۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اسرائیل همچون ویروسی کشنده و خطرناک است/ حمایت از فلسطین و محور مقاومت امنیت کشور را به دنبال دارد
کد خبر: ۳۴۲۳۳۲ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۹ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

اسرائیل همچون ویروسی کشنده و خطرناک است/ حمایت از فلسطین و محور مقاومت امنیت کشور را به دنبال دارد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اسرائیل همچون ویروسی کشنده و خطرناک است که ملل مختلف را تحت تاثیر قرار داده و داعیه آن‌ها فرات تا نیل است و اگر امروز امکان دستیابی به آن را ندارد به معنای صرف نظر کردن از خواسته خود نیست؛ بلکه توان اجرای امیال و اهدافشان را ندارند.

اسرائیل همچون ویروسی کشنده و خطرناک است/ حمایت از فلسطین و محور مقاومت امنیت کشور را به دنبال دارد

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره اهمیت روز جهانی قدس اظهار کرد: روز قدس اقدامی مدبرانه از طرف امام خمینی(ره) بود و بر مبنای آن در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال اقداماتی انجام می‌شود که مانع از فراموشی جنایات رژیم سفاک صهیونیستی شده و به تبع آن آرمان‌های فلسطین زنده نگه داشته می‌شود.

وی با بیان نتایج گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: بزرگداشت روز قدس اتحاد و انسجام جوامع مختلف را به دنبال دارد؛ چرا که این روز محدود به مرزهای خاصی نیست و در آن تمام مسلمین جهان ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سر می‌دهند؛ همچنین این روز مواضع کشورها و افراد مختلف را در قبال رژیم سفاک صهیونیستی روشن‌تر می‌کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: در شرایط کنونی نباید وضعیتی ایجاد شود که رژیم صهیونیستی گمان کند حرکت حمایت از فلسطین در سایه شیوع کرونا کمرنگ‌تر شده و مردم جهان نسبت به آن بی‌تفاوت هستند؛ ازاین‌رو لازم است ضمن در نظر گرفتن شرایط، مراسم روز قدس با روش‌های گوناگون برپا شود.

وی ادامه داد: حضور در فضای مجازی و راه‌اندازی پویش‌های مختلف یکی از راه‌های گرامیداشت روز قدس است؛ اما لازم است علاوه بر این گونه پویش‌ها، به شکل رسمی و فیزیکی نیز برنامه‌هایی داشته باشیم، در همین راستا حضور در اتومبیل‌ها به صورت سازماندهی شده یا انجام اقداماتی با رعایت کامل موارد ضروری و پروتکل‌های بهداشتی پیشنهادهایی هستند که با اجرای آن‌ها می‌توان نماد زنده نگه داشتن روز قدس را برجسته کرده و آرمان‌های این روز را به جهان منتقل کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به علل شکست اسرائیل در جریان هویت سازی خود عنوان کرد: پایداری و مقاومت مردم فلسطین در وهله اول و پس از آن حمایت مشترک کشورهای اسلامی و حتی تمام آزادی‌خواهانی که غیرمسلمان هستند، شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود را به دنبال داشته است.

با پایداری و مقاومت مردم، اسرائیل محکوم به شکست خواهد بود
وی افزود: برخی حکام خودفروخته عرب از اسرائیل حمایت می‌کنند، باوجود این توده مردم در این کشورها فلسطین را بر حق دانسته و در حمایت از آن منسجم هستند، در واقع حکام این کشورها در عمل مقابل ایده و افکار مردم خود قرار دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: فطرت انسان با حق سازگاری داشته و همواره از حق دفاع می‌کند بر همین اساس تمام آزادی‌خواهان جهان نسبت به ظلم و ستم رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین آگاه هستند و در نهایت به دلیل پایدار نبودن ظلم در ذات خود، اتحادی که بین جوامع وجود دارد و پایداری و مقاومت مردم، اسرائیل محکوم به شکست خواهد بود.

وی با بیان اینکه حمایت از فلسطین و محور مقاومت امنیت کشور را به دنبال دارد؛ تصریح کرد: از لحاظ استراتژیک و نگاه بلندمدت، مسائل رخ داده در فلسطین، سوریه، لبنان و حتی کشورهای همسایه از جمله عراق با امنیت و آرامش منطقه و کشور ما ارتباط مستقیم دارد.

محمدی ادامه داد: بی‌تفاوتی نسبت به این کشورها و بی‌تاثیر دانستن حمایت از آن‌ها نگاهی ساده لوحانه است و باید بدانیم اگر ما یک قدم عقب بایستیم دشمن 100 قدم پیش می‌آید، از این رو اگر حمایت ما از جنبش‌های رهایی بخش نبود اکنون در همسایگی خود شاهد ایجاد چندین اسرائیل و داعش دیگر بودیم که امنیت ما را با مخاطره مواجه می‌کرد.

وی ابراز کرد: درکنار ایجاد امنیت و منافع ملی، موضوع دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم جزء آموزه‌های دینی ما نیز به شمار می‌آید و هر جا مسلمان و مظلومی از ما کمک خواست او را یاری خواهیم کرد.

بزرگداشت روز قدس اتحاد و انسجام جوامع مختلف را به دنبال دارد
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به پویش کووید 1948 در فضای مجازی و مقایسه اسرائیل با کرونا اظهار کرد: اسرائیل همچون ویروسی کشنده و خطرناک است که ملل مختلف را تحت تاثیر قرار داده و داعیه آن‌ها فرات تا نیل است و اگر امروز امکان دستیابی به آن را ندارند به معنای صرف نظر کردن از خواسته خود نیست؛ بلکه توان اجرای امیال و اهدافشان را ندارند.

وی ادامه داد: امروز اسرائیل در صفوف مسلمین تفرقه ایجاد کرده، البته بدنه مسلمین متحد هستند و این جدایی و حمایت از اسرائیل صرفا در بخش حکام خودفروخته برخی کشورهای مسلمان مشاهده می‌شود، این درحالی است که در گذشته نه چندان دور حکام نیز در مقابله با رژیم صهیونیستی متفق و هماهنگ بودند.

این مقام مسئول عنوان کرد: اکنون اسرائیل بویژه در برخی از کشورهای عربی همچون ویروسی بین حکام و مردم جدایی ایجاد کرده، کووید 19 نیز ویروسی منحوس و خطرناک است و درصورت عدم مقابله، برخورد جدی و مدیریت، تبعات آن بسیار فراگیر بوده و در آینده نمی‌توان آن را کنترل کرد.

وی در پایان گفت: رژیم سفاک صهیونیستی نیز همچون ویروس کرونا اگر به حال خود رها شود کنترلش در آینده بسیار مشکل خواهد بود و هر روز جایی از بدنه جامعه اسلامی را دچار آفت و بیماری خواهد کرد، بنابراین مقابله با این ویروس خطرناک ضرورت دارد و وجه تسمیه کووید 1948 برای اسرائیل و مقایسه آن با کرونا بدون دلیل نیست.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان