خیبر، بدر، والفجر 4، نصر 5 و کربلای پنج حضور داشتم، گفت: آن زمان به دلیل اینکه سن کمی داشتیم باید حتما خانواده‌ها رضایت می دادند که خانواده‌ام با رضایت قلبی و کتبی مرا به جبهه فرستادند. انگیزه همه ما برای حضور در جبهه دفاع از دین، اسلام، قرآن، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع از مرز و بوم خود بود.

ملت ایران درباره اوضاع داخلی کشور و مسائل جهانی آگاه و تکلیف‌گرا هستند

طاهرخانی ابراز کرد: همه معصومین بزرگ هستند و هر کدام در جایگاه خود قرار دارند و ما در هر یک از عملیات‌ها سعی می‌کردیم به یکی از ائمه متوسل شویم و بیشتر به حضرت زهرا(س)، امام حسین(ع) و حضرت ابولفضل(ع) متوسل می‌شدیم.

وی افزود: برای اولین بار بعد از عملیات فتح المبین، در مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس یعنی بیستم اردیبهشت سال 1361 مجروح شدم اما در عملیات‌هایی مانند والفجر 4، بدر و خیبر هم مجروحیت داشتم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص علاقه خود نسبت به دفاع از حرم حضرت زینب(س)، ابراز کرد: طبیعی است که هر شیعه و مسلمانی آرزوی دفاع از حرم اهل بیت(ع) داشته باشد؛ معصومین که فرستاده خدا هستند برای همه مسلمانان بسیار قابل احترام‌اند؛ لذا افرادی که از حرم معصومین دفاع می‌کنند برای همه ما بسیار ارزشمند هستند.

وی با بیان اینکه در هر زمان که نیاز به دفاع از کشور باشد، در صحنه حضور دارد، عنوان کرد: رزمندگان و ایثارگرانی که در دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌ها حضور داشتند قطعا همواره انگیزه‌هایی دارند که در هر زمانی و در هر مقطع از تاریخ اگر نیاز به دفاع باشد، باز هم خط شکن خواهند بود.

طاهرخانی افزود: امروز مردم ما نسبت به گذشته، درباره اوضاع داخلی کشور و مسائل جهانی آگاه و تکلیف‌گرا هستند و همواره پشت نظام و رهبر خود ایستاده‌اند.

جبهه مقاومت پیروزی بزرگی را برای امت اسلامی به ارمغان می‌آورد

وی اضافه کرد: باید همه مسئولین و مردم در مقابل دشمنان داخلی و بیرونی؛ به ویژه استکبار مقاومت کنند و اگر همچون چهل ساله گذشته در مقابل دشمن کم نیاورند نیز در همه عرصه‌ها پیروز خواهیم شد. جوانان امروز باید از تمامی صحنه‌های انقلاب عبرت بگیرند و شجاعت جوانان دیروز را سرلوحه زندگی حال خود قرار دهند.

این فرمانده دفاع مقدس تاکید کرد: شیرین‌ترین خاطرات آن زمان برای مواقعی بود که در کنار رزمندگان بودیم و پیروزی‌هایی که حاصل می‌شد، بهترین شگفتی در خاطرات است، اما روزهای تلخ زمان‌هایی بود که نزدیکترین دوستان خود را از دست می‌دادیم و مقابل چشمانمان به شهادت می‌رسیدند.

طاهرخانی با بیان اینکه امسال روز قدس همزمان با رویدادهای مهم در جهان اتفاق افتاده است، افزود: امروزه مقاومت در منطقه باعث شده تا آزادی قدس هر چه زودتر و نزدیک‌تر شود و دنیا حامی قدسی است که در چنگال رژیم اشغالگر قرار دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان و هدایت‌کننده این جریان مقاومت به فرمان حضرت امام(ره)؛ روز جهانی قدس را برای انسجام و وحدت بخشیدن امت اسلامی در مقابل صهیونیسم و اسرائیل شکل داد و به جهان شناسانده است.

فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: فرمانی که از سوی حضرت امام(ره) صادر و جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس به جهانیان معرفی کردند؛ باعث پایه‌گذاری مقاومت در منطقه شد. مقاومتی که امروز در فلسطین و لبنان و سایر کشورهای منطقه توانسته پیروزی‌های بزرگی را برای مسلمانان جهان به ارمغان بیاورد.

شهید حاج قاسم سلیمانی، راه پیروزی قدس را هموار کرد

طاهرخانی ادامه داد: فرمانده جبهه مقاومت و شهید قدس یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی، راه پیروزی قدس را هموار کرد و صبح آزادی قدس نزدیک است؛ درواقع با تدابیری که فرماندهان مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و عراق داشتند؛ پیروزی را نزدیک کرده و با ادامه مقاومت، قطعا پیروزی همچون آزادی خرمشهر را در قدس خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: مردم و ملت فلسطین باید اطمینان داشته باشند که پیروزی نزدیک است و اسرائیل سقوط خواهد کرد. لازمه و شرط پیروزی، ایستادگی و مقاومت مردم منطقه، به ویژه مردم فلسطین در مقابل استکبار است.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه روز قدس تیری به قلب استکبار و صهیونیست است، تصریح کرد: امت اسلامی باید در مقابل استکبار مقاومت و مبارزه کند تا در این راه پیروز شود چراکه ایستادگی منطقه، پیروزی قدس را در بر خواهد داشت که نتیجه آن اخراج صهیونیست از مناطق اشغالی فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن و شهرهای خودشان است که نهایتا یک انتخابات آزاد می‌تواند سرنوشت مردم فلسطین را به خود آن‌ها واگذار کند.

طاهرخانی تصریح کرد: مردم ملت عزیز ایران هرساله همانند همه ملت‌های آزادی بخش، روز قدس را گرامی می‌دارند و همدلی، وحدت و حضور خودشان را برای پشتیبانی از مردم فلسطین اعلام می‌کنند و امسال هم با فرامین مقام معظم رهبری روز قدس را گرامی خواهیم داشت.

هیچ عاملی مانع همدلی و حمایت ملت آزادی‌خواه جهان از قدس نیست

وی درباره علت حمایت‌های برخی از کشورهای منطقه از صهیونیست بیان کرد: کشورهای منطقه به خاطر ضعف و ترسی که دارند از صهیونیست حمایت می‌کنند و نمی‌توانند در برابر ظلم بایستند، و به تعبیری استکبار را ابرقدرت جهان می‌دانند در حالی که استکبار و صهیونیست امروز کاملا پوشالی است و هر کشوری که بخواهد پشتش به استکبار گرم باشد، در آینده‌ای نزدیک نابود خواهد شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه راهی جز ایستادگی و مقاومت وجود ندارد، گفت: امروزه اگر دنیا و کشورهای منطقه بخواهند در مقابل استکبار پیروز شوند و موفقیت برای آن‌ها حاصل شود باید در مقابل صهیونیسم بایستند.

طاهرخانی با اشاره به لغو راهپیمایی روز قدس به علت شیوع ویروس کرونا افزود: هیچ ویروس و آسیبی نمی‌تواند جلوی همدلی و ایستادگی ملت‌های آزادی‌خواه را برای آزادی قدس بگیرد و دل همه مردم آزادی‌خواه دنیا و ملت ایران پشت سر مردم فسلطین و منطقه است تا روزی که قدس عزیز به طور کامل آزاد شود.

وی یادآور شد: سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر به عنوان روز مقاومت و ایثار نام گرفته است؛ به طوری که عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت سال 1361 با همدلی و وحدت نیروهای مسلح شکل گرفت و سپس پیروزی نهایی و به عبارتی آزادی خرمشهر پس از 19 ماه تصرف، حاصل شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: امسال به دلیل اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، باید سالروز آزادی خرمشهر را که نویدبخش آزادی قدس هم است، گرامی بداریم. قطعا با همدلی، مقاومت و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در آینده نزدیک شاهد این پیروزی بزرگ خواهیم بود.

انتهای پیام/ 1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان