۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اتحاد امت‌ اسلامی در جبهه مقاومت، آزادی قدس را نزدیک‌ کرده است/ راهبرد آزادسازی خرمشهرها در حذف ویروس منحوس صهیونیستی ادامه دارد
کد خبر: ۳۴۲۴۱۳ نویسنده: سرهنگ مرادعلی بیژن‌وند تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲ ساعت: ۱۰:۱۹ ↗ لینک کوتاه

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین در گفت‌وگو با صبح قزوین؛

اتحاد امت‌ اسلامی در جبهه مقاومت، آزادی قدس را نزدیک‌ کرده است/ راهبرد آزادسازی خرمشهرها در حذف ویروس منحوس صهیونیستی ادامه دارد

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین گفت: موقعیت نظامی حاکم بر خرمشهر و اهمیت آن برای صدام به گونه‌ای بود که حاضر بود به هر قیمتی حتی به بهای از دست رفتن نیروهایش این شهر را به دست بیاورد؛ اما ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی نیروها در عملیات بیت‌المقدس برنامه‌های دشمن را به هم ریخت.

اتحاد امت‌ اسلامی در جبهه مقاومت، آزادی قدس را نزدیک‌ کرده است/ راهبرد آزادسازی خرمشهرها در حذف ویروس منحوس صهیونیستی ادامه دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح‌ قزوین؛ "خرمشهر را خدا آزاد کرد" جمله‌ای بود که امام خمینی(ره) پس از آزادی خرمشهر در خرداد سال ۶۱ اعلام کرد و حتما شما نیز این جمله‌ را بارها شنیده‌اید، اما به راستی چرا می‌گویند خرمشهر را خدا آزاد کرد؟

آنچه که در خصوص عملیات بیت‌المقدس روایت می‌شود و رزمندگان ما از آن سخن گفته‌اند، این است که عملیات بیت‌المقدس از نظر وسعت آزادسازی حرف اول را می‌زد؛ بنابراین با اطلاع از رازهای نهفته در دل این عملیات متوجه می‌شویم به راستی پشتوانه‌ی تمام عملیات‌ها به ویژه آزادسازی خرمشهر خداوند بوده‌است.

پیچیدگی عملیات بیت‌المقدس و واردشدن دست‌های بیگانه برای کمک به صدام در مقابله با ایران، نشان می‌دهد که در نبرد حق با باطل خداوند همواره حامی حق‌طلبان است.

اما ماجرا هنوز تمام نشده‌است، بلکه خرمشهرهای دیگری در پیش است که به لطف خدا و رشادت‌های جوانمردان آزاد خواهد شد و این آزادی بنا به گفته‌ی ولی فقیه مسلمین راه درازی در پیش ندارد، روزی نه چندان دور خواهد رسید که صدای گلوله‌‌‌ها خواب هیچ مسلمان فلسطینی را در قدس بر هم نمی‌زند.

سرهنگ مرادعلی بیژن‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح‌ قزوین؛ با اشاره به اینکه قدس خرمشهری دیگر است، اظهار کرد: در موضوع آزاد سازی خرمشهر یا هر منطقه از کشور که به دست دشمن اشغال شود، نگاه ما صرفا به شهر یا خاک نیست؛ بلکه دغدغه‌ی اصلی ما نگرانی از مورد تهاجم قرار گرفتن شرف، عزت و حیثیت یک سرزمین است.

وی افزود: زمانی که خرمشهر به دست دشمنان اشغال شد، پاک‌سازی دشمن از این شهر یکی از اولویت‌های مسئولین نظامی قرار گرفت، چرا که خرمشهر برای دشمن پایگاهی برای اجرای عملیات‌ها و تصرف اهواز، خوزستان، تهران و در نهایت براندازی نظام کشور ما بود.

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین اذعان کرد: درحالی که دشمن خیال خام تصرف را در سر می‌پروراند، رزمندگان ما از جمله شهید صیادشیرازی به دنبال اجرای عملیاتی برای ناکام گذاشتن دشمن بود و در نهایت نیز عملیات بیت‌المقدس برای خارج کردن دشمن از خرمشهر توسط سرداران و دانش‌آموختگان نظامی در سه مرحله‌ی عملیاتی طراحی شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: عملیات بیت‌المقدس در سه قرارگاه قدس، فتح و نصر با 130 هزار نیرو و در قالب ۱۲ لشکر به صورت شبانه‌روزی اجرا شد، این عملیات به قدری حساس بود که تنها یک ساعت غفلت از آن می‌توانست دشمن را بر ما غالب کند.

وی ادامه داد: نیروهای ما قدم به قدم به خرمشهر نزدیک‌ می‌شدند، این روند زنگ خطری برای دشمن بود و در نهایت زمانی که فشارهای وارد شده به دشمن زیاد شد، آن‌ها با وجود تمام تجهیزات اعلام ناتوانی کردند.

پیروزی در عملیات بیت المقدس حاصل وحدت و تعامل سپاه، ارتش و مردم بود

بیژن‌وند بیان کرد: چند روز بعد از آزادسازی خرمشهر شهید صیاد شیرازی در نماز جماعت پس از پیروزی اعلام کرد که این پیروزی نتیجه‌ی وحدت و تعامل سپاه، ارتش و مردم است و باید حفظ شود، با حفظ این ترکیب مقدس است که ما می‌توانیم استکبار را به زانو درآورده و در مسیر پیشرفت با عبور از قدس اسرائیل را نابود کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) که در جریان تمام اطلاعات نظامی زمان جنگ بودند، زمانی که خبر آزادسازی خرمشهر را با توجه به وضعیت موجود شنیدند اعلام کردند که "خرمشهر را خدا آزاد کرده‌است."

این مقام مسئول تصریح کرد: موقعیت نظامی حاکم بر خرمشهر و اهمیت آن برای صدام به گونه‌ای بود که حاضر بود به هر قیمتی حتی به بهای از دست رفتن نیروهایش این شهر را به دست بیاورد؛ اما ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی نیروها در عملیات بیت‌المقدس برنامه‌های دشمن را به هم ریخت.

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین با اشاره به اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد؛ عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان بر این باور بودند که مسیر قدس از کربلا می‌گذرد و این باور به نحوی نیز توسط نیروهای ما اجرایی شد؛ چنانچه ما شاهد آزادی خرمشهر و کربلا بودیم و اگر نیروهای ایرانی و جبهه‌ی مقاومت نبودند، سرنوشت کشور سوریه و عراق نیز طور دیگری رقم می‌خورد.

وی با اشاره به جایگاه والای قدس بیان کرد: اهمیت و ارزش آزادسازی قدس اگر بیش‌تر از آزادی خرمشهر نباشد کمتر نیست، زیرا در قرآن خوانده‌ایم اگر ندای درخواست کمک مسلمانی را بشنویم و به یاری آن نشتابیم، ما نیز در عمل ناپسند دشمن شریک هستیم.

بیژن‌وند تصریح کرد: ورود ایران به عنوان حامی کشورهای مسلمان و ترس دشمن از ما، موجب عدم سقوط کشورهای اسلامی چون یمن و سوریه شده و به لطف خدا در آینده نیز به آزادی قدس منجر خواهد شد.

وی درباره اینکه اسرائیل می‌توانست تهدیدی برای ایران باشد، عنوان کرد: تاریخ جنگ در دنیا نشان می‌دهد که هرگاه دشمن پایگاهی را به اشغال خود درآورد، قطعا درباره‌ مناطق اطراف آن نیز طمع می‌کند و حضور و قدرت گرفتن اسرائیل در کشور‌های اسلامی می‌توانست تهدیدی برای کشور ایران باشد.

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: به طور کلی دفاع مقدس و عملیات‌های آن نقاط عطف افتخارآمیز ما هستند و افرادی که متاسفانه در تلاشند این افتخارات به فراموشی سپرده شود، در مسیر دشمن قرار گرفته‌اند و با این کار آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، باید به این افراد متذکر شد که دشمن به کسی رحم نمی‌کند و اگر دشمنان به منافع خود دست پیدا کنند، قادرند این افراد را زیر چکمه‌های خود له کنند.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان