۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کاهش موارد مثبت کرونا به کمتر از ۱۰ درصد/ طرح طلایه داران صلح و سازش در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۴۲۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

در شورای اداری استان مطرح شد؛

کاهش موارد مثبت کرونا به کمتر از ۱۰ درصد/ طرح طلایه داران صلح و سازش در قزوین اجرا می‌شود

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: روند بیماری در استان کاملا کنترل شده و به سمت مهار آن در حرکت هستیم؛ به طوریکه میزان موارد مثبت مراجعه کننده به بیمارستان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

کاهش موارد مثبت کرونا به کمتر از ۱۰ درصد/ طرح طلایه داران صلح و سازش در قزوین اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی در شورای اداری استان که امروز(پنجشنبه) با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رزمایش کمک مؤمنانه برای بسیاری از ما که غافل بودیم فرصت بزرگی فراهم کرد، همچنین تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان نیز در جشن‌های گلریزان توسط مردم جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: یکی از خصویات اخلاقی که باید در این ماه در جامعه نهادینه شود، خطاپذیری، عفو و گذشت در روابط اجتماعی است، بسیاری از جرایم به دلیل فقدان روحیه بخشش است؛ به طوریکه شاهد 18 میلیون پرونده قضایی در کشور و 300 هزار پرونده در استان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ابراز کرد: علی‌رغم وجود کمبودها و نقص‌ها شوراهای حل اختلاف دارای منافعی است که کم‌ترین هزینه و بیشترین منافع را برای نظام به همراه داشته و با حضور حجت الاسلام رئیسی استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: ظرفیت شوراهای حل اختلاف در استان محدود است و طرحی با عنوان "طلایه داران صلح و سازش" مطرح و از طرف رئیس قوه قضائیه به تصویب رسید و بنا شد به‌صورت پایلوت به مدت چهار ماه در استان اجرا شود که از 15 خرداد ماه آغاز می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: پروسه‌ی دادرسی پیش از مرحله قضایی در طرح صلح و سازش بررسی می‌شود، البته در مرحله نخست لازم است عدم وقوع جرم و جنایت فرهنگ سازی شود.

وی ادامه داد: شورای حل ختلاف به سمت اداری شدن پیش رفته و 36 شعبه در استان وجود دارد که دادسرایی شده‌اند، طی این مدت در استان 13 هزار پرونده معوقه داشتیم که شش هزار و 700 مورد حل شده و سایر موارد نیز طی ماه‌های آینده بررسی می‌شود.

قدرتی گفت: لازم است در روستاها که تاکنون 80 شعبه حل اختلاف در آن‌ها وجود دارد، همچنین در تمام اصناف، ادارات، نواحی سپاه، مراکز صنعتی و سایر موارد، واحدهای طلایه داران و مصالحه با فعالیت اعضای خود نهادها با سن بالای 45 سال در ساعات اداری به بررسی امور و شکایات بپردازند و این امر به کاهش رجوع پرونده‌ها به دادگستری منجر می‌شود.

کمک 33 میلیاردی مردم استان در مقابله با کرونا
در ادامه منوچهر حبیبی اظهار کرد: فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی از دهم اردیبهشت سال 98 آغاز شد، هماهنگی لازم و انسجام کامل با رعایت استقلال حوزه‌ها شکل گرفت، 233 داوطلب ثبت نام کردند که شامل 139 نفر در حوزه قزوین، آبیک و البرز، 55 نفر در حوزه بوئین زهرا و آوج و 29 داوطلب در حوزه تاکستان بودند که از این میزان 136 داوطلب تایید صلاحیت شده و در نهایت با انصراف 53 نفر 83 نامزد وارد رقابت شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بیان کرد: 20 هزار نفر درگیر اجرای روند انتخابات بودند و هزار و 40 شعبه اخذ رای ایجاد شده و بیش از 42 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت و 96 درصد فرآیند به‌صورت الکترونیکی و در آرامش و بدون حاشیه شکل گرفت.

وی ادامه داد: هزار و 34 شعبه اخذ رای به‌صورت آنلاین بود و در این مورد دارای رتبه هفتم کشوری بودیم، 100 درصد رای دهندگان مسیر استعلام را کامل طی کرده و صورت جلسه‌ها به طور آنلاین به نهادهای مربوطه اعلام می‌شد.

این مقام مسئول درباره وضعیت کرونای استان اذعان کرد: کرونا بزرگترین بحران قرن اخیر بود که در هشتم اسفند ماه با شناسایی اولین مورد مثبت، قزوین نیز وضعیت قرمز شد، اما اراده معنوی و روحیه فداکاری و ایثارگری ملت ایران باعث مقابله با کرونا شد.

وی افزود: در روزهای اولیه شیوع واحدهای تولیدی استان تغییر خط داده و 32 واحد صنعتی استان وارد فاز تولید شده و علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها نیز کمک کردیم‌، 30 کارگاه تولیدی با ظرفیت تولید روزانه 100 هزار ماسک فعالیت کردند و توسط هزار و 144 گروه جهادی، تشکل، خیرین و مردم 33 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد: کادر پزشکی و درمانی، حماسه دوران دفاع مقدس را در عرصه سلامت تکرار کرده و بیش از یک میلیون و 144 هزار نفر معادل 88/5 درصد مردم استان غربالگری شده و 38 نقطه ورودی و خروجی تحت کنترل قرار گرفت.

وی افزود: از 40 هزار واحد صنفی و بازاریان، 35 هزار واحد به طور داوطلبانه یک و نیم ماه از کسب و درآمد خود گذشته و فعالیت خود را در راستای سلامت مردم متوقف کردند.

این مقام مسئول ابراز کرد: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی 45 تختخوابی در کمتر از یک روز، برپایی 200 تخت نقاهتگاهی در کمتر از سه روز و تامین نیازهای پزشکی در کمترین زمان از افتخارات دستگاه‌های اداری استان است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح، دولت و گروه‌های جهادی منسجم شده و نشان دادند در مواقع بحران همه باهم هماهنگ هستیم، امروز روند بیماری در استان کاملا کنترل شده و به سمت مهار آن در حرکت هستیم، میزان موارد مثبت مراجعه کننده به بیمارستان به کمتر از 10 درصد رسیده این درحالی است که این میزان پیش از این 60 تا 70 درصد بود، همچنین طی 10 روز گذشته نیز پنج روز بدون فوتی و پنج روز با حداکثر یک و دو فوتی داشتیم.

رسیدگی به 11 هزار پرونده در کمیسیون اصل 90 مجلس
حمیده زرآبادی در ادامه اذعان کرد: در مسائل مختلف پیگیر مشکلات بودیم و اتفاقات مثبتی نیز برای استان رخ داد، مجلس دهم در شرایطی کار می‌کرد که هر روز با یک بحران روبه رو بودیم و کشور در شرایط سختی قرار داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: در شهرستان‌ آبیک مباحث محیط زیستی و آب آبیک را داشتیم که درحال حل شدن است، ضمن اینکه بیمارستان رحیمیان در شهرستان البرز نیز در اسفند ماه به بهره برداری رسید و سایر اقدامات نیز درحال به ثمر رسیدن است و حضور جوانان و استفاده از ظرفیت این قشر در رسیدن به موفقیت‌ها تاثیرگذار بود و این پتانسیل می‌تواند منجر به تحولات در استان شود.

در ادامه داود محمدی اظهار کرد: اولین وظیفه ما به‌عنوان نماینده مجلس حفظ ارتباط با مردم است و در تمام 602 روستا حضور داشتم، در عرصه قانونگذاری نیز بیش از 110 طرح قانونی ارائه کرده و در حوزه صنعت نیز پیگیری‌هایی داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه نظارتی تلاش شد تکالیف خود را به بهترین وجه اعمال کنیم، رسیدگی به 11 هزار پرونده در کمیسیون اصل 90 انجام شد، 398 نفر از حقوق بگیران نجومی شناسایی شده و 102 پرونده زمین خواری حل شد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ابراز کرد: سقوط هواپیمای یاسوج، خروج قطار از ریل، سیل سال 98 و زلزله کرمانشاه و 130 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی نیز از مسائلی بود که در این کمیسیون بررسی شد.

وی در پایان گفت: نباید ستون‌های زیر سازه نظام را بلرزانیم و حق نداریم دولت و قوه قضائیه را به عنوان ارکان نظام تضعیف کنیم، البته این به معنای عدم نقد کردن آن‌ها نیست، بلکه باید مسائل با درنظر داشتن مصلحت مطرح شود.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان