۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هزینه عوارضی اتوبان برای ساکنان مهرگان و محمدیه به قزوین کاهش یافت
کد خبر: ۳۴۲۳۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۳۰ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

هزینه عوارضی اتوبان برای ساکنان مهرگان و محمدیه به قزوین کاهش یافت

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با توافق شرکت آزادراه ها و با محاسبه هزینه عوارض به صورت پایشی میزان دریافت عوارضی از تردد ساکنان محمدیه و مهرگان به قزوین کاهش یافت.

هزینه عوارضی اتوبان برای ساکنان مهرگان و محمدیه به قزوین کاهش یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: با توافق شرکت آزادراه ها و با محاسبه هزینه عوارض به صورت پایشی میزان دریافت عوارضی از تردد ساکنان محمدیه و مهرگان به قزوین به ۴۰۰ تومان کاهش یافت.

فرخزاد بیان کرد: یکی از مشکلاتی که ساکنان شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان که سالهاست از آن در رنج هستند دریافت عوارضی از خودروهای عبوری در مسیر این شهر تا قزوین است که برای حل آن اقدامات پیگیرانه‌ای انجام شده است.

وی افزود: در یک مقطع موضوع حذف ایستگاه عوارضی و انتقال و جابجایی آن به محدوده نیروگاه مطرح شد که از سوی مسئولان کشوری پذیرفته نشد.

فرخزاد یادآور شد: راهکار دیگر پس از هوشمند شدن دریافت عوارضی‌ها موضوع جابجایی دوربین‌ها از محل ایستگاه عوارضی محمدیه بود که آن هم در پیچ و خم‌های اداری و مخالفت شرکت آزادراه‌ها بدون نتیجه ماند.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: البته به دلیل نارضایتی مردم از این وضعیت و احساس مسئولیت مدیران استانی این موضوع را با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی پیگیری کردیم که در نهایت جلسه‌ای روز دوشنبه با حضور بهرامی معاون آزاد راه‌های کشور، معاون عمرانی استانداری البرز، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در تهران برگزار شد که با تأکید جدی و بیان مطالبات مردم به نتیجه قابل قبولی در شرایط کنونی رسیدیم.

وی گفت: مقرر شد از این پس و از ۱۵ خرداد ماه دوربین‌های نصب شده در ایستگاه عوارضی در سه نقطه مسیر قزوین به تهران به صورت پیمایشی عمل کند تا ساکنان محمدیه و ناحیه شهری مهرگان عوارض کمتری پرداخت کنند.

فرخزاد عنوان کرد: این هزینه‌ها برای مردم قزوین تا یک سوم کاهش یافته است و از این پس ساکنان شهرهای محمدیه و مهرگان به جای پرداخت ۱,۲۰۰ تومان عوارضی مسیر فقط ۴۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد.

وی بیان کرد: در مسیر مهرگان و محمدیه به قزوین سواری، اتوبوس و مینی‌بوس برای هر تردد مبلغ ۴۰۰ تومان، بعد از آبیک به سمت کرج مبلغ ۴۰۰ تومان و از کرج به سمت تهران نیز ۴۰۰ تومان هزینه عوارض دریافت خواهد شد.

فرخزاد تصریح کرد: آنچه در توان مسئولان استان بود و توانستیم مدیران کشوری را قانع کنیم فعلاً کاهش هزینه‌ها به یک سوم قیمت قبلی است که کمی عادلانه است اما در کنار آن احداث جاده جدیدی در مسیر مهرگان به قزوین در جاده کورانه هم بزودی آغاز خواهد شد که یکی دو سال آینده این مشکل به طور کلی برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: تا زمان احداث مسیر جدید این تصمیم گیری به نفع مردم قزوین، محمدیه و مهرگان است و امیدواریم رضایت شهروندان جلب شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: امیدواریم در ماه آینده عملیات اجرایی ساخت مسیر جدید ناحیه شهری مهرگان تا قزوین آغاز شود که در فاز اول حدود ۵ کیلومتر مسیر احداث می‌شود.

وی گفت: این جاده ۱۱ کیلومتر است که با تملک مسیر امیدواریم در دو سال آینده به بهره برداری برسد و یکی از مطالبات به حق مردم قزوین، محمدیه و مهرگان پاسخ داده شود.

گفتنی است، در شهر محمدیه بیش از ۷۰ هزار نفر و ناحیه شهری مهرگان حدود ۵۰ هزار نفر سکونت دارند که تردد روزانه جمع زیادی از شهروندان در مسیر قزوین و پرداخت عوارضی روزانه برای این افراد که از طبقات کم درآمد هستند چالش‌های زیادی را ایجاد و هزینه سنگینی را به مردم تحمیل کرده بود که با کاهش هزینه‌ها به یک سوم جا دارد از تلاش و پیگیری مسئولان استان بویژه معاون عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان برای حل مقطعی این مطالبه مردمی تشکر و اظهار امیدواری کرد با سرعت بخشیدن به ساخت جاده مهرگان به قزوین این مشکل به طور کلی حل شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان