۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس به معنای سکوت مقابل دشمن نیست
کد خبر: ۳۴۲۳۵۶ نویسنده: آیت‌الله علی اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۳۰ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس به معنای سکوت مقابل دشمن نیست

نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگرچه طبق فرمان امام(ره)، مردم باید نفرت خود را نسبت به اسرائیل اشغالگر بیان کنند، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نباید اجازه‌ی تجمع مردم و راهپیمایی داده‌ شود و این به معنای سکوت مقابل دشمن نیست.

عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس به معنای سکوت مقابل دشمن نیست

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح‌ قزوین؛ درباره‌ی اهمیت روز قدس اظهار کرد: قدس و بیت المقدس از جهات مختلف مورد عنایت و اهمیت امت اسلام قرار گرفته‌است، در وهله‌ی اول قدس شریف، مسجد‌الاقصی و بیت‌المقدس طبق برخی روایات و احادیث نبوی بقعه‌ای از بهشت است، به این معنا که این مناطق بخشی از جغرافیای بهشت جاودان هستند.

وی افزود: مسئله‌ی بعدی درباره‌ی اهمیت قدس شریف این است که به مدت ۱۶ یا ۱۷ ماه قبله‌ی مسلمین بوده‌است، زمانی که پیامبر اسلام(ص) به پیامبری مبعوث شدند و نماز را جزء واجبات دین مطرح کردند، مسلمانان رو به بیت‌المقدس نماز می‌خواندند؛ در نتیجه یکی از اهمیت‌های قدس شریف و مسجد الاقصی این است که روزی قبله‌ی مسلمین بوده‌است.

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: سومین اهمیت روز قدس این است که مسجد‌الاقصی در شب معراج پیامبر(ص) یکی از ارکان اصلی معراج بوده، به این صورت که مسیر معراج پیامبر از مسجد‌الحرام آغاز شده و سپس ایشان در مسیر به بیت المقدس رسیدند و از آنجا به آسمان‌ها و ملکوت اعلا رفتند.

وی گفت: بنابراین به سه دلیل اصلی و سایر دلایل موجود ما به بیت‌المقدس، قدس شریف و مسجد‌الاقصی احترام می‌گذاریم و این اماکن را همچون جان خود مورد عزت و احترام قرار می‌دهیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: از نظر مسائل اجتماعی و استقلال امت اسلام در خصوص قدس شریف باید گفت در جنگ جهانی تعداد بسیاری از مردم در اورپا و غرب کشته شدند، حال برای جبران این موضوع به کشور فلسطین به عنوان کشوری اسلامی وارد شده‌ و می‌خواهند این سرزمین اسلامی را به یهودی‌های صهیونیسم بدهند، این درست نیست که کشورهای اسلامی قربانی جنگ‌های غرب و اروپا شوند‌.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی و غربی به جای استفاده از کشورهای خود برای جبران جنگ‌ها، می‌خواهند به فلسطین دست‌درازی کنند که در اینجا متوجه می‌شویم این مسائل بهانه‌ای بیش نیست و کشتارهای جنگ اروپا و غرب هم نوعی بهانه و مقدمه‌ای برای غصب سرزمین مسلمین بوده‌است.

اسلامی بیان کرد: اروپا، انگلیس و امریکایی‌ها به این علت اسرائیل را تاسیس کردند که قدرتی در اختیار داشته باشند و بتوانند معادن و ذخایر کشورهای اسلامی را به غارت ببرند، به مسلمانان صدمه وارد کنند و مسلمانان از ترس نتوانند در مقابل این کشورها ایستادگی کنند‌.

از ادعای مرزگشایی تا وادار شدن به دیوارکشی
وی افزود: اسرائیل مانند تازیانه‌ای تاسیس شد تا آمریکا، انگلیس و اروپا هر زمان که می‌خواهند به سوریه، مصر، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی حمله کنند که در چهار جنگ اول میان اعراب و اسرائیل این رژیم غاصب توانست پیروز شود و بخشی از کشورهای اسلامی را به فلسطین اشغالی ملحق کند.

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در چهار جنگی که میان اسرائیل و اعراب اسرائیل پیروز شد، تا زمانی که نوبت به انقلاب اسلامی رسید و معمار کبیر انقلاب؛ اسرائیل را یک غده‌ی سرطانی دانست و از مسلمین و مردم آزاده‌‌ خواست تا اسرائیل را از بین ببرند.

وی گفت: در همین راستا بنیانگذار انقلاب، آخرین جمعه‌ی هر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند و مردم به تبعیت از ایشان و برای حمایت از قدس هرسال پررنگ‌تر از سال گذشته در این روز راهپیمایی و با این حرکت انزجار و تنفر خود را نسبت به اسرائیل، انگلیس و غرب اعلام می‌کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: رژیم صهیونیستی پس از اعلام موجودیت تلاش می‌کرد مرز خود را از جنوب به فدک و خیبر یعنی تا مدینه‌ی منوره و از طرفی ام‌القصر مرز میان کویت و بصره تا خلیج فارس و بندر خرمشهر و از طرف شرق نیز از کرمانشاه تا کوه‌های اسدآباد همدان پیش ببرد و به ارض موعود برسد.

وی در ادامه بیان کرد: اما در این میان مقاومت و حزب‌الله اسرائیل را چنان ضعیف کرده‌ که در روز قدس اسرائیل را وادار می‌کند از این غلط‌ها نکند؛ از سوی دیگر آن اسرائیلی که روزی ادعای مرزگشایی کرده بود امروز در سرزمین‌های فلسطین اشغالی برای خود دیوارکشی می‌کند.

اسلامی تاکید کرد: حزب‌الله، مجاهدان و مدافعان اسلام، مقاومت اسلام و یادگاران شهید سرافراز اسلام سردار سلیمانی چنان بلایی به سر اسرائیل آوردند که امروزه اسرائیل در سرزمین خود هم دیوارکشی می‌کند.

وی عنوان کرد: قدس برای ما از چنان اهمیتی برخوردار است که باید قدس را از چنگ انگلیس، صهیونیسم و امریکا بیرون بیاوریم تا ملت آواره‌ی فلسطین بتوانند سرزمین خود را پس بگیرند، البته پیروزی مسلمین دور نخواهد بود و با رهبری عالی و باصلابت مقام معظم رهبری به زودی رقم خواهد خورد.

اگر شهید سلیمانی‌ها نبودند!
این مقام مسئول بیان کرد: نسل امروز و جوان ما باید بداند که اگر ما امروز در مقابل وجود غصبی اسرائیل ایستادگی نکنیم، اسرائیل کشورهای اسلامی را می‌بلعد و این اشغالگران ایران ما را تصاحب کرده و منافع و معادن ما را غارت می‌کنند، اگر ما دشمن را آزاد بگذاریم مسلما این دشمن به ما رحم نمی‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر اسرائیل قانون اساسی ندارد؛ زیرا معتقد است هنوز کشور خود و ارض موعودی که در دل ایران، عراق و عربستان سعودی است را به دست نگرفته‌، پس لازم است با مقاومت، دشمن را در خیال خام خود وابگذاریم.

اسلامی تصریح کرد: خباثت‌های غرب بسیار آشکار است، چنانچه در دو جنگ‌ جهانی اول و دوم خود باعث از بین رفتن حدود ۹۰ میلیون انسان شد؛ اکنون نیز می‌بینیم که این مردم به تجهیزات پزشکی نیز رحم نمی‌کنند و اقلام بهداشتی را از یکدیگر غارت می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر شهید سلیمانی‌ها پای کار نبودند و افرادی در راه مقاومت ایستادگی نمی‌کردند، امروز اسرائیل در کوچه پس‌ کوچه‌های کشور ما مشغول غارت و جسارت بود.

وی با اشاره به روز قدس سال جاری عنوان کرد: اگرچه طبق فرمان امام(ره)، مردم باید نفرت خود را نسبت به اسرائیل اشغالگر بیان کنند، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نباید اجازه‌ی تجمع مردم و راهپیمایی داده‌ شود، اما این عدم تجمع به معنای سکوت در مقابل دشمن نیست.

نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: در سال جاری بنا به نظر کارشناسان این حوزه، رهبر معظم انقلاب به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی انزجار و تنفر کشورهای مسلمان را به گوش تمام مردم جهان می‌رسانند که وظیفه‌ی ما در این میان گوش سپردن به فرمایشات رهبری و تبعیت و پیروی از سخنان ایشان است.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان