۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "روز قدس" تعطیل بردار نیست/ هویت مجعول اسرائیل را نمی‌توان شناسنامه دار کرد
کد خبر: ۳۴۲۳۶۷ نویسنده: مرتضی امیری نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۳۱ ساعت: ۴:۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

"روز قدس" تعطیل بردار نیست/ هویت مجعول اسرائیل را نمی‌توان شناسنامه دار کرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: روز قدس و مقاومت تعطیل بردار نیست و هیچ عاملی حتی شیوع کرونا نمی‌تواند توجه به آن را تحت الشعاع قرار داده و منجر به فراموشی آن شود.

"روز قدس" تعطیل بردار نیست/ هویت مجعول اسرائیل را نمی‌توان شناسنامه دار کرد

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت روز قدس و کووید 1948 اظهار کرد: اسرائیل در سال 1948 بدون پایه و اساس در کرانه باختری شکل گرفت و اکنون به‌عنوان غده سرطانی برای تمام منطقه ضرر دارد و در تمام اتفاقات رخ داده در سطح خاورمیانه رد پایی از اسرائیل و امریکا دیده می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت اسرائیل امروز در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد و گفتمان مقاومت ناظر به سلطه ستیزی است، آخرین جمعه ماه رمضان با درایت امام خمینی(ره) با عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده که بیانگر اولویت داشتن مسائل مختلف جهان اسلام برای مکتب اسلام بوده و هر جا مشکلی وجود داشته باشد ایران به عنوان کشوری اسلامی به آن‌ها کمک می‌کند.

این کارشناس سیاسی درباره اهمیت حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت گفت: در مباحث معرفت شناختی و جنگ شناختی امروز خط مقدم ما شلمچه و در داخل کشور نیست، بلکه سوریه، لبنان و فلسطین خط مقدم ما به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: ایران در دو مقطع دوره هخامنشایان و عصر معاصر به سواحل مدیترانه راه پیدا کرده، که امروز این راهیابی از طریق محور مقاومت تحقق یافته، اکنون پس از شهادت سردار سلیمانی علی‌رغم تصورات دشمن که سر مقاومت را مورد تیررس قرار داده بود، شاهد شکل گیری نظم نوین جهانی در جبهه مقاومت هستیم.

هویت بخشی اسرائیل محکوم به شکست است

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: قدس پاره تن اسلام است و هدف دشمن نیز لبنان و کرانه باختری نیست، بلکه مکتب اسلام و در راس آن نظام جمهوری اسلامی مورد هدف قرار دارد؛ از این رو لازم است این نکته در جنگ شناسی به جوانان و نسل جدید منتقل شود تا در برابر شبهات مطرح شده مبنی بر بی‌فایده بودن حمایت از فلسطین و کشورهای منطقه پاسخ داده باشند.

وی افزود: ما امروز با راهبردهای استراتژیک تو دهنی محکمی به نظام سلطه زده و آن‌ها را از رسیدن به هدف اصلی که نهاد اسلام و جمهوری اسلامی است باز داشته‌ایم، از این رو همواره توجه به موضوع فلسطین از ضرورت و حساسیت برخوردار است.

امیری نژاد با یبان اینکه رژیم صهیونیستی بدون شناسنامه است؛ ابراز کرد: اسرائیل ضمن ناتوانی در هویت بخشی به خود، در منطقه محلی از اعراب ندارد و نمی‌توان هویت مجعول و ناپایدار را شناسنامه دار کرد، در مقابل فلسطین کشوری دارای هویت است و در نهایت همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز مطرح کرده‌اند اسرائیل چند سال آینده‌ی خود را نخواهد دید.

وی عنوان کرد: در غزه همواره صدای مقاومت به گوش می‌رسد، اما در کرانه باختری سازش و زندگی مسالمت آمیز از طرف برخی افراد مطرح می‌شود، برخی کشورهای عربی منطقه نیز از اسرائیل حمایت می‌کنند که می‌توان علت آن را در فشارهای امریکا و گره خوردن اقتصاد امریکا به اسرائیل جست‌وجو کرد.

گفتمان مقاومت را در فضای مجازی نشر دهیم

این کارشناس سیاسی ادامه داد: کشورهای عربی حامی اسرائیل از امریکا می‌ترسند اما در نهایت تمام حمایت‌ها و اقدامات انجام شده از جمله معامله یا به عبارتی توطئه قرن که توسط داماد ترامپ با هدف خلع سلاح مقاومت طراحی شده بود محکوم به شکست هستند.

وی توضیح داد: براساس معامله قرن بنا بود کشوری بیگانه برای فلسطین تصمیم بگیرد، تقسیم بندی اراضی مطرح شده در آن نیز خنده دار بود، باتوجه به اینکه صرفا اعضای یک کشور هستند که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند، معامله قرن در نطفه شکست خورد.

این مدرس دانشگاه گفت: باتوجه به شیوع گسترده کرونا در سال جاری حضور در فضای مجازی و راه اندازی پویش‌های مختلف می‌تواند در زنده نگه داشتن روز قدس تاثیرگذار باشد و ما می‌توانیم گفتمان مقاومت را در فضای مجازی نشر دهیم.

وی تاکید کرد: روز قدس و مقاومت تعطیل بردار نیست و هیچ عاملی حتی شیوع کرونا نمی‌تواند توجه به آن را تحت الشعاع قرار داده و منجر به فراموشی آن شود، تا زمانی که استکبار وجود دارد مقاومت نیز پابرجا خواهد بود؛ چرا که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب هزینه سازش دو برابر هزینه مقاومت است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان