۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی قزوین
کد خبر: ۳۴۲۳۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۳۱ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان اعلام کرد

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان قزوین برداشت شود.

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه خمسه در بازدید استاندار قزوین از یک کارخانه تولید آرد در شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از 330 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان قزوین برداشت شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده از این میزان گندم تولید شده بیش از 220 هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۱۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است.

خمسه اظهار کرد: امسال ۲۲ مرکز خرید تصمینی گندم و ۵ مرکز برای خرید محصول کلزا در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه؛ سال گذشته بخش خصوصی و دولتی اقدام به خرید گندم کردند؛ گفت: طی این دوسال در زمینه خرید گندم اقدامات خوبی در استان انجام شده که امیدواریم امسال نیز روند خرید غلات به خوبی انجام شود.

خمسه افزود: تاکنون مشکلی در تولید گندم نداریم و کارشناسان فنی نیز در حال رصد بیماری آفت گندم هستند و هم اکنون سیلوهای استان ظرفیت ذخیره سازی 430 هزار تن غلات را دارند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان