۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۱۵ اکیپ اطفاء حریق‌ در مناطق حفاظت شده قزوین در آماده باش هستند
کد خبر: ۳۴۲۳۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۹ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:

۱۵ اکیپ اطفاء حریق‌ در مناطق حفاظت شده قزوین در آماده باش هستند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی ۷۰ کارشناس و محیط‌بان در قالب ۷ تیم آماده و ۱۵ اکیپ اطفاء حریق‌ در مناطق حفاظت شده در آماده باش کامل هستند.

۱۵ اکیپ اطفاء حریق‌ در مناطق حفاظت شده قزوین در آماده باش هستند

مهدی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان و همچنین استفاده از تجربیات سنوات گذشته این احتمال وجود دارد که در عرصه‌های طبیعی آتش سوز‌ی‌هایی را شاهد باشیم.

وی به شناسایی نقاط بحرانی مناطق حفاظت شده اشاره کرد و افزود: با شناسایی نقاط حساس به آتش‌سوزی و ایجاد گشت‌های سیار و پایش مستمر مناطق بحرانی، امیدواریم که در صورت بروز هرگونه آتش در کمترین و سریع‌ترین زمان ممکن اطفاء حریق شود.

طاهری گفت: به منظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی 70 کارشناس و محیط‌بان در قالب 7 تیم آماده و 15 اکیپ اطفاء حریق‌ در مناطق حفاظت شده تشکیل و در آماده باش کامل هستند.

وی نقش مردم و تشکل‌های زیست محیطی را مهم دانست و گفت: جوامع بومی محلی و سمن‌های زیست محیطی می‌توانند ضمن گزارش و تماس فوری با یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آتش نشانی، حریق را قبل از اینکه وسیع و بحرانی شود سرد و خاموش کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تشکر ویژه از صداوسیمای مرکز استان به اقدامات این اداره کل با رسانه ملی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: همکاری صداوسیما، رسانه‌های دیداری و شنیداری استان در تولید و پخش برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه و مقابله با حریق می‌تواند بسیار موثر باشد، کما اینکه طی سال جاری مکاتبه‌هایی با صداوسیمای استان این مهم را خواستار شده‌ایم.

وی با اشاره به علل و عوامل آتش سوزی‌های سنوات گذشته بیان کرد: در بررسی‌های کارشناسان این اداره کل، علل و عوامل بیشتر آتش سوزی‌ها عوامل انسانی بوده و می‌طلبد که گردشگران در هنگام ورود به مناطق و در هنگام روشن کردن آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

طاهری گفت: سرد و خاموش کردن آتش قبل از ترک محل بسیار مهم است زیرا بارش نزولات الهی در سال جاری و رشد بی سابقه علفزار‌ها در مراتع با کوچکترین جرقه‌ای که ناشی از بی احتیاطی گردشگران باشد می‌تواند جنگلی را به خاکستر تبدیل کند.

وی در پایان از مردم خواست درصورت بروز هرگونه آتش سوزی در مناطق حفاظت شده موضوع را در کمترین زمان ممکن با شماره تلفن 1540 و 1504 اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و یا ادارات شهرستان گزارش کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان